Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opel astra G sport bouwjaar 1999 storing in achterruitverwar
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door .
-
AuteurBerichten
-
19 november 2012 om 12:33 #17252848
Hallo beste opel rijders,
Ik heb een vraag waar ik zelf niet uit kan komen.
Ik heb nu ruim 8 maanden een opel astra sport bouwjaar 1999 en rijdt voor de rest prima.
Nu is het zo , dat als ik mijn achterruitverwarming aan wil zetten , functioneerd gelijk de automatische ruiterwisser , knipperlichten en dashboard verlichting niet meer.Ga ik naar mijn zekeringkastje onder het stuur, en haal ik de grote oranje zekering eruit ( 40 AMP) dan doet alles het weer. Maar druk ik weer op de knop ruitenwisser verwarming dan herhaald het zich weer het zelfde probleem.
De radio geeft geen storing heb ik al naar gekeken, en de 40 watt zekering in nog goed.
Wat kan het wezen , ik kan het echt niet vinden.
Wat mij wel is opgevallen , dat voor deze storing begon ik iets van een vreemde brandlucht rook !Maar tja wat is het ,hoop dat iemand mij kan helpen.
Mvg Wilfred :???:
19 november 2012 om 14:00 #18074901Wat bedoel je met ruitenwisser verwarming?
En werkt de achteruit verwarming helemaal niet ?
19 november 2012 om 14:14 #18074902@Blue-Dragon wrote:
Wat bedoel je met ruitenwisser verwarming?
En werkt de achteruit verwarming helemaal niet ?
Nee achterruit verwarming werkt niet en de ruitenwisser achter ook niet.
Voor ruittenwisser werkt dan wel behalve als de storing erin komt de interval ook niet.Storing komt er pas in als ik op mijn daschboard de verwarming voor achter indruk.
19 november 2012 om 14:52 #18074903Oke kan ook zijn dat de stekker achter het verwarmingspaneel niet goed vastzit.
Of dat er een relais blijft hangen, en zijn verder alle zekeringen nog heel.Toen je die vreemde brandlucht rook, waar ergens kwam die lucht vandaan.
19 november 2012 om 19:42 #18074904@Blue-Dragon wrote:
Oke kan ook zijn dat de stekker achter het verwarmingspaneel niet goed vastzit.
Of dat er een relais blijft hangen, en zijn verder alle zekeringen nog heel.Toen je die vreemde brandlucht rook, waar ergens kwam die lucht vandaan.
Hoi hoi , jij bedoelt achter de dashboard !!
Die brandlucht kwam ook vanuit de voorkant auto ( binnen).Ik ga morgen nog eens naar die stekkers kijken.
19 november 2012 om 20:29 #18074905Ja achter het middenconsool.
Hier een link hoe je het middenconsool kunt demonteren. viewtopic.php?f=126&t=155566
19 november 2012 om 20:44 #18074906Draden kapot welke van de Auto naar de kofferklep lopen..
Waarschijnlijk ook de Multitimer kapot, en enkele zekeringen..
ga eerst die draden maken voordat je de rest gaat repareren..
Willem
19 november 2012 om 21:51 #18074907@Blue-Dragon wrote:
Ja achter het middenconsool.
Hier een link hoe je het middenconsool kunt demonteren. viewtopic.php?f=126&t=155566
Okee ik ga dat morgen ff bekijken, hou je op de hoogte.
Als ik de 40 amp zekering uit de zekering doos eruit en er weer in doe is alles weer normaal.
Maar je moet niet op het achterruitverwarming drukkenwant dan is het probleem weer terug.Overigens mijn interval van de voorruit wisser en achter blijft het probleem houden of ik nou wel of niet alles heb gereset.
19 november 2012 om 22:21 #18074908denk toch je multitimer overleden..
willem
19 november 2012 om 22:29 #18074909Wat Willem aangeeft zou je ook even na kunnen checken.
Even alle zekeringen nameten en checken of er draden zijn waar een breuk inzit.(Draden kapot welke van de Auto naar de kofferklep lopen..)Overzicht zekeringkast.
19 november 2012 om 22:33 #18074910Weet wel zeker dat de draden naar de kofferklep aan bijde zijden zijn beschadigd..
het is niet de eerste Astra-G welke een gefrituurde MT en LampControlebox (alleen bij modellen met BC) heeft nadat de kofferklep draden doorgeschuurd zijn geweest..
Dit geld voor Heel veel auto’s, had laats een Vectra-B1-Caravan welke het 3e remlicht niet werkte, ik rommelde aan die draden , en huppa, aan uit aan uit..
ik de huls weggehaald na alles uitgezet te hebben, schrok me toch knap de pleuris, heb eerst bij de mijne gekeken (gezien de mijne 100.000km meer op de klok heeft), maar die waren nog keurig
bij deze B1 waren 2 draden finaal door, en eleke andere lag bloot, zowel aan de kant van de kofferklep als de kant van de auto (2 punten in 1 kabel beschadigd dus, en dat bij IEDERE kabel)
Willem
19 november 2012 om 22:52 #18074911:shock: Heb het wel vaker gehoord , maar zelf nog niet gezien.
Je zou denken dat dit niet zou mogen kunnen , doordat de draden door een rubbere tule heen lopen.Opelastra99 wat is je woonplaats als het een beetje bij mij of misschien bij Willem in de buurt is
zouden we zelf is kunnen kijken.20 november 2012 om 06:01 #18074912Hallo allemaal ,
Ik kom zelf uit Velsen Noord , ligt in de buurt van beverwijk.
Jullie zijn druk voor mij bezig , geweldig en dank daarvoor.
Morgen ga ik eerst even alles proberen zelf na te lopen , mocht het niet lukken of ik zie het zelf niet hou ik jullie op de hoogte.Mvg Wilfred
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.