Zoals sommige weten heb ik best wel wat problemen gehad met mijn astra gtc
begon met foutcode op de krukas sensor, daarna de misfirecodes p0300, 1, 2, 3, 4, en 14
Random misfires en op elke cilinder en de 314 is voo rene te lage tankinhoud
Veel gelezen op internet zowel hier als in de uk
en ben begonnen met aanpakken van de problemen die er eventueel konden zijn.
begonnen met alle inlaat pakkingen te vervangen ( eventuele valse lucht )
Injectors reinigen ( druppen en verkeerd sproeibeeld ) nieuwe rubbertjes erom heen
gasklephuis gereinigd
egr kanalen gereinigd + de egr zelf
nieuwe bougietjes erin
Bobine vervangen
2 lambda sensoren vervangen
Daarna alles weer in elkaar gezet en nog steeds de misfire’s :argue :argue
Kwam toen op vxr site terecht en zag ook hetzelfde probleem, en Bij deze man was het de oplossing dat het kleppendeksel verstopt zat bij het membraam, Helaas is het membraam niet los te leveren, dus een nieuw kleppendeksel besteld in de uk scheelt 110 euro met de dealer hier ( inc de pakking )
Je raad het al nog steeds niet storingsvrij :cry
klepspeling maar controleren dan, ook alles goed
werd pissed van de gtc en het liefst stak ik hem in de brand :shock:
Gisteren nog ff aan het surfen geweest op het net , en kwam opeens een filmpje tegen van een maffe amerikaan met oplossingen op misfires
En kwam met de hele simpele maar vaak vergeten oplossing
CHECK JE BOARDSPANNING
op de opcom gaf die de laadspanning aan: En niet je accu vermogen ( fuck hoe kon ik dit vergeten )
Vanochtend naar de accuboer geweest en ja hoor 2 cellen dood in mn accu
( vorige week nog met vlag en wimpel door de wintercheck bij de opel gekomen !!! )
Nieuwe accu er in, en lopen als een zonnetje :wtf
Foutcode’s eruit gehaald en ze blijven weg gelukkig
Bij elkaar heel veel vernieuwd ( wat dus nog jaren mee kan ) en een perfect lopende astra gct
Mocht je deze storingen dus ook krijgen: Onhoud deze dure les