astra g afslaan hoogtoerental

Forumindex Forums Modellen Astra astra g afslaan hoogtoerental

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door .
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252949

    heb astra g met x16szr motor , heb weer veel last van afslaan na dat de motor op 90 gr of hoger komt bij afremmen en dan gaan de toeren ook flink omhoog als ik de koppeling intrap , en als ik dan wil optrekken slaat hij af en duurt het heel lang voor hij aanslaat , je ruikt dan ook wel flink de beznine en dat motor lampje ging branden , nadat hij weer was gestart bleef het lampje branden en was bijna op bestemming , en heb hem toen 5 min uit gehad en daarna weer gestart en lampje brande niet meer, en heb ook geen last meer gehad , en me temp meter bleef ook normaal op 80 gr , nu is er van de zomer een ander gasblok opgegaan inc stappenteller, omdat ik vand ezomer ook dit gebeuren had , , nu zat ik te googlen dat het met de egr te maken kan hebben , en dat als die afgedopt wordt je er geen last meer van hebt ,, wie weet dit of dat waar is ..

    want het is vreselijk irritant als je moet stoppen voor stoplicht je motor afslaat en dan bijna 5 min moet starten :swear

    #18075796

    EGR afdoppen is geen probleem, Veel benzine ruiken lijkt eerder op een kapotte injector of temperatuur sensor..

    Willem

    #18075797

    is de injector heb ik ook gehad

    is een ‘redelijk’ dure reparatie als ik het mij goed herinner

    #18075798

    nee hoor..

    haal op de sloop een injector, max 10euro (of stiekem in de binnenzak)

    je hebt nodig:

    – Klein torks sleuteltje (pieletje) (dacht 10 maar weet niet zeker
    – Een Kruis schroevendraaier om de kap op het injectiehuis los te halen
    – 5 minuten om de injector van de motor af te halen..

    Deze zit bovenin je singlepoint huis

    Willem

    #18075799

    ik had het op iets anders ( ben nogal een leek )
    dat ding dat onder de achterbank zit
    sorry hiervoor

    Tom

    #18075800

    brandstofpomp ;)

    #18075801

    brandstof pomp dan stop hij er gelijk mee . maar injector ok , maar die benzine lucht kan dat niet komen door dat ik lang moest starten ?. maar dit ligt dus niet een de egr ? want thuis vandaan was er niks aan de hand en was ff ergens gestopt bij een winkel en daarna weer verder en toen met wegrijden merkte ik het al dat ie begon te stoteren (maar niet inhouden)en toerental omhoog schoot bij koppeling intrappen

    #18075802

    zit dat in dat gasblok die injector ? en temp sensor loshalen kan dat gewoon zo. want die schijnt ook nog wel eens het 1 en ander in de war te schopen ,

    #18075803

    Te Veel benzine dat ruik je, en dat teveel aan benzine is ook de rede dat ie niet wil starten!!!

    zit in het gasklephuis inderdaad..

    bovenin

    Willem

    #18075804

    o ja de temp sensor is er van de zomer nieuw opgegaan bij vervangen disitri riem
    ga eerst ff kijken hoe hij het doet met de egr afsluiten

    #18075805

    Injector

    #18075806

    maar waarom doet hij het soms paar weken goed en dan zomaar een dag rot ? ,

    #18075807

    Vuil of klepmmend injectortje, naald bij beplaade draaing niet goed sluitend, etc etc etc..

    die naald wil wel draaien namelijk..

    misschien op een bepaald punt een slijtegplek erin, welke vergroot word bij een bepaalde draaing van de injectornaald..

    Willem

    #18075808

    ok dus ff kijken of het met schoonmaken verholpen wordt ,

    #18075809

    heb er zaterdag zo n flesje (paars) ingegooid van die injector schoonmaak spul wat je in je benzine doet , heb nu trouwens al 2 weken geen last meer

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.