ik snap er niets van .automaatbak ???????

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD ik snap er niets van .automaatbak ???????

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 51)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251128

    hey ben ik weer .

    automaat van een monza in mijn senator gemonteerd .

    mooi .

    olie er in gedaan , volgens boekje 2,2 liter .

    vroem vroem loopt lekker .

    voor 5 min .

    hoop gekraak en niks meer .
    kijk op pijl stok hhhmmmm geen olie .
    doe er een halve liter bij .
    geluid weg en hij doet het weer .

    hhhmmmmmmmmmmmm
    hoeveel moet er nu is zitten ,
    op pijl stok staan 4 strepen

    min bij +20
    max bij +90

    tussen deze 2 strepen zit 5 cm /

    ik ben hier gek aan het wordne .

    hoeveel olie m oet nu in een automaatbak .

    help help

    frank m

    #18053654

    plijlen met draaiende motor,en dan moet het pijl tussen die strepen staan.
    bij koude motor/bak niet onder de onderste streep en bij warme motor/bak niet boven de bovenste streep.

    #18053655

    Als je hem net ingebouwd hebt, moet je de motor wat langer (10-15 min.) laten lopen en tussendoor ook enkele malen schakelen (D-N-R), omdat je natuurlijk niet kunt weten hoeveel olie er op het moment van monteren in zit.

    #18053656

    atf olie pijl ik altijd aan de hand van een lopende bedrijfswarme motor, dan kun je naar het streepje van 90 graden kijken.

    wat hotrod al vermeld, tussendoor een paar keer met de poot op de rem, in alle gangen een keer schakelen, en daarna peilen

    #18053657

    Waarom schakelen??????????

    Je koppelomvormer heeft zich gevult daar is je olie uit het bak carter heen,als je um dan op peil hebt gezet moet ie ook op peil blijven:

    Schakelen van je bak is zinloos voor peilen,je bak zal bv smorgens na een nacht stil hebben gestaan aangeven dat je bak kots vol zit,omdat je koppelomvormer is leeg gelopen,ik heb bv het verschijnsel dat als de auto 2 dagen bv heeft stil gestaan en ik um start en in de D zet hij een paar sec niks doet omdat de koppelomvormer leeg is..

    #18053658

    oke snap ikke .
    maar vertel eens peilen als de motor loopt.
    of even uitzetten even w8ten dan peilen .

    met lopende motor zit er helemaal niets op peilstok.

    frank m

    #18053659

    Een hele lege bak en koppelomvormer gaat wel een liter of 4 of 5 in.

    #18053660

    ooooooooooooooooooooooooooooooowwwwwwwaaaaaaaaaaaaa

    dat is veel .

    met lopende motor niets op stok
    als motor niet loopt zit deze tussen de 20 en 90 in .

    nu + – 4 liter in zitten .

    #18053661

    bak in p of n
    motor laten lopen dan bijvullen dat het niveau tussen de pijlen / streepjes staat

    zoals haico in de eerste reactie algepost had :shock: ;)

    #18053662

    lezen is ook een kunst :jerry

    #18053663

    ja ja
    gaan we bij de handtjes doen .

    met draaiende motor zit niets op peilstok .
    er zitten wel al 4 liter in hoor .

    dus gewoon blijven vullen tot het peil goed staat .

    hhhmmmm das een hoop olie wat er dan in gaat .

    frank m

    #18053664

    niet bijdehand, ik probeerde je gewoon te helpen :thumb

    ik zet er niet voor niets een smily achter ;)

    #18053665

    vind ik ook super jong :thumb :thumb
    is vreemd om dat het veel olie is wat er zo in gaat .
    en ik heb er geen ballen verstand van . -offtopic -offtopic -offtopic :kewlpics

    groetjes frank m

    #18053666

    Volgens de gegevens moet er inderdaad 2.2 liter in!
    Ben dus bang dat er iets niet klopt, en dat je er gens olie kwijt raakt. :(

    #18053667

    ja juist ja .
    hhhmmmm lekt nergens .

