olie smurrie in koelvloeistof tankje c20xe

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) olie smurrie in koelvloeistof tankje c20xe

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252029

    hallo

    ik heb allemaal smurrie olie denk ik in mijn koelvloestof tankje zitten

    wat kan dat zijn
    en wat moeten we er aan doen

    mvg

    #18063962

    gescheurde kop

    #18063963

    hoeft geen gescheurde kop te wezen hoor kan ook alleen aan de koppaking liggen
    kop eraf halen en laten persen
    in kootstertille zit een goeie

    #18063964

    ok ja volgens mij is de koppakking ook niet lek is ook van ijzer

    weet je ook een naam in kootstertille

    #18063965

    tap revisietechniek
    0636267273
    0621920596
    ben er zelf nog nooit geweest maar veel c20xe crossers gaan daar heen schijnt goedkoop en goed te wezen
    kop vlakken en persen krijg je er een pakking en bouten bij ofzo iets
    je kan er altijd een belletje aan wagen

    #18063966

    thanks

    #18063967

    als je een nieuwe kop nodig bent pm me maar ff

    #18063968

    Scheurtje in de kop of de koppakking.
    De koppakking is te testen door een koelvloeistof testje.
    De zogenaamde snuffeltest.
    Die meet de uitlaatgassen door de kvs heen.

    Dat zou je iig de koppakking al uit kunnen sluiten. :thumbup

    #18063969

    ligt de motor er al lang in? ik heb namelijk ook al eens voor niks de koppakking vervangen en de kop laten afpersen omdat ik ook dacht aan een gescheurde kop. bleek achteraf dat er nog olie olie resten van de oude motor in de koelleidingen zat :fy1

    #18063970

    ligt er denk ik al een jaar of 2 in
    ik heb hem zo gekocht met het blok erin
    weet verder de geschiedenis niet en weet eigenlijk ook niet waar hij uitkomt
    is een 2.5 M dat weet ik wel
    is het oude type blok
    maar of hij nu uit een kadett of een calibra komt geen idee
    de kabelboom is van een kadett zei iemand

    #18063971

    @Dietrich Concept wrote:

    ok ja volgens mij is de koppakking ook niet lek is ook van ijzer

    weet je ook een naam in kootstertille

    ook een ijzeren koppakking kan kapot.
    ik had er een 3 delige stalen tussen zitten bij mijn oude motor, en daar was de middelste plaat kapot tussen cilinder 3 en 4.
    zeg nooit nooit.

    groeten.

    #18063972

    Meestal door een onvlakheid van de kop of het onderblok wil een stalen pakking wel door..

    het is in geval van een stalen pakking ZEERRR belangrijk dat bijde GOED, maar dan ook GOED vlak zijn.

    Willem

    #18063973

    Wat voor kleur heb die smurrie?
    En drijft het op je koelwater of zit het aan de wand van je tankje geplakt?

    #18063974

    zwart en drijft op het koelwater

    #18063975

    Misschien kan je eerst een compressietest laten doen? Als die goed blijkt zou ik hem eerst gewoon even goed doorspoelen met water, dan met kvs en dan afvullen met koelvloeistof. Uit mijn radiator kwam ook troep waar je ziek van werd na een tijdje droogstaan!

    #18063976

    ik heb er nu nieuwe in gedaan en alles schoongemaakt ja
    en een stukje mee gereden
    en het lijkt nu wel goed
    is even afwachten verder denk ik

    #18063977

    Wat is er aan de hand als de drap aan de zijkant van je tankje zit vast geplaklt dan? Zag ik in mijn koelvloeistof vaatje ook zitten ,maar pas na demonteren , koelwater zag er voor de rest schoonuit?

    #18063978

    zit altijd wel smurrie in meesten vervangen het nooit

    #18063979

    Owkee dus schoonmaken en maar kijken of er nog bij komt ?

    #18063980

    ja even het tankje in een bak met kokend water en een vaatwas tablet er bij is hij weer als nieuw

    #18063981

    @mark wrote:

    Wat is er aan de hand als de drap aan de zijkant van je tankje zit vast geplaklt dan? Zag ik in mijn koelvloeistof vaatje ook zitten ,maar pas na demonteren , koelwater zag er voor de rest schoonuit?

    Dan kan het zijn dat je kop gescheurt is op de welbekende plek

    #18063982

    @bone ja dacht ik ook gelijk aan, er zit geen bruine smurrie die er op drijft , maar echt aan de zijkant plakt. Word dus een bypass laten maken ?

    #18063983

    Bypass ben ik niet zo’n voorstander van. Zou dan een pijpje laten persen. Maar dan moet wel je kop eraf.

    Succes

    #18063984

    @mr bone ok bedankt, heb van het weekend een blok weten te bemachtigen met costcast, ik ga die laten afpersen en vlakken en als dat goed is zet ik die erop, weet iemand ook als je nieuwe kleppen steekt of je ook gelijk nieuwe geleiders moet plaatsen?

    #18063985

    Nieuwe klepgeleiders hoef niet. Wel moet je ze opnieuw inschuren. En ik zou er uiteraard 16 nieuwe seals in prikken. Let ook op qua lengte van de kopbouten, daar zijn namelijk 2 lengtes in.

    Succes

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 38)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.