vraagje over ombouw naar e-ramen

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD vraagje over ombouw naar e-ramen

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251377

    Ik wil mijn Senator A ombouwen naar e-ramen.

    Nu ben ik van het weekend aan de achterkant begonnen. Maar toen ik het mechanisme eruit had, leek het of de plaat waar het mechanisme aan vast geschroefd wordt, verschilt tussen hand slinger en e ramen.

    Wie kan me vertellen of ik de deuren zelf ook mee over moet zetten???
    Of ben ik gewoon scheel geweest en heb ik iets grandioos over het hoofd gezien???

    Momenteel zit het handbediende mechanisme er weer terug in, maar man wat een kut werk was dat zeg :ass

    #18056195

    weet waar je aan begint Chris.

    tis inderdaad een rotklusje, die elec ramen van senator.
    ben zelf ook eens bezig geweest met het repareren ervan.

    maar volgens mij past een handslinger set, of elect set gewoon in de zelfde deur hoor.

    mogelijk moet je de elect wat bijdraaien, voordat hij op de montage gaten past.

    #18056196

    rotklus is het zeker. Maar naar mijn idee wel de moeite waard (als het werkt :P)

    Maar heb het ding in alle richtingen gedraaid wat ik me maar kon bedenken. Op geen enkele manier kwamen de gaten over een :wtf

    Je hebt toevallig geen foto van de plaat achter de binnenpanelen???????
    Kunnen we vergelijken :jerry

    #18056197

    kan wel, ik heb op het bigopels forum al uitgelegt hoe.

    #18056198

    op het oude forum nog?, haico

    #18056199

    Er schijnt ook verschil in achterdeuren te zitten zie dit topic
    viewtopic.php?f=14&t=168393
    misschien dat het daar in zit??

    #18056200

    Verschil schijnt te zitten in de C styl bij rekord E1 en E2 (zelf ook nooit opgevallen)

    Voor senator A1 en A2 zijn ze het zelfde. Maar staat nergens dat er verschil zit in de deur zelf.

    Maar dat wordt van het weekend dus een poging 2 wagen.

    #18056201

    @Ghanz wrote:

    op het oude forum nog?, haico

    nee gisteren nog bij het topic van peter z’n C commodore (projekten)

    de verschillende achterdeuren heeft er niets mee te maken , de ruit zit ruim voor de C stijl en is bij de rekord-commodore en senator hetzelfde !

    hier een foto van de boutgaten ,hoe de motor hoord te zitten.

    de motor zit met de elektrische aansluitingen naar boven.

    #18056202

    Kijk, deze is duidelijk.

    Wat ik gedaan heb met het her inbouwen van het mechanisme is de kabels kruislings laten lopen (dan gaan ze beide ook op en neer) en daarna zoveel mogelijk op de rol op gedraaid. En daarna met de spanrol de kabel op spanning gebracht (tip: als je hem niet genoeg op spanning krijgt, draai de spanrol dan eens om, werkte hier ook).

    Heb ik van het weekend iets te doen :thumbup
    En Hans, ik neem me er gewoon lekker de tijd voor. Zorg eerst dat 1 kant klaar is, voordat ik met een andere begin ;)

    #18056203

    ik ben vanavond even bezig geweest met de kabels,maar dat gaat niet zo makkelijk als van de handbediening.
    er zit op de motor nog een extra wiel voor een omleiding op een of andere manier :hmmz
    maar als je erachter ben dan laat het even weten :thumb

    #18056204

    zullen we zeker even doen. Zal het dan eerst maar even “droog” proberen ;)

    #18056205

    op het bigopels forum staat de oplossing dank zij douwe :thumb

    #18056206

    gezien, gaat me (ons denk ik) een hoop tijd en ergernis schelen :jerry :jerry

    #18056207

    En ze zitten erin, zowel links als rechts achter.
    Viel eigenlijk nog reuze mee. Kabelboom leggen was meer werk.

    Maar het zit en het werkt, daar gaat het immers om :afro

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.