Tip/opgepast voor remblokken Vectra C

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Tip/opgepast voor remblokken Vectra C

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251678

    Ik had een vreselijke rammel nadat de beunhazen mijn remmen hadden vervangen, wat blijkt, de goedkoopste remblokken die er zijn, hebben ze erop gezet. Deze missen dus klemveertjes op de rug, waardoor ze niet worden vastgedrukt in de klauw. dit geeft een halve millimeter speling, maar klinkt alsof je halve achterbrug er onder vandaan valt..

    Zie hier, de remblokken die je dus nooit moet kopen:

    Zie hier, de goeie remblokken met veertjes, nog geen 10 euro duurder..(34 euro)

    #18060381

    dat is echt een klusje wat heel veel mensen gewoon zelf kunnen doen.
    gewoon op je gat op de parkeerplaats, steuntje onder de auto en sleutelen maar.

    #18060382

    Daar gaat het toch niet om? Het gaat om het soort remblokken.

    Dat ik het zelf kan doen begrijp ik ook wel, echter viel dit onder garantie.

    #18060383

    zo is het.
    Bedankt voor de tip.
    Hier hebben de mensen wat aan.
    goedkoop is duurkoop.

    #18060384

    Waarom bezuinigen op remmen.
    Blijf bij de goede merken.
    Bosch
    ATE
    Delfi
    Febi
    enz.

    Stomme fout van de garage.

    #18060385

    Ik mis TRW – Lucas in je lijstje…

    Willem

    #18060386

    @wim-v6 wrote:

    Ik mis TRW – Lucas in je lijstje…

    Willem

    mee eens

    #18060387

    Bosch Goede blokken, heb ik nog niet aan het Faden gekregen
    ATE Prima spul
    Delfi Trap je zo je pedaal naar de bodem, of ze worden wel snel hard
    Febi Vind ik niet echt een topmerk, alleen gemonteerd op Basis autootjes

    Serieuze merken persoonlijke ervaringen:

    Blokken:

    Ferodo
    EBC brakes
    Bosch
    TRW (oem Opel)
    ATE (oem Opel)

    Schijven:

    Brembo
    Bosch
    ATE
    Zimmermann

    #18060388

    @wim-v6 wrote:

    Ik mis TRW – Lucas in je lijstje…

    Willem

    Klopt heb je helemaal gelijk in!!!

    Daarom ook enz. ;)

    #18060389

    Die veertjes zijn belangrijk maar wat denk je van het raakvlak van de zuiger?
    Er zijn ook types met een metalen klem op de blok, die moet je over de zuiger heen schuifen. Sommige blokken hebben dat niet, sommige wel. Heb al diverse varianten op de vectra c’s gezien.

    #18060390

    Ik heb ze ook gezien met die klem, wat is daar de functie precies van en wat als je het niet hebt? Die Bosch blokken van mij hebben het niet namelijk, maar het rammelen is gelukkig weg door de veertjes..

    Verstuurd van mijn HTC One S met Tapatalk

    #18060391

    Pffffff…. ik heb exact hetzelfde!
    Rechtsachter ratelt het als een malle :D

    Zeer binnenkort maar eens laten vervangen

    #18060392

    Mijn voorkeur gaat uit naar TRW blokken !

    #18060393

    Mijn eigenlijk ook, Remt het lekkers, zijn meestal goed Compleet en prima kwaliteit en pasvorm..

    Ik heb de TRW’s nog nooit aan het Faden gekregen..

    Willem

    #18060394

    Grappig…

    Een tijdje geleden ook problemen gehad.
    remschijven en blokken (laten) vervangen. Soms een zoemend geluid tijdens het rijden.
    tot ik uit stapte toen was links voor vreselijk heet.
    Teruggegaan, toen was alles ongeveer vervangen, later bleek het remblokje toch niet goed of niet goed gemonteerd te zijn.
    gelukkig zonder ellende opgelost :)

    #18060395

    Beste

    Ik heb deze bij mij ook geinstalleerd met veertjes dus. Maar ik ben zo dom geweest om de veren van de blokken toe te nijpen en deze zo door de remklauw te steken.

    Zou dit kwaad kunnen?

    #18060396

    Kan geen kwaad, eigenlijk zet je ze juist alleen maar strakker erin.. Als ze gewoon netjes in en uitgaan richting de schijf en er rammelt niets is het prima.. Maar volgende keer, niks zomaar inknijpen ;-)

    Mocht je wel last hebben of het loopt aan, gewoon voorzichtig terugbuigen…

    #18060397

    Wel, daar heb ik nu net schrik voor: de blokken die niet netjes richting schijf gaan zodat de volledige remblok tegen de schijf aangedrukt wordt.

    Wel rammelt er niks. dat is toch al iets…

    Misschien toch binnenkort maar op de juiste manier monteren?

    Greetz

    #18060398

    Lijkt me verstandig ja!

    #18060399

    heeft er iemand ervaring met optimal remblokken? ik ben bezig om de remblokken en schijven achter te vervangen. en de automaterialen zaak had op dat moment alleen remblokken van het merk optimal. aangezien ik altijd daar naar toe ga voor mijn spullen heb ik er wel vertrouwen in, maar omdat ik het merk niet ken vroeg ik het mij af.

    #18060400

    Ik ken alleen hun lagers.
    En daar ben ik niet zo kapot van.
    Op een auto die lagers gemonteerd en 3 maanden later de boel al weer kapot.

    #18060401

    Ze hadden helaas geen ander merk op dat moment, dus ik zal het merken. Mochten ze te snel slijten dan ga ik er gewoon mee terug.
    Eind augustus rijd ik naar Spanje met de auto, dus dat is meteen een goede test!

    #18060402

    Heb vorig weekend een bosch setje gemonteerd, waarvan 2 remblokjes veertjes hadden, maar nu hoorde ik vanavond ook wat gerammel achter, moeten ze alle 4 een veertje hebben?

    #18060403

    vond hier nog een duidelijke how-to,

    http://www.vxronline.co.uk/forum/showthread.php?254475-How-to-Replace-Vectra-VXR-Rear-Brakes-Pads-amp-Discs” onclick=”window.open(this.href);return false;

    niks anders gedaan en op dezelfde manier gemonteerd.

    iemand ervaring met rammelende Bosch blokken? las namelijk ook iets over draai richting van remblokken, hier had ik verder niet bij stil gestaan toen ik afgelopen weekend de blokken had gemonteerd.

    #18060404

    Nee, 2 hebben een veertje en die moeten wel aan een bepaalde kant zitten.. Echter zo lang geleden dat ik het niet meer weet..

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.