snelheids afhankelijke stuur bekr. senator B ?

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD snelheids afhankelijke stuur bekr. senator B ?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251984

    Hoe werkt ie ?
    als je de stekker er niet op doet , geeft ie dan maximale bekrachtiging ?
    en is het 2 standen of werkt het traploos ?

    alvast dank !

    #18063479

    Is er nou niemand die verstand heeft van een senator b ?

    #18063480

    nou ik heb er een maar ik heb nog niets van electronica op het stuurbekrachtigings systeem kunnen vinden.

    #18063481

    mijn maatje zijne heeft dat ook,

    maar nog nooit over nagedacht hoe dat nou zou werken.

    t lijkt wel traploos te gaan, maar kan verbeelding zijn.

    en wat er gebeurt als de stekker eraf ligt…? uh.. niks meer misschien?
    gewoon ouderwets stuurbekrachtiging?

    #18063482

    Denk idd traploos had ik
    Op een ander merk destyts ook

    #18063483

    @mr-turbo wrote:

    Is er nou niemand die verstand heeft van een senator b ?

    Misschien je vraag ook aan de omega-rijders stellen, die hebben misschien meer verstand.
    Wat ik me kan herinneren dat ik ooit eentje had die zwaar stuurde bij stilstand, en tijdens rijden normaal.

    #18063484

    De stuurbekrachting (servotronic ) is trappelos afhankelijk van de snelheid.
    Als ze niet aangesloten is werkt ze niet omdat het magnetventil niet opend.
    Gr. Peter

    #18063485

    @mr-turbo wrote:

    Hoe werkt ie ?
    als je de stekker er niet op doet , geeft ie dan maximale bekrachtiging ?
    en is het 2 standen of werkt het traploos ?

    alvast dank !

    Bij stilstand bekrachtigt de magneetspoel maximaal.
    Hoe hoger de snelheid wordt des te minder de magneetspoel aanstuurt.
    Dus als je de stekker erafhaalt stuurt de auto het zwaarst.
    Je kan het ventiel ook handmatig afstellen , dan moet je het ventiel even demonteren , er zit een stelschroefje in waarmee je de stift meer of minder voorspanning geeft (meer of minder olie).
    Als je hem maximaal inschroeft heb je zeer veel stuurbekrachtiging.

    Afz, Massa Wietjen

    #18063486

    dan werkt het dus tegengesteld als wat je eigenlijk zou verwachten…
    maar er is dus op een makkelijke manier een instelbare bekrachtiging van te maken mbv een potmeter ?

    en zou het gewoon een voltage kwestie zijn of een blokgolf / frequentie ?

    #18063487

    Volgens mij bekrachtigt hij max bij 5 volt en naar beneden minder. Als je dmv een pot meter je stuurbekrachtiging wil regelen werkt dat wel denk ik.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.