Iemand bekend met een Chrysler Stratus 2.0LE?

Forumindex Forums Overige Auto algemeen Iemand bekend met een Chrysler Stratus 2.0LE?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252765

    Wegens massaontslag ben ik spoedig weer aan een eigen auto toe.

    Een maat van mij kwam aanzetten met een Chrysler Stratus 2.0LE uit 1998 welke een geruime tijd als parkeerplaatsvulling heeft gediend en nu voor heel weinig weg moet, de auto staat bij een bedrijf tegenover die van mijn maat. De auto is in een goede staat maar zal even door de APK moeten en uit de schorsing gehaald moeten worden maar dat is het probleem niet.
    De auto is ook voorzien van een gasinstallatie maar ik weet nog niet als dit een G3 is.

    Maar zijn er mensen die iets over de onderhoud en kwaaltjes kunnen zeggen?

    #18073873

    Roest remleidingen.
    Remslangen voor.
    Onderdelen lastig veel alleen bij de dealer te krijgen, is hoofdprijs betalen.

    Ik zou gewoon naar een leuke Europese/Japanse auto kijken.
    Je loopt leeg op onderhoud.

    #18073872

    Duidelijk, maar voor een 250 euro als tijdelijke overbrugging is het nog geen verkeerde deal.

    Ik ga gewoon even kijken, bedankt voor de info!

    #18073871

    Voor €250 kun je inderdaad geen buil vallen.
    Een neef van me heeft ook een tijdje zo’n Stratus gehad, die was binnen enkele maanden ook veel geld kwijt, puur aan onderdelen.

    #18073866

    Voor 250 euro om tijdelijk te overbruggen is inderdaad geen verkeerde deal.

    #18073863

    voor 250 koop je ook zat andere leuke automerken die er net ff niet meer uit zien.
    een corsa b, vectra a, vw passat, astra f, en ga maar door. En die kunnen zelfs nog apk hebben en daar zijn de onderdelen prima van te betalen.
    Die chrysler is echt een hok en bodemloze put.

    #18073874

    Als het rijdt, Remt en apk heeft lang genoeg voor de tijd die je zoiets nodig hebt
    kan ik er inkomen voor 250 euro, daar kun je je geen buil aan vallen
    MAAR als er ook maar iets aan mankeert volgt de rest geheid,
    Qua betrouwbaarheid en onderdelen zijn het gewoon :cry :cry :cry auto,s

    #18073867

    het zou opzich best nog mee kunnen vallen,een 2.0 is een 4 cylinder en die zijn nog wel redelijk,een V6 is een stuk beroerder,ook om aan te sleutelen. En LPG,tsja,meestal gaat dat wel goed,amerikanen en gas. Denk dat t gezien t bouwjaar wel een G3 is.
    Ik zou er sowieso eerst effe mee rijden,en even goed te kijken.In t ergste geval spoel je 250 piek door de plee,maar tis toch zonde als t een sloper zou blijken.Zou m niet zondermeer afwijzen.

    #18073864

    Dat was dus ook mijn gedachte. Misschien is er nog wel een paar jaartjes mee te rijden. Ik ga er in ieder geval serieus op in.

    #18073875

    we horen het wel,ben wel benieuwd,die 250 piek vang je wel weer,al is t maar voor de export.

    #18073865

    Zekers!

    #18073870

    Even een update.

    Komende zaterdag ga ik hem ophalen.

    Mijn maat heeft hem even verder bekelen en het chassis in is goede staat alleen de motorkap is aan de binnenkant zwaar verroest. De accu is ook dood maar met wat startkabels op een speciaal aansluitpunt was die direct startbaar zonder enige tegensputteren, hij loopt op zowel gas als benzine.
    De accu kon hij niet zo snel vinden maar die blijkt dus volgens online informatie in de wielkast te zitten. De banden zijn in orde maar alleen de remmen vreest hij voor na een jaar stilgestaan te hebben. Als we hem zaterdag overschrijven kan mijn maat even de remblokken loshalen en een kleine opknapbeurt geven zodat ze niet door de roest kunnen vastslaan en tegelijk de accu vervangen. een APK is dan ook bij een garage om de hoek mogelijk.

    Zit dan alleen met de radio. De radio-cassette met CD wisselaar is door de spanningsloosheid in een beveiliging geslagen. Even kijken als ik een behulpzame dealer kan vinden, de dichtbijzijnde is de H.A.I. in Rijnsburg. En anders kijken als ik mijn opgeborgen Sony MP70 kan plaatsen.

