Lotus CIH motor?

Forumindex Forums Techniek Cih Lotus CIH motor?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 42)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251709

    Gister bij biesheuvelautosport met een interesant iemand staan praten.
    Hij heeft een c kadett waarmee hij doet slalom racen en sprinten, vooral op ter apel vertelde hij.
    Nou beweerde hij dat hij een CIH motor zou hebben met maar liefst 465PK!

    Het zou gaan om een motor die door Lotus is gebouwd voor 1 of andere racecup.
    Van deze motoren zouden er maar liefst 5000 zijn gebouwd.
    Het gaat hier om een 2200 8 klepper maar dan met enorme kleppen 52 56 dacht ik.
    Omdat deze kleppen niet in de boring zou passen is de kop schuin gevlakt.
    Het bijzondere van deze motor is dat hij maar 3 krukaslagers zou hebben.
    Er zou 1 lager en een contragewicht op de krukas zijn weg gehaald.
    Het missende contragewicht op de krukas zou worden gecompenseerd door een zwaardere zuiger.

    Ik vond dit wel een erg interresant verhaal, maar ik kan hier niets op terug vinden op het internet.
    Ik ben ook vergeten om naar zijn naam te vragen
    kan iemand mij hier meer over vertellen?

    #18060723

    Lijkt mij niet mogelijk aangezien ze uit 4cil CIH ,met afgezaagde 16v koppen net 300-320 pk halen. En als er 5000 van zouden zijn gemaakt dan moet er zeker informatie van op het internet te vinden zijn. Zelfs de 6cil C36GET van een lotus omega haalt maar 377pk.

    #18060724

    Ja dat vermogen vond ik ook nogal veel. maar is er uberhaupt een cih door lotus gebouwt?

    #18060725

    ja de c36get toch ?

    #18060726

    Dat is geen CIH motor, maar een DOHC.

    Verder is het verhaal totale onzin.

    #18060727

    Lotus-Sunbeam??
    Blok licht er schuin in, twin cam.

    #18060728

    Nee het was geen lotusmotor. het ging duidelijk om een cih 4 cilinder met 8 kleppen.

    Dus Lotus heeft nooit een 4 cilinder CIH raceversie gemaakt?

    Als het niet waar is vind ik het wel knap verzonnen, hij maakte er zo’n mooi verhaal van :D :D :D

    #18060729

    misschien twee cih samen gebonden met ty raps ofzo :P:P

    #18060730

    wel een heel raar verhaal ja.

    de diameter van de kleppen samen is dan 108mm dan moet er nog wel wat speling tussen de kleppen en de wanden van de kamer zitten, dus zeg ff 110 mm.
    de grootste over maat zuigers die je voor zover ik weer kan bestellen zijn 97mm. dus daar zit nogal een verschil. hoe je de kop ook vlakt dan gaat hem niet worden denk ik.

    als je 1 krukaslager weghaalt heb je er nog altijd 4 over ipv 3. en als je een zuiger zwaarder gaat maken en een tegengewicht weghaalt (tegengewicht balanceert de krachten van de zuiger juist uit) dan word de onbalans volgens mij alleen maar nog groter.
    bovendien maak je bij motoren met veel pk toch juist alles zo licht mogelijk ipv zwaarder.

    #18060731

    Ik vermoed dat het om de Kadett C in dit topic gaat viewtopic.php?f=41&t=120625
    Daar hebben ze het over een C20LET dat is geen CIH.

    Ook op zandvoort reed in 2010 een Kadett met 465 PK dat was de Kadett van Roel de Greef maar weet niet of dit een C was, het was wel een Kadett.

    #18060732

    Dan zal die man wel erg gelukkig zijn…maar verdrietig als jij zegt dat je een 2400 lotus cih hebt met 678pk bij 5000 toeren,en die motor geen turbo heeft of andere oplading ;)

    #18060733

    die kerel heeft je flink bij de neus genomen :jerry

    #18060734

    @mr-turbo wrote:

    die kerel heeft je flink bij de neus genomen :jerry

    :jerry

    #18060735

    hahaha ja zeg dat wel.

    maar wel een beetje kansloos om dan heel zo’n verhaal te gaan liegen :???:

    in ieder geval wel knap verzonnen :D

    #18060736

    @Andre_Ede wrote:

    Ik vermoed dat het om de Kadett C in dit topic gaat viewtopic.php?f=41&t=120625
    Daar hebben ze het over een C20LET dat is geen CIH.

    Ook op zandvoort reed in 2010 een Kadett met 465 PK dat was de Kadett van Roel de Greef maar weet niet of dit een C was, het was wel een Kadett.

    ik heb roel al een jaar of 2,5 niet meer gesproken maar hij heeft de motor voor mijn astra turbo gebouwd. En hij had toen al tegen de 600 pk in zijn zilver grijze c kadett sedan. Maar roel was toen der tijd altijd al bezig om zn dett beter en sneller te maken. Hij reed iig niet meer met zn dett over straat hij deed er alleen nog maar mee sprinten. Toen iig. In 3 jaar kan er veel veranderen ;)

    #18060737

    Er bestaat een 16V CIH ongeblazen 2.5 waar 350 pk uit komt. Blok gezien?

    #18060738

    Heb ooit eens een 4 cilinder gezien met 1400 pk.
    oja…………………zat wel een grote FOHN aan. ;-)

    #18060739

    @Haasje17 wrote:

    Er bestaat een 16V CIH ongeblazen 2.5 waar 350 pk uit komt. Blok gezien?

    Als het al bestaat zal het wel zo’n bergrennen wagen zijn?

    #18060740

    Er zijn er twee gebouwd, een in samenwerking met cosworth, en een samen met irmscher. Beide gebaseerd op de C24NE, maar dan 16V motoren. van 240 tot 345pk.

    #18060741

    BMW toverde 1350HP uit een 1.5 vier cilinder blokje in 1986 met turbo op 5.5bar
    http://youtu.be/9t4yfHfTfDs” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Het is dus wel mogelijk als je de centen er voor hebt

    #18060742

    @RamSwa72 wrote:

    BMW toverde 1350HP uit een 1.5 vier cilinder blokje in 1986 met turbo op 5.5bar
    http://youtu.be/9t4yfHfTfDs” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Het is dus wel mogelijk als je de centen er voor hebt

    En het leuk vindt om elke 100 kilometer een andere motor in te hangen :jerry

    #18060743

    @RamSwa72 wrote:

    BMW toverde 1350HP uit een 1.5 vier cilinder blokje in 1986 met turbo op 5.5bar
    http://youtu.be/9t4yfHfTfDs” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Het is dus wel mogelijk als je de centen er voor hebt


    En het mooiste is dat ze daar een 2e hands motorblokje als basis voor namen (naar het schijnt omdat de spanningen uit zo een blok zijn)

    #18060744

    @midnight black wrote:

    @RamSwa72 wrote:

    BMW toverde 1350HP uit een 1.5 vier cilinder blokje in 1986 met turbo op 5.5bar
    http://youtu.be/9t4yfHfTfDs” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Het is dus wel mogelijk als je de centen er voor hebt


    En het mooiste is dat ze daar een 2e hands motorblokje als basis voor namen (naar het schijnt omdat de spanningen uit zo een blok zijn)

    Klopt, motoren moesten minimaal 100.000 km gelopen hebben voordat ze in de F1 gebruikt werden.

    #18060745

    Is dit nou een topic in een topic?? ;-)

    #18060746

    Je hebt gelijk, we dwalen wat af.
    We gaan weer ontopic over de nietbestaande Lotus CIH met 465 pk. ;)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 42)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.