3.0 V6 CDTi?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum 3.0 V6 CDTi?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252078

    Zoals in mijn eerdere topic te lezen is (viewtopic.php?f=6&t=169154) ben ik langzaam op zoek naar een waardige vervanger voor mijn huidige Signum 1.9 CDTi uit 2006.
    Een mogelijkheid kan zijn wederom een Signum, echter een heel dik exemplaar uit 2007 of 2008.
    Dit betekent bijvoorbeeld een Signum Cosmo met 3.0 V6 CDTi motor en automaat.
    Kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten bij deze motor i.c.m. de automaat? Bij 1.9 CDTi’s weet ik wel waar ik op moet letten, maar niet bij de dikkere 6pitters.
    Dus tips en info zijn van harte welkom.

    GrtN!
    STiGGEL

    #18064476

    Y30DT en Z30DT, zeer groot probleem met brandstofpomp.

    Meestal gaan de drukrgelaars van deze stuk, ook kunnen verstuivers nodige schade oplopen.

    http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=167722

    ff kort door de bocht, wil je deze dikke motor is het ook dik betalen..

    Ook deze blokken hebben qua koppeling en vliegwiel een levensdur van circa 2 ton, zelfde treft je hier wel aan als bij een 1.9

    Heb mijn 3.0 v6 nu sinds feb. 2011 en tot zover al 4500 euro aan moeten repareren cq. Ook wat onderhoud.

    Als je er een treft zonder deze problemen ben je op zich een hoge uitzondering!

    In elk geval zou ik zelf niet meer proef rijden in een 3.0 met nog maar kwart tank, als je namelijk dan een flesje forte ingooit verdoezel je het pomp probleem behoorlijk, totdat je em weer voltankt en forte teveel gemengt wordt met diesel

    #18064477

    Die 3.0V6-jes hebben wel vaak dat de kop scheurt.
    Taner ( van vectra-team ) heeft er 3 staan ( voor onderdelen ) met dit probleem. :thumbdown

    #18064478

    Geen interesse in de mijne? ik doe hem weg (heel) binnenkort :angel

    #18064479

    Ik zou die V6 ook laten staan.
    Voor je Signum beur je niet echt veel meer. Kun je dat geld wat je wilt uittrekken voor die V6 beter stoppen in je huidige Signum.

    Vet vol aankleden :afro Modden is leuker dan vet in de buidel tasten voor reparaties.
    Alhoewel je ’t met de ZDTH ook naast ’t net kan vissen getuige alle reparaties die ik achter de rug heb.

    Toen ik mijn vec zocht heb ik de V6 links laten liggen van alle brandstof injectie problemen. Vooral op ’t Saab forum kom je nog al wat ellende tegen over dat blok.

    Succes met je keuze,
    Groet jraaf

    #18064480

    Zolang het goed rijdt zijn de V6’jes heerlijk, maar ook vor mij hierna geen Y30DT of Z30DT(H)… :(

    #18064481

    @jraaf wrote:

    Voor je Signum beur je niet echt veel meer.

    Klopt. Als ik de mijne inruil houd het helemaal op bij €4500-€5000 :cry
    (bouwjaar 01-2006 met 230dkm)

    #18064482

    @Henkieo wrote:

    @jraaf wrote:

    Voor je Signum beur je niet echt veel meer.

    Klopt. Als ik de mijne inruil houd het helemaal op bij €4500-€5000 :cry
    (bouwjaar 01-2006 met 230dkm)

    Met z’n inruilbedrag weet je ook gelijk dat minimaal €1.500,00 te veel betaald voor de auto die je koopt. De handelswaarde van een Signum uit 2005/6 met rond de 2 ton op de teller staat op €2.850,00

    Ik zou. ‘m echt voor dat geld tip top maken en vet modden. Doe ik ook.
    Exterieur is bijna af van mijn vec. Onderstel in de planning en ondertussen het blok gezond houden. Als dat allemaal klaar is begin ik aan m’n interieur waar ik de basis al voor gelegd heb. 4 jaren plan :afro

    Groet jraaf

    #18064483

    @jraaf wrote:

    Ik zou die V6 ook laten staan.
    Voor je Signum beur je niet echt veel meer. Kun je dat geld wat je wilt uittrekken voor die V6 beter stoppen in je huidige Signum.

    Vet vol aankleden :afro Modden is leuker dan vet in de buidel tasten voor reparaties.

    Ben het met Raaf eens !

    Ik zou deze houden of totaal iets anders nemen (Insignia) :wors

    #18064484

    heb voor de gein eens mn kenteken eens ingevuld voor een nieuwe renault.
    ze bieden er nog €5660 + €1000 extra inruilprijs voor :hmmz

    #18064485

    De Verstuivers van deze diesels gaan eigenlijk niet kapot.

    meestal zijn alleen de drukregelaars kapot, Verstuivers gaan alleen kapot door metaalsplinters van een kapotte dieselpomp.

    willem

    #18064486

    @wim-v6 wrote:

    De Verstuivers van deze diesels gaan eigenlijk niet kapot.

    meestal zijn alleen de drukregelaars kapot, Verstuivers gaan alleen kapot door metaalsplinters van een kapotte dieselpomp.

    willem

    Nee hoor, door te lang doorrijden kunnen ze ook “vastlassen” door te arm/weinig mengsel..

    Mijne waren metaalsplinter vrij evenals mijn brandstofpomp en alle verstuivers zijn getest incl rapport die ik zelf gezien heb gehad en compleet uit elkaar geweest zijn ter controle.

    #18064487

    Klopt, kan je laten fixen…

    Laatst bij een Isuzu diesel motor met Denso verstuivers gedaan genset van de zaak. in Mijnsherenland..

    Let wel, Verstuivers zitten pas Vast als de motor Echt niet meer op deze Cilinder draait, Blijft ie gewoon dicht zitten!!!!, als de motor nog op de betreffende cilinder draait is de verstuiver zelfs nog goed te repareren..

    P9X motor industrieel gebruikt (Frans product / zal bekend voorkomen deze motor)

    Willem

    #18064488

    @wim-v6 wrote:

    Let wel, Verstuivers zitten pas Vast als de motor Echt niet meer op deze Cilinder draait, Blijft ie gewoon dicht zitten!!!!

    Willem

    Sorry!, weer niet helemaal eens…

    Mijne zaten echt vast en toch kon ik nog aardig rijden..

    Soms leek idd ff 1 cilinder niet mee te komen, maar als ze alle 6 vast zitten had ik al niet meer moeten kunnen rijden op basis van jouw bevinding.

    Was ook weinig meer aan te fiksen als je ook keek naar de uitslag van de testen.

    #18064489

    Als de Verstuiver VAST zitten Kunnen ze niet open of niet dicht!!!

    hierdoor zou je met 6 vaste verstuiver niet kunnen varieëren in motortoeren maar zou de motor slechts 1 constant toerental draaien..

    bij een Diesel doe je namelijk je toerental regelen door middel van meer of minder Brandstof, en dat doe je weer door de verstuivers langer of korter te openen.
    een diesel heeft per slt van rekening geen geregelde lucht toevoer, maar vrije lucht aanzuiging..

    Alles word dus geregeld door jouw injectoren die VAST zouden zitten en dus niks KUNNEN regelen op dat moment..

    Als een Vertuiver, Ventiel of kraan vast zit, kan er slechts en alleen hetgeen er doorheen wat er op dat moment doorheen gaat, je kan de kraan het ventiel of Verstuiver omdat ie vast zit, niet verandere van doorlaat hoeveelheid namelijk, puur en omdat ie vastzit..

    Nu zou de motor bij gasgeven kort kunnen reageren omdat de drukregelaars van druk veranderen, maar dat is niet van een Continu moment.

    Dat is de uitleg die we van zowel de Leverancier van de Aggregaat, en Dieselservice te horen kregen…

    Willem

    #18064490

    Zag idd net na mn bericht je toelichting op vtn :-)

    Echter geloof ik wel dat mijne aardig beyond repair waren..

    Maar moet wel zeggen dat ik bij enkele heb geinformeerd voor Denso verstuivers en het er allemaal op neer kwam dat deze verstuivers niet te reviseren zijn.

    Al met al is het wss toch niet verkeerd geweest ze allemaal te vervangen.

    #18064491

    Bij ons zijn de naalden gewoon vervangen!!!

    Willem

    #18064492

    Dus de verstuiver kan vast zitten in dichte of open toestand (of ergens daar tussen in) ?
    Dat werpt weer een ander licht op de zaak :hmmz

    #18064493

    + dat de druksensoren kapot zijn…

    Let op, kan ook vaak zat zijn dat ze te ernstig beschadigd zijn, en je ze alsnog moet vervangen (quanta Kosta, Very Muchos…

    De Genset kapt er al mee zodra die niet meer op vermogen komt (veiligheid), en heeft dus niet al te lang gedraait met kapotte drukregelaars..

    Willem

    #18064494

    Ik ben zeer tevreden over mijn 3.0 v6 cdti ik wou ook geen lichtere vectra omdat ik ze gewoonweg niet snel genoeg vond en er een hoop extra zaken op zat.
    Ook had ik het gevoel dat deze auto veel anders op de weg lag dan een 1.9 of 2.2.

    Het enigste rare probleem dat ik heb gehad was dat het roetfilter/katalysator verstopt raakte was nergens bekend dat hij eronder zat en rare storingen veroorzaakte.
    Deze hebben we leeg geslagen en teruggeplaatst en verder geen problemen ook niet bij apk.
    Ik heb deze auto voor ritten in Duitsland voor mijn bedrijf in Nederland pak ik meestal een vivaro.

    #18064475

    @gompie wrote:

    Het enigste rare probleem dat ik heb gehad was dat het roetfilter/katalysator verstopt raakte was nergens bekend dat hij eronder zat en rare storingen veroorzaakte.
    Deze hebben we leeg geslagen en teruggeplaatst en verder geen problemen ook niet bij apk.

    Gompie,

    Heb je dat gedaan zonder het DPF uit de ECU te programmeren?
    Groet jraaf.

    #18064495

    @ Jraaf: Ik vermoed dat dit een Y30DT betreft, deze heeft enkel een ROETKAT, en deze kan je inderdaad zo leeghalen zonder problemen..

    @ Gompie: Ja dan heb je mazzel met je 3.0 V6 diesel, Deze drukregelaars zijn toch wel een VEEL voorkomend probleem, evenals de de hogedruk dieselpomp.

    Willem

    #18064496

    @jraaf wrote:

    @gompie wrote:

    Het enigste rare probleem dat ik heb gehad was dat het roetfilter/katalysator verstopt raakte was nergens bekend dat hij eronder zat en rare storingen veroorzaakte.
    Deze hebben we leeg geslagen en teruggeplaatst en verder geen problemen ook niet bij apk.

    Gompie,

    Heb je dat gedaan zonder het DPF uit de ECU te programmeren?
    Groet jraaf.

    Ja dus.

    #18064497

    @wim-v6 wrote:

    @ Jraaf: Ik vermoed dat dit een Y30DT betreft, deze heeft enkel een ROETKAT, en deze kan je inderdaad zo leeghalen

    Willem

    :thumb thanks voor de verklaring Willem.
    Groet jraaf

    #18064498

    Dat kan ook bij de Z19DTH zonder roetfilter trouwens..

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.