signum 19cdti 150 pk in de noodloop

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum signum 19cdti 150 pk in de noodloop

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 73)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251088
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    ik heb een signum met 150 pk die ook in de noodloop ging om de 10 minuten

    nu was mijn roetfilter ook helemaal vol en kregen hem ook niet meer leeg dus nieuwe er op
    er is ook een nieuw spruitstuk op gezet om dat de wervelkleppen er ook uit lagen zat ook vol roet

    nu ben ik naar kroatie geweest met vakantie en bij muchen weer noodloop
    dus naar dealer gereden konden niks vinden ja p1901
    klote code
    dus hebben hem geregeneert en we konden weer verder
    1000 km geen probleem maar vertrouwde hem toch niet

    dus voor vertrek naar huis nog even bij dealer langs en weer even gegeneert
    nu 1500 km gereden zonder noodloop
    maar weet niet of hij nu wel zelf genereerd
    dus zal ik van de week even uitlezen want dat moet je kunnen zien toch

    maar zou bij ook nog het probleem kunnen liggen bij de intercooler dan

    graag even een reactie

    #18053018
    jraaf
    Deelnemer

    Als je zo als je schrijft al een nieuw dpf er op hebt zou het in mijn beleving niet zo kunnen zijn dat het probleem je dpf is. Overigens is het bij een niet meer te regenereren dpf raadzaam om ‘m door b.v. Buchli te laten reinigen. Waar die namelijk uiