Distribtieriem kit bestellen v6 maar welke?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Distribtieriem kit bestellen v6 maar welke?

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251793

    Hallo,

    Ik wil voor mijn vectra Y2.6SE een distribtieriem kit bestellen maar zie dat er 2 verschilende types zijn.

    Ik zie bij een set staan Ch.11162841. 17080724
    En •Ch.11162842. 17080725->

    Mijn ch nr is 11113460 (zijn de laaste 8 nr)

    Nu is mij vraag welke heb ik nodig?
    Wie o wie kan en wel me helpen?

    Alvast bedankt voor jullie hulp.

    Groeten Bastiaan

    #18061593

    Voor de jouwe kunnen zelfs 3sets passen.

    Demonteren is echt de enige oplossing..

    willem

    #18061594

    Daar was ik al bang voor Willem.
    Dan maar eerst demonteren en kijken.

    Weet je toevallig ook waar ik dan op moet letten welke ik moet hebben als ik het los heb?

    #18061595

    Code op het Span stelblok

    Daar staan de Volgende codes op:

    – EB = SKF set nr VKMA 05500
    – 01 = SKF set nr VKMA 05501
    – 02 = SKF set nr VKMA 05502

    Willem

    #18061596

    Thanks Willem :) daar kan ik wat mee

    #18061597

    Die nummers ken ik van lieverelee wel uit mijn hoofd.

    Mijn vorige Vectra-B1 sedan 01-1996 2.5 V6 X25XE had de set EB VKMA 05500
    Mijn huidige Vectra-B2 Caravan 05-1999 2.5 V6 X25XE heeft de set 01 VKMA 05501
    Mijn 3.0 V6 Y30SE motor uit 02-2003 heeft de set 02 VKMA 05502

    Willem

    #18061598

    geld dit ook voor de 2.5?????

    #18061599

    Voor de 2.5 V6 zijn alleen de Set EB en 01 van toepassing..

    Set 02 is een set die Flink duurder is, maar dan ook 90.000km of 6jaar mag blijven zitten.

    Willem

    #18061600

    het is wel irritant dat er zo veel verschilden riemen zijn.
    Me D kadett moet ook een nieuwe riem binnen kort en die moet ook ook eerst los halen, om te kijken welke ik moet hebben (c20xe)

    #18061601

    voor of na 1991

    Willem

    #18061602

    blok komt uit een 1991 callibra

    #18061603

    haha, ook weer zo’n Kantelmodel… altijd lastig..

    Kan een C20XE set zijn inderdaad, met vaste spanner, of zo’n Ecotec set met Veerspanner.
    Bij de vaste spanner, Veer aan de spanner demonteren na afstellen en vast zetten van de Set, deze veer wil wel eens los komen en zorgt dan voor 16 kromme kleppen.

    LET WEL OP DE GELEVERDE WATERPOMP!!!!!

    Willem

    #18061604

    Het zit niet mee hahaha
    Zal zeker naar de waterpomp kijken je hebt ze met 21 en 25 tanden dacht ik.
    Dat heeft me ooit als is 16 kleppen gekost die spanner :(

    #18061605

    Let goed op de Type waterpomp tanden tov de riem..

    t is niet de 1e C20XE die hierdoor aan Vellen draait…

    Willem

    #18061606

    Bedankt Willem zal ik zeker doen.
    Wil niet dat hij kapot draait.
    En tips zijn altijd welkom :)

    #18061607

    Bij de V6 is het niet noodzakelijk om de Waterpomp mee te vervangen, maar als je m niet vertrouwd, gewoon WEL doen…

    willem

    #18061608

    Dat zal ik ook zeker doen dan :)
    De v6 moet nog wel ff een tijdje mee ;)

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.