Hoe grip te krijgen met mn Calibra??…

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Hoe grip te krijgen met mn Calibra??…

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 17 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252121

    Beste allemaal,

    Nadat mn 4×4 is stuk gegaan heb ik de verdeelbak eraf laten halen en een sper in de bak laten bouwen. Nou heb ik wat sprintjes getrokken maar ik was gewoon nergens omdat ik het vermogen niet de weg op kreeg…. Ik moet wel zeggen dat t hakkietakkie banden zijn die eromheen zaten toen ik ooit is me oude velgen kocht. Nou heb ik als bandenmaat 215/40/17. Ik ben verplicht om 17 inch te rijden ivm met mijn remmen.. Wie heeft er tips voor goeie semi’s of iets?! En de belangrijkste vraag zou ik met semi’s en de juiste spanning wel goed moeten weg kunnen komen??

    Groetjes Ram

    #18065082

    http://www.semislicks.nl/prijzen/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    ik heb zelf een setje r888 besteld, maar nog niet mee gereden..
    met een setje semislicks zul je toch wel wat grip moeten krijgen. nadeel is wel dat ze maar een goede 10 a 15000 km mee gaan(en dan moet je niet te gek doen!)

    #18065083

    Ja klopt r888 zijn hele zachte banden ook slijten dus hard met sprinten hahaha.. Ik heb trouwens als bandenmaat 215 40 17 maar zou een 205 45 niet passen??

    #18065084

    ik dacht dat de federal rsr bandjes wel iets beter waren voor op straat en voor de portomenee

    http://www.banden-pneus-online.nl/autoband-FEDERAL/595,RS-R,%28SEMI-SLICK%29/215,45,R17,87,W.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18065081

    Die r888 is er in medium en soft compound dus als die zachte je te hard slijten dan zou je een medium kunnen pakken.

    #18065079

    Die maat gaat mij dus niet passen en buiten dat weet ik ook niet of die federals t goed doen.. Toyo is gewoon een begrip in de racerij ook..

    @bd. wrote:

    ik dacht dat de federal rsr bandjes wel iets beter waren voor op straat en voor de portomenee

    http://www.banden-pneus-online.nl/autoband-FEDERAL/595,RS-R,%28SEMI-SLICK%29/215,45,R17,87,W.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18065080

    Maar wat scheelt dat kwa grip? Lever je met een medium compound wat grip in!?

    @Fearless wrote:

    Die r888 is er in medium en soft compound dus als die zachte je te hard slijten dan zou je een medium kunnen pakken.

    #18065085

    Zoek het niet gelijk in uitersten. Als je geen grip krijgt met tweederangs banden, hoef je niet gelijk racemateriaal eronder te hangen. Je hebt maar 100 pk per wiel wat je kwijt moet. Probeer eens een high performance straatband, T1-R ofzo. Daarnaast komt er veel meer bij kijken. Als jij bij 4k toeren je voet van je koppeling afklapt en je koppeling grijpt aan, dan maakt het echt niet uit wat je er onder hebt, dat gaat spinnen.

    #18065086

    @Mad Max wrote:

    Zoek het niet gelijk in uitersten. Als je geen grip krijgt met tweederangs banden, hoef je niet gelijk racemateriaal eronder te hangen. Je hebt maar 100 pk per wiel wat je kwijt moet. Probeer eens een high performance straatband, T1-R ofzo. Daarnaast komt er veel meer bij kijken. Als jij bij 4k toeren je voet van je koppeling afklapt en je koppeling grijpt aan, dan maakt het echt niet uit wat je er onder hebt, dat gaat spinnen.

    Volgens mij heeft hij iets meer dan 100 pk per wiel.
    eerder richting de 200 per wiel. Lees zijn restauratie topic maar eens.
    Dan zijn goede banden echt wel nodig.

    #18065088

    @arjontje wrote:

    @Mad Max wrote:

    Zoek het niet gelijk in uitersten. Als je geen grip krijgt met tweederangs banden, hoef je niet gelijk racemateriaal eronder te hangen. Je hebt maar 100 pk per wiel wat je kwijt moet. Probeer eens een high performance straatband, T1-R ofzo. Daarnaast komt er veel meer bij kijken. Als jij bij 4k toeren je voet van je koppeling afklapt en je koppeling grijpt aan, dan maakt het echt niet uit wat je er onder hebt, dat gaat spinnen.

    Volgens mij heeft hij iets meer dan 100 pk per wiel.
    eerder richting de 200 per wiel. Lees zijn restauratie topic maar eens.
    Dan zijn goede banden echt wel nodig.

    idd bijna 200 per wiel

    maar zoals gezegd, een goeie band is erg belangrijk voor grip.
    denk ook eens aan een r1-r van toyo. dit is een band tussen de t1-r en de r888.

    #18065089

    Hallo,

    De R1R is er alleen in 45 hoog en dat gaat niet passen in me wielkasten. De R888 hebben ze in 205 40 17 dat zou goed zijn. Rij nu 215 maar een 205 zou geen ramp zijn togg…???

