Forumindex › Forums › Modellen › Astra › vraagj: motor vervangen?
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 2 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
7 september 2012 om 09:28 #17252067
Hallo jongens ik ben hier nieuw en ik zit eigenlijk met de volgende vraag.
Maar eerst wil ik dit even uitleggen.
Ik heb sinds 3 maanden mijn opel astra 1.8 gtc (z18xe)
Eigenlijk was ik opzoek naar een 2.0 (z20let) of de opc. (z20leh)
Nu viel de opc al vrij snel af vanwege de prijs.
toevallig kwam ik deze auto tegen deze heeft alles wat ik er mooi aan vind mooie sierlijsten van binnen half lederen stoelen net nieuwe airco bla bla bla.
maar nu begin ik toch wel een beetje spijt te krijgen vanwege het motorblok.
Nu ben ik een motor blok tegen gekomen (z20let) met leh turbolader tegen gekomen.
mijn vraag is kan je die zo over zetten of moet je dan ook je versnallingsbak veranderen.
Ik begrijp dat je wat aan je remmen moet doen, omdat je meer vermogen heb.
Maar zijn ook alle ophangpunten hetzelfde en hoe zit dit met de uitlaat?
alvast bedankt voor jullie tijd.7 september 2012 om 10:16 #18064376Om deze om te bouwen naar een Let moet je aanpassen:
Motorblok, ECU, Versnellingsbak, Aandrijfassen SchakelPook met mechaniscme), Retour BenzineLeding, Baksteunen en Uitlaat.
Remmerij gewoon orgineel laten is gelijk aan de 1ste opc G modellen dus hoeft eigenlijk niet zo zeer aangepast.Reken er maar op dat het voordeliger zou zijn geweest wel meteen een opc te kopen. Aangezien het erg veel tijd en geld kost om alle onderdelen te krijgen en te monteren.
7 september 2012 om 12:00 #18064377En reken er ook nog bij dat er ook nog kosten bij komen voor het keuren bij het RDW.
Want mochten ze je aanhouden of je zou er een ongeluk mee krijgen en ze zien dat er een ander blok in ligt.
Dat de verzekering ook zegt wij betalen helemaal niks uit, plus dat je ook nog een bekeuring krijgt dat er niet de juiste
gegevens op je autopapieren staan..
En ze zijn tegenwoordig niet zo dom meer als dat ze vroeger waren.RDW-keuring na monteren andere motor of wijziging van de motor
Als u één van de volgende wijzigingen aan de motor van een gekentekend voertuig aanbrengt, dan moet de RDW het voertuig keuren. Het gaat om de wijziging van:de motorcode of het motortype;
het aantal cilinders;
de cilinderinhoud;
de brandstofsoort. Hieronder valt ook wijziging naar elektrische aandrijving (De RDW hoeft een LPG-nstallatie die is ingebouwd door een RDW-erkend bedrijf niet te keuren).
het vermogen van motorfietsen, driewielige motorrijtuigen en bromfietsen.het vermogen van overige voertuigen, als dit meer dan 20% afwijkt van de in het kentekenregister geregistreerde oorspronkelijke waarde.
Deze verplichting om het voertuig te keuren is vermeld in hoofdstuk 6 van de Regeling voertuigen. De regeling voertuigen kunt u bekijken op http://www.wetten.overheid.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;Eisen waarop de RDW toetst
Het voertuig wordt getoetst aan de eisen zoals die golden bij de eerste toelating van het voertuig. Als uw voertuig een datum eerste toelating van voor 1 januari 1998 dan toetst de RDW de zogenoemde permanente eisen. Dit zijn eisen betreffende de verkeersveiligheid en milieuaspecten. In de volksmond de eisen voor de APK, aangevuld met een aantal extra eisen, zoals extra donker gemaakte ruiten, geluidsproductie en gebruikerseisen. De permanente eisen maken deel uit van de Regeling Voertuigen. Deze kunt u nalezen in hoofdstuk 5 van de Regeling Voertuigen, zie http://www.wetten.overheid.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;.
Heeft uw motorvoertuig een datum eerste toelating van na 31 december 1997, dan toetst de RDW de toelatingseisen (dit zijn eisen die Europees zijn vastgelegd in EU-richtlijnen) en de permanente eisen, zoals vermeld in bijlage IV van de Regeling voertuigen.
Complete motor met versnellingsbak ingebouwd.
Als u een complete motor met versnellingsbak en uitlaatsysteem gebruikt uit een gekentekend donorvoertuig met een typegoedkeuring van hetzelfde merk en type, dan zijn er minder testen nodig. In deze situatie gaat de RDW er vanuit dat is voldaan aan de emissie- en geluidseisen. U moet wel kunnen aantonen dat de gebruikte motor uit een gekentekend donorvoertuig komt.
Bovenstaande is niet van toepassing bij een brandstofwijziging naar LPG of aardgas, of wijziging naar elektrische aandrijving. In deze gevallen worden de toelatingseisen die gelden op de dag van de wijzigingskeuring getoetst.
KeuringslocatiesU kunt terecht bij één van de keuringsstations van de RDW als:
uw voertuig een datum eerste toelating heeft van vóór 1 januari 1998, of
uw voertuig een datum eerste toelating heeft van na 31 december 1997 en een complete motor met versnellingsbak en uitlaatsysteem is gemonteerd uit een gekentekend donorvoertuig met een typegoedkeuring.Voor het maken van een afspraak zie: keuringsafspraak maken of annuleren.
In overige gevallen zijn er diverse testen noodzakelijk, zoals remtesten, geluidstesten en weggedrag testen. De keuring moet dan plaatsvinden op het RDW testcentrum te Lelystad. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de RDW.
Kosten van de keuring
Voor een keuring op één van de keuringsstations van de RDW is het tarief maximaal € 80,00.
Moet de keuring op het RDW testcentrum te Lelystad uitgevoerd worden, dan zijn de kosten afhankelijk van de uit te voeren werkzaamheden. U kunt voorafgaande aan de keuring een opgave van de totale kosten opvragen. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de RDW.Dit staat op de site van het RDW,
7 september 2012 om 17:19 #18064378Volgens mij gaat het hier over een H…. wat t nog een stuk moeilijker maakt…
7 september 2012 om 21:51 #18064379ja ik ben bekent met de wetten en eisen van de auto.
mijn auto is verzekerd bij me vader dus het is erg van belang dat alles klopt.
maar igg bedankt voor alle informatie dan denk ik toch maar dat ik naar dbilas gaat en op dit blok een turbo zet.
ik begrijp als dit niet zo 1 2 3 gebeurt is, maar wie wat wil moet er moeite voor doen he:PHet gaat hier zeker om een H,
Jongens ik weet voorlopig genoeg bedankt voor de informatie:).
7 september 2012 om 23:21 #18064380z20leh + m32 + kabelboom van motor + ecu + dashboom + teller scoren.
8 september 2012 om 04:14 #18064381Deze gtc te koop zetten en een 2,0l turbo terug kopen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.