halve maan gasklephuis

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) halve maan gasklephuis

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251821

    kan iemand mij vertellen wat het scheeld kwa pk als je die halve maan verwijderd en heeft iemand er een foto van welke dat is hoor er veel over maar wil toch eerst meer duidelijk heid

    #18061853

    veel pk,s scheelt het niet ik denk precies 0
    hij pakt wat eerder op
    draai hem maar open met het halve maantje erop zal je zien hoelang hij dicht blijft
    als hij eruit is gaat het (gat) eerder open dus krijgt hij eerder meer brandstof/lucht en gaat hij eerder……

    mvg arnold

    #18061854

    @arnold kadett wrote:

    veel pk,s scheelt het niet ik denk precies 0
    hij pakt wat eerder op
    draai hem maar open met het halve maantje erop zal je zien hoelang hij dicht blijft
    als hij eruit is gaat het (gat) eerder open dus krijgt hij eerder meer brandstof/lucht en gaat hij eerder……

    mvg arnold

    heb geen idee welke ze bedoelen ermee heb je er een plaatje van

    #18061855

    als je je fsi bak eraf haalt dan kijk je je gasklephuis in dan zie je een verhoging zitten met 2 boutjes vast kan niet missen
    plaatje heb ik neit maar in de cross zie je ze niet meer dus zal gerust zijn voordelen hebben
    ik heb hem weggebracht en dicht laten lassen en poliijsten
    maar voor de doe het zelver kan het ook met 2 slotboutjes

    #18061856

    @arnold kadett wrote:

    als je je fsi bak eraf haalt dan kijk je je gasklephuis in dan zie je een verhoging zitten met 2 boutjes vast kan niet missen
    plaatje heb ik neit maar in de cross zie je ze niet meer dus zal gerust zijn voordelen hebben
    ik heb hem weggebracht en dicht laten lassen en poliijsten
    maar voor de doe het zelver kan het ook met 2 slotboutjes

    arnold bedankt voor de info zal eens kijken als ik hem er zo af kan halen want heb hem er nog opzitten

    #18061857

    http://www.corsa-novatuning.nl/nl/GasklephuisC20XE.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18061858

    Nou als je dit topic zo leest zou je het nog haast gaan doen ook… :D Alleen is het enige wat je er mee bereikt dat de doseerbaarheid van het gas bij rustig rijden slechter wordt. Vol gas is nog steeds vol gas en dan vormt dat halve maantje amper een belemmering.

    Mooi onzin verhaal ook in die laatste link:

    “Dit heeft als voordeel dat de gasklep bij een mindere opening al meer lucht doorlaat en daardoor de motor dus eerder op kan pakken bij lagere toerentallen.

    Sorry, maar het toerental is direct proportioneel met de hoeveelheid lucht die er in gaat, dus hij pakt niet eerder op bij lagere toeren, maar hij gaat eerder meer toeren maken. Een soort norm vervaging, jij bent nog steeds meester van het gaspedaal en als je harder wilt druk je hem gewoon verder in…

    Kennen jullie dat stukje van Spinal Tap met de beroemde quote

    This one goes to eleven!

    [youtube:1sz3yoxu]http://www.youtube.com/watch?v=EbVKWCpNFhY[/youtube:1sz3yoxu]

    Of de War on Loudness?? Ook zo’n mooi voorbeeld van normverlegging ten koste van…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.