    ik denk hhhmmmmmmmmmmmm
    radiateur en de slangen moet ook olie in .
    en ja is een bak van monza zit nu op senator .
    is zoon bouw pakt .
    en hiero zie er nog iemand dat er wel 4 a 5 liter in gaan .

    nu 4 liter in zitten en met draaiende motor in de p stand , zit niets op peilstok .
    motor uit even w8ten dan staat olie tussen 20 en 90 .

    frank m

    #18053668

    Ik zeg ook alleen maar “volgens de gegevens” maar die gaan natuurlijk uit van een oliewissel!
    Kan me idd zomaar voorsellen dat er bij jou dan wel het dubbele in moet.
    Maar als je er dan nog meer als 5 liter in moet gooien, dan klopt er echt iets niet hoor.
    En dat is mijn mening he, is nergens op gestoeld dus hang me er ook niet aan op.

    #18053669

    nee jong . ik vind het al super dat ik hier zoveeel info kan krijgen .
    jullie en jij hebben goed geholpen .

    vind ik heel SUPER .. :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb

    #18053670

    kan wel zijn dat er ergens staad vermeld dat er 2.2 liter in moet maar als je bak helemaal leeg was incl. de koppelomvormer
    hou je niet veel over van een 5 liter kannetje

    #18053671

    http://holdenpaedia.oldholden.com/Trimatic_Capacity” onclick=”window.open(this.href);return false;

    6liter ga maar van uit in totaal als je een 3-traps heb.

    Trimatic=TH180=3-gang automaat van GM gebruikt achter de lichte 6 en 8 cil.

    #18053672

    hey jongens het is gelukt .
    bij bijna 5 liter geeft die aan op peil te zijn .

    super thanks voor jullie hulp hier .

    is zuper hier op het forum . :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb

    frank m

    #18053673

    :thumb

    #18053674

    Wat voor automaatbak heb je er nu in zitten? Een Aisin Warner 03-71L ??

    #18053675

    ja ja die zit er in .

    #18053676

    Heb je de TV-cable goed ingesteld. Veel mensen denken dat dat de kickdown kabel is maar deze kabel regelt ook de werkdruk (of hij zijdezacht of lomp overschakeld) en overschakel momenten.
    Erg belangrijk want zonder kabel of slecht afgestelde kabel kunnen de rembanden ook in no time versleten zijn. Hij moet ook aan een speciale beugel zitten bij je gasklepstangen. Het beste is het om de originele delen ervoor te gebruiken met de juiste afstelling (die dan erg makkelijk is).
    Aan het uiteinde van de kabel, waar hij bij de gaskabel bevestigt wordt, zit een plastic constructie met een vrij stugge veer. Op dat plastic deel zit een beschermstripje dat je eraf kunt klikken. Daaronder zie je dan een pennetje dat je naar buiten kunt schuiven. Dat pennetje is een deel van een ratelmechanisme. Let op de veer ontspant dan. Dan is het eenvoudig in de auto het gaspedaal intrappen, loslaten en het beschermstripje weer vastklikken. Dan ga je rijden en schakelt de bak dan te lomp kun je het gekartelde schuifstuk waar de veer omheen zit één of twee klikje(s) naar binnen schuiven. De binnenkabel komt dan iets losser te staan. Moet de binnenkabel juist strakker, dan moet je dat beschermstripje weer verwijderen en het pennetje naar buiten schuiven, terwijl je de buitenkabel vast houdt, anders moet je opnieuw beginnen. Dat moet het dan zijn.

    Succes.

    #18053677

    hoi hoi

    ik heb het iets anders gedaan .
    ook verstelbaar .
    nu schakelt hij best fijn .met rustig rijden .
    ik moet hem iets losser zetten .
    want als ik gas geef dan is het net een scheur ijzer , schakelt pas bij 5000 a 5500.

    vertel eens die stroom kabels die er aan zitten is dat achter uit licht en startonderbreker .

    die heb ik niet aangesloten dat zit op mijn pook .

    een heeeeeeeeeeeeeel groot verschil met die vorige bak .deze is veel soepeler .
    ook met in een gang zetten gaat zo rustig .

    de vorige ging zo als hoe jij dat zet lekker plom bam .

    groetjes frank m

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 51)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.