    #18073869

    de accu is alleen bij de dealer te krijgen. Of je moet de klemmen ombouwen. plus je hebt kans dat de accu op zijn kant ligt.

    Ik zou eerst kijken of je de accu kan opladen.

    #18073868

    De accu is ook bij de accuboer te bestellen, ik zag alleen een prijs van 80 euro.

    Ik zal morgen eens even met de kwikfit bellen.

    #18073876

    Zo, de auto is reeds 1.5 week in mijn bezit en na het oplossen van vastzittende remcilinders (zo opgelost), het fixen van een probleempje in het schakelunit aan het stuurkolom, een nieuwe accu, een nieuwe ruitenwisserpomp, nieuwe ruitenwisserbladen en het dichtsmeren van 2 kleine gaatjes in de einddemper is die rijwaardig verklaard.

    In totaal 600 euro gekost maar ik kan rijden.

    Heb alleen een probleem van mogelijk een plakkend relais, na een tijdje gereden te hebben en parkeren wordt de accu leeg getrokken, gelukkig kan je zo de massakapel los trekken dus parkeer ik hem zo maar moet het nog even opzoeken. Als ik de massakabel los haal en er een amperemeter tussen zet meet ik maar 20mA, dat moet het probleem niet zijn dus nu nog effe een keer eerst de amperemeter plaatsen en dan de massakabel lostrekken en dan meten en zoeken.

    #18073877

    600 euro? :shock:
    toch een dure auto geworden ;)
    neem aan dat de 250 van de auto er bij in zit trouwens.
    weet zeker dat je voor die 600 ook wel wat anders had kunnen kopen met nog aardig wat apk er op ;)
    vind sowieso nogal een duur prijsje voor de onderdelen die jij noemt, waarvan een paar zelfs nog gerepareerd zijn.

    #18073878

    De ruiterwisserpomp moest origineel bij de H.A.I. bestelt worden….. 95 euro ex…. dan loopt het hard op. Accu was 100 euro (idd een appart ding). samen met de APK afmelding, bladen en een beetje loon viel het nog mee (samen met de 250 aanschaf)

    En het is een overbrugging, dus bij verkoop of inruil kan ik een hoop investeringskosten weer terug verdienen.

    #18073879

    dan mag je hem nu gelijk wel te koop zetten met de nieuwe apk er op :jerry

    maar wat ik bedoel, je had een auto nodig om ff te over bruggen.
    al met al ben je nu 600 kwijt voor de auto (mocht de 250 van aanschaf er niet bij in zitten 850 dus)
    voor die alleen al die 600 weet ik zeker dat je een astra of corsa had kunnen kopen met apk van een paar maand.
    dat is wat ik bedoelde ;)
    a vectra ook nog wel denk ik, dan heb je net wat meer ruimte dan een corsa of astra ;)

    #18073880

    Klopt, Ik had ook gehoopt dat de accu het enige was maar maakt niet uit, ik heb even een bak waarmee ik door kan.

    #18073881

    en dat is het belangrijkste ;)
    veel plezier er mee in ieder geval zolang als je hem hebt ;)

    #18073882

    ach,voor 600 piek is het nog niet gek,hij is nu wel in orde,ook een corsa of een astra van een paar 100 moet je nog wel wat aan versleutelen.
    Hij ziet er zo op de foto niet slecht uit trouwens.
    En dan ook nog op G3.
    Al rij je er een jaar mee en maak je er daarna een vreugdevuur van,heb je nog niet duur gereden.

    #18073883

    Precies, en ik heb alle luxe van airco, electische ramen etc. ;)

    De auto ziet er op een afstand goed uit, van dichtbij zie je de verroeste motorkap maar heb hier en daar op het net wel wat gezien indien nodig.

    Nu de wegenbelasting betalen…..

    #18073884

    Zat net nog achter zo’n konijn..

    een blauwe.. zo zie je ze nooit, zo kom je ze weer eens tegen..

    Willem

    #18073885

    heb nog wel eens een contact slot vervangen van zo,n apparaat.

    ik zie ze liever niet in de garage :D :P

    maar succes er mee ze rijden wel redelijk !

    #18073886

    Gisteren voor het eerst op gas gereden, gelijk 300km gereden. Ik merkte dat het het na het lange stil staan wel wat kilometers nodig was voordat de motor lekker ging lopen en dan rijdt die bij 120km/u ook echt lekker.

    Na de 300km geeft de tank half vol aan maar ik had al begrepen dat ik niet nog moet denken dat ik er nog een 300km uit kan halen maar als je het niet probeert zal je het nooit weten ;)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.