Gesloten sportluchtfilter of niet?

Forumindex Forums Modellen Tigra Gesloten sportluchtfilter of niet?

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251473

    Nu heb ik al een tijdje rondgereden men een open “sportluchfilter” van sparco.
    Maakte wel lekker lawaai maar veel verschil van prestatie merkte ik niet.
    Dus ik had een andere uitlaat gestoken maar vond het lawaai TE veel met de sparco erbij.
    Heb dus weer mijn gewone luchtfilter geplaatst.
    ik zou me een gesloten filter kopen van k&n.
    heb dus een paar vraagjes..

    1: is een gesloten filter beter voor de auto?
    2: is de prestatie ook beter?
    3: maakt hij ook meer lawaai?

    #18057145

    Ik zou voor een goed merk gaan..
    Kijk is voor een flowmaster van DBilas ;)

    Deze zijn beter als die nep sportfilters!
    Als je minder wil uitgeven moet je voor een
    Inlegfilter van K&N kijken..

    #18057146

    ik weet zo 1,2,3, niet meer waar het was,
    er moet ergens een flimpje zijn, dat het niks uit maakt met een gewoon lucht filter of met een sportfilter.
    kwa vermogen haal je niks meer met een sportfilter, dit is door een bedrijf getest.
    wel dat het meer lawaai maakt.
    er zijn ook geruchten dat je met een sportfilter eerder je koppakking eruit kan blazen,
    omdat je motor veel meer lucht aan zuigt. dit weet ik niet zeker ???????? (val me hier niet over aan)

    #18057147

    @gertjuh1968 wrote:

    ik weet zo 1,2,3, niet meer waar het was,
    er moet ergens een flimpje zijn, dat het niks uit maakt met een gewoon lucht filter of met een sportfilter.
    kwa vermogen haal je niks meer met een sportfilter, dit is door een bedrijf getest.
    wel dat het meer lawaai maakt.
    er zijn ook geruchten dat je met een sportfilter eerder je koppakking eruit kan blazen,
    omdat je motor veel meer lucht aan zuigt. dit weet ik niet zeker ???????? (val me hier niet over aan)

    Koppakking weet ik niks van. Wel gaat je blok schraal lopen als deze teveel lucht aanzuigt. Brandstofverbruik zal er ook niet beter op worden….

    Persoonlijk zou ik het gewoon bij je luchtfilterbak houden hetzij wel of niet met een KN / Green (etc.) inlegfilter (voor het geluid).

    #18057148

    En de LMM (als je die hebt) kan verbranden met zo’n ge-olied filter.
    Wil je voor het geluid gaan, ga dan voor een openluchtfilter.
    En anders inderdaad voor een Dbilas flowmaster.

    #18057149

    Dat laatste is sowieso één van de bestere opties naast de ‘standaard’ shizzle. Kost alleen wel wat :P

    #18057150

    beste “shizzle” is nog altijd….

    :jerry :jerry bewezen meer PK’s

    #18057151

    :jerry :jerry

    #18057152

    Nice, ipv een luchthapper zo’n ding rechtop door je motorkap :jerry

    #18057153

    Wel van die plakdingen he, per happer krijg je er dan zeker 4pk bij :)

    #18057154

    @Cjay wrote:

    Nu heb ik al een tijdje rondgereden men een open “sportluchfilter” van sparco.
    Maakte wel lekker lawaai maar veel verschil van prestatie merkte ik niet.
    Dus ik had een andere uitlaat gestoken maar vond het lawaai TE veel met de sparco erbij.
    Heb dus weer mijn gewone luchtfilter geplaatst.
    ik zou me een gesloten filter kopen van k&n.
    heb dus een paar vraagjes..

    1: is een gesloten filter beter voor de auto?
    2: is de prestatie ook beter?
    3: maakt hij ook meer lawaai?

    1, Ja gesloten filter is beter want dan zuig je koelere lucht aan
    2, Ja vanwege de koelere lucht
    3, Wat is lawaai? lawaai is storend ik kan het inzuiggeluid niet storend noemen

    wat heb je aan je uitlaat gedaan dan? einddemper, middendemper, katvervanger en spruitstuk horen allemaal bij je uitlaat
    als einddemper kun je beter geen universeel ding nemen dat is wat je echt lawaai kan noemen
    een sebring of remus is dan een stukje stiller maar wel een mooi diep geluid
    zelf heb ik een sportex catback systeem van 54mm
    een sportex einddempertje is niet zo duur en klinkt vrij beschaafd, via ebay te krijgen
    mocht je nu net als ik geen dbilas knaken hebben kun je ook een carbon air box bestellen ook op ebay
    voor diverse opel types zijn er kant en klare kits leverbaar met aanzuigbuis adaptorringen en klemmen
    zelf heb ik er ook een liggen maar nu nog de tijd om hem te monteren :D
    er rijden hier op het forum nu een aantal tevreden mee rond

    http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=sportex+tigra&_sacat=0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
    http://www.ebay.de/itm/Cold-Air-Intake-Echt-Carbon-Opel-Tigra-95-/221021156210?pt=DE_Autoteile&hash=item3375e33372″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18057155

    @gertjuh1968 wrote:

    ik weet zo 1,2,3, niet meer waar het was,
    er moet ergens een flimpje zijn, dat het niks uit maakt met een gewoon lucht filter of met een sportfilter.
    kwa vermogen haal je niks meer met een sportfilter, dit is door een bedrijf getest.
    wel dat het meer lawaai maakt.

    Als dan iets post, post dan iets bruikbaars.
    Sportfilters werken zeker wel en naarmate ze duurder worden, worden ze ook veel beter.
    En dat heb ik zal getest ook op een goed getunde X16XE (nokkenassen, tb’s, komplete uitlaat etc., 175pk) motor op een rollenbank.
    Standaard luchtfilter kast met standaard filter
    Standaard luchtfilter kast met K&N Paneel
    K&N 57i open luchtfilter
    Green Twister
    Dbilas Flowmaster + Flowpipe

    Daaruit bleek dat de openluchtfilter het minste vermogen leverde, want die zuigt warme lucht aan. Warme lucht is minder zuurstof = minder vermogen.
    Ik weet niet alle verschillen meer, maar tussen de Green Twister en Dbilas set zat al 8PK verschil op het top vermogen!
    Ergens moet ik de uitdraaien van die rollenbank testen nog wel hebben denk ik.
    Er waren toen ook nog andere forummers bij.

    @gertjuh1968 wrote:

    er zijn ook geruchten dat je met een sportfilter eerder je koppakking eruit kan blazen,
    omdat je motor veel meer lucht aan zuigt. dit weet ik niet zeker ???????? (val me hier niet over aan)

    De hoeveelheden luchtverschil op een stanaard motor die meer worden aangezogen, dat kan de standaard ECU prima opvangen en bij regelen!

    Dat de koppakking er eerder uit gaat is dat de berijderd veel vaker de hogere toeren (te snel) opzoekt om dat leuke aanzuig geluidje te horen.

    #18057156

    Dit is ook nog een mooie:
    http://www.txautosport.co.uk/carbon-fibre-cold-air-induction-kit-94-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18057157

    bedankt allemaal ;)
    ga zeker eens checken in de links..
    staat deftig gerief tussen wel ! :D

    #18057158
    #18057159

    Op ebay is hij een heeeeel stuk goedkoper king:

    #18057160

    Die van dbilas ook? ;)
    Anders ga ik m is ff bestellen!

    #18057161

    Als je geld over hebt voor een dbilas zou ik het doen
    anders even zoeken naar een carbon filter, net zo goed+- ;)

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.