motor word warm…

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) motor word warm…

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251238

    hallo

    ik heb een probleem..

    ik heb nu ondertussen 2 week geleden me koppaking laten vervangen(heeft wel een maand geduurd voor ze eraan begonnen :???: )..omdat er drap in me koelsysteem zat ..
    dat was dus daadwerkelijk de koppaking tussen olie koel kanaal :(
    nu heb ik de auto trug gekregen na een reperatie van bijna 800euro(gaat om een astra gsi C20XE)
    en me auto word dus nog warm,en stond de 1e keer al bij 100graden te koken :wtf (ze hadden een koelslang niet goed aangedraaid :fy1 )maar me fan sloeg ook niet aan :hmmz
    anderhalve week geleden heb ik um trug gebracht naar de garage en die zeggen dat er steeds lucht in me koelsysteem komt..
    na anderhalve week zijn ze er nog niet achter hoe of dat erin komt..die man van de garage denkt voor 80% dat er een scheurtje in me cilinder wand zit..wat ik denk dat het niet het geval is.
    ze hebben de kop wel afgeperst en gevlakt ect.
    wat miss ook zou kunnen wat we denken is dat de kop niet goed gevlakt is…

    maar stel dat er een scheurtje in zit..dan zouden me lager schalen er tog ookk uit liggen?of had ik dat tog wel moeten merken?
    ik zal miss wel wat vergeten zijn..maar ik word er een beetje gek van :???: ik wil er wel weer eens in kunnen rijden ipv dat hij iedere x maar stil staat..heb er bijna 800euro voor betaald en ik heb er nog niks vor trug gekregen..
    Mvg

    #18054771

    scheurtje in het blok heb ik nog nooit mee gemaakt bij een Opel (maar wel eens gelezen dat het wel eens voor komt)

    opent je thermostaat uberhaupt wel?
    doet je fan het nu wel?

    of je thermostaat opend kun je controleren door te voelen of alle koelslangen warm/heet worden
    of demonteren en in een pan met heet water gooien, dan moet hij open gaan

    #18054772

    Terug naar de garage. Vraag om een nieuwe thermostaat en laat ze zoiezo een koelvloeistof test doen.

    Ik heb het op het werk ook liggen, speciale vloeistof in een buisje, met een warme motor kun je hem dan testen. De koelvloeistof verkleurt als het uitlaatgas “ruikt”
    En dan weet je dus dat je koppakking lekt.

    Een te grof gevlakte kop kan ook een oorzaak zijn van je problemen.

    Afpersen van de kop is ook gebeurt? Zegt niet altijd alles (miniscule scheurtjes kunnen later nog roet in het eten gooien)

    #18054773

    indd ff goed punt van Fearless (was ik je vergeten te zeggen)

    zowiezo terug gaan naar die garage ja.
    dik 800 euro lichter en nog niet goed, dat moet je niet pikken.

    als hun niet zo’n buisje hebben voor te testen, kan dat ook met de uitlaatgastester. dat kun je ze best zeggen ;)

    #18054774

    dat ben ik miss vergeten te zeggen hij staat al anderhalve week trug bij de garage..hij is nog niet trug uitelkaar geweest na de reperatie..me thermostaat is goed dat is een nieuwe die ik zelf besteld en gecontroleerd heb…
    me ven slaat idd niet aan omdat er iedere x lucht in me systeem komt..(dit is de 2e nieuwe thermoschakelaar)

    @fearless
    ik denk dat dat wel het geval is met het vlakken..het zit teminste zoiezo in de kop..
    maar hun wetn het nog steeds niet maar blijven wss bij dat er een scheurtje in cilinderwand zit..

    #18054775

    Je radiateur is verstopt met drap. Radiateur vervangen en klaar!

    #18054776

    dat kan ook nog indd!

    loopt de fan wel als ze de stekker doorverbinden dan?

    #18054777

    @Arjen wrote:

    Je radiateur is verstopt met drap. Radiateur vervangen en klaar!

    die is vervangen met de reperatie…
    samen met thermostaat
    thermoschakelaar
    distributie set
    koppaking
    kopbouten
    ect

    #18054778

    Arjen heeft wel een heel goed punt indd!!

    #18054779

    ven draait netjes op 2 standen als ik um door verbind zo ben ik trug naar de garage gereden

    #18054780

    lucht in het systeem kan ook komen omdat hij gaat koken he!
    is een gesloten systeem dus ;)

    #18054781

    laat ze dan maar eens met zo’n uitlaatgastester in het koelvloeistoftankje snuffelen
    als het co dan omhoog gaat weet je genoeg

    #18054782

    maar hij is meerdere malen ontlucht…dus dan kan/mag hij niet gaan koken…thermostaat gaat netjes open weet ik zeker…maar ven slaat niet aan omdat er lucht in zit…lus ik um door zodat hij continu koelt geen problemen en blijft hij 90 graden…en er zitte al 2nieuwe thermoschakelaars op

    #18054783

    @GSI Racer wrote:

    laat ze dan maar eens met zo’n uitlaatgastester in het koelvloeistoftankje snuffelen
    als het co dan omhoog gaat weet je genoeg

    zal morgen eens vragen of ze dat is willen doen..

    #18054784

    je kunt het ook zo bekijken:

    ven slaat niet aan omdat er een ander probleem is, hierdoor gaat hij koken en komt er lucht in het systeem ;)
    zit er wel de juiste schakelaar in dan?

    #18054785

    ja ik mag hopen van wel ja…ik kan eventueel nog ff x kijke met de oude schakelaar…

    #18054786

    je kunt de schakelaar ook doormeten he ;)

    weet alleen ff niet uit het hoofd welke pinnetjes je moet hebben

    #18054787

    owkee maarja mij lijkt dat je dat als garage zijnde allang naar gekeken heb toch?teminste na anderhalve week daar weer te staan

    #18054788

    dan ga ik daar wel van uit ja.

    maar bij SOMMIGE garages weet je het maar nooit :vertag

    #18054789

    ik zal morgen nog wel een x naar toe gaan..oa vragen voor uitlaatgastester en zal wel ff zien morgen..

    #18054790

    prima!

    #18054791

    @GSI Racer wrote:

    of je thermostaat opent kun je controleren door te voelen of alle koelslangen warm/heet worden
    of demonteren en in een pan met heet water gooien, dan moet hij open gaan

    Lijkt wel of je geen circulatie hebt…
    Zoals al gezegd door GSI Racer worden je slangen wel warm?
    Is je radiateur niet verstopt?
    Is je waterpomp nog wel goed?

    #18054792

    radiateur en waterpomp waren al vervangen ;)

    #18054793

    @GSI-RF93 wrote:

    ik zal morgen nog wel een x naar toe gaan..oa vragen voor uitlaatgastester en zal wel ff zien morgen..

    Cilinderkop lekkage tester heet het apparaat in de boekjes,

    je vult 2 potjes met vloeistof, en je knijpt in het balletje om de damp van de kvs op te zuigen.
    Vloeistof verkleurd als er andere dingen dan kvs woren op gesnoven.

    Dus een lekkage van iets heb je zo gevonden.

    Vloeistof na elke test weggooien. Dat raakt besmet.

    Elke garage zou dit in huis moeten hebben, maar lang niet iederen investeerd in goed gereedschap ;)

    #18054794

    Elke garage zou dit in huis moeten hebben, maar lang niet iederen investeerd in goed gereedschap ;)

    haha.
    Zou idd tot de standaard uitrusting moeten behoren

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.