Op je thermostaathuis zitten 2 temperatuur-sensoren
Een bruine ………….dat is de temperatuur-tijd schakelaar, welke de aansturing van je koudstartinjector regelt ennnnnnn
Een blauwe of grijze……………deze geeft aan de computer door wat de motortemperatuur is en past daarop de inspuithoeveelheid aan.
Hoe hoger de weerstand……..hoe meer er ingespoten wordt.
Dat houdt in dat wanneer de sensor kapot is………….of wanneer er een draadbreuk is……………er maximaal wordt ingespoten.
Je zou dus de weerstand van de sensor kunnen meten.
Tevens zou deze waarde ook te meten moeten zijn bij de computer (moet je even op het schema kijken welke contacten dit zijn).
Als deze waarde niet te meten is in de computer-stekker, kan het heel goed zijn dat de massa-aansluiting achterop je spruitstuk vervuild is. Deze moet je even loshalen en alle oppervlakken goed schoonmaken en weer monteren.
Als je hem dan nog niet meet………dan heb je wellicht een draadbreuk.
Als je een koudstartinjector hebt, kun je altijd even proberen om de brandstofslang er vanaf te trekken en deze af te doppen. Vervolgens even starten om te kijken of hij nu beter loopt.
Deze slang leent zich ook prima om de brandstofdruk te meten.