    Groetjes Ram

    #18065090

    Even hard op denken:
    205 is nog minder rubber op de weg en dus nog wat minder grip… De kans dat ze dan nog harder slijten neemt wel toe.

    #18065091

    Mijn fout, ik dacht dat hij nog 4×4 was. 400 pk op je voorwielen moet je misschien ook niet willen.. Ik denk niet dat je veel verschil tussen een 205 en een 215 gaat merken. Daarnaast is bandenspanning ook belangrijk, zeker als je het hebt over de hoeveelheid rubber op de grond. Vaak zegt de bandenspanning meer over dat oppervlak dan hoe breed te band is.

    #18065092

    Een lagere bandenspanning zorgt voor een langer contactvlak, niet voor een breder contactvlak.
    En tja….iedere cm is er eentje, zou ik zeggen.

    #18065087

    zoiezo semi slicks ;)

    waar ze te bestellen? iig niet op semislicks.nl want die s veel te duur ( verschil is minimaal 40eu met een andere NL site, laat staan via engeland of duitsland )

    welke? de keus is aan jou

    #18065093

    384pk is belachelijk veel voor een redelijke lichte voor aangedreven auto.

    Met natweer heb ik al soms wielspin met 82pk.

    Ik zou gewoon weer die 4×4 aan de gang maken :thumb

    #18065094

    @astraTD wrote:

    384pk is belachelijk veel voor een redelijke lichte voor aangedreven auto.

    Met natweer heb ik al soms wielspin met 82pk.

    Ik zou gewoon weer die 4×4 aan de gang maken :thumb

    een cali een lichte auto? lol :jerry die 4×4 zou ook het eerste zijn wat ik eraf zou halen

    pak gewoon een setje r888 205 40 17 en knallen maar ;)

    #18065095

    Nou weet ik waar ik voor ga sparen hahaha. Moet zeggen op hogere snelheden zonder 4×4 loopt de snelheid veel harder op als met. Had alleen wel altijd voordeel met de start maarja…

    #18065096

    Gewoon t zelfde systeem als ik creeren ;)

    #18065097

    @bd. wrote:

    @astraTD wrote:

    384pk is belachelijk veel voor een redelijke lichte voor aangedreven auto.

    Met natweer heb ik al soms wielspin met 82pk.

    Ik zou gewoon weer die 4×4 aan de gang maken :thumb

    een cali een lichte auto? lol :jerry die 4×4 zou ook het eerste zijn wat ik eraf zou halen

    pak gewoon een setje r888 205 40 17 en knallen maar ;)

    Ik zeg toch “redelijk lichte auto” 1200 tot 1300kg vind ik geen zware auto voor 384pk.
    Meeste sleurhutten wegen 2000 tot 2500kg en moeten het doen rond de 200 tot 300pk

    #18065098

    Ik neem aan dat je wel in inchmaat omhoog kunt? Zoja, zou ik dat ook proberen; wil veel schelen! De diameter heeft in ieder geval meer invloed dan de breedte.

    #18065099

    @astraTD wrote:

    384pk is belachelijk veel voor een redelijke lichte voor aangedreven auto.

    Met natweer heb ik al soms wielspin met 82pk.

    Ik zou gewoon weer die 4×4 aan de gang maken :thumb

    en dan te bedenken dat de Voortreinen van bijden Vrijwel gelijk is!!!!

    Belangrijke punten voor Grip zijn, Stijve onderstelrubbers, Stijve motorophangrubbers, Stijve stabilisator rubbers, GOEDE!! uitlijning, GOEDE Banden, GOED op de auto afgestemde Vering en demping, laat de auto iets vooroverhangen voor meer Tractie!!

    Willem

    #18065100

    Dus bij elkaar weer een aantal 1000 euries. Wie sponsort me :jerry :jerry :jerry

    #18065101

    @DennisKadett wrote:

    Ik neem aan dat je wel in inchmaat omhoog kunt? Zoja, zou ik dat ook proberen; wil veel schelen! De diameter heeft in ieder geval meer invloed dan de breedte.

    Een hogere wang geeft ook meer grip omdat de band iets meer kan vervormen.
    Is o.a. ook de reden dat de banden van F1-wagens relatief hoge wangen hebben, ze zouden anders veel minder vermogen hebben bij het acceleren.

    #18065102

    @RISL wrote:

    @DennisKadett wrote:

    Ik neem aan dat je wel in inchmaat omhoog kunt? Zoja, zou ik dat ook proberen; wil veel schelen! De diameter heeft in ieder geval meer invloed dan de breedte.

    Een hogere wang geeft ook meer grip omdat de band iets meer kan vervormen.
    Is o.a. ook de reden dat de banden van F1-wagens relatief hoge wangen hebben, ze zouden anders veel minder vermogen hebben bij het acceleren.

    Niet helemaal waar.
    De formule1 hebben hoge wangen omdat dat een deel van de vering is.
    dat was de reden waarom michelin niet terug is gekomen in de formule1. Die wouden 17 inch wielen gaan gebruiken.
    Maar de teams vonden dit niks omdat ze dan de auto’s teveel moesten aan passen.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 36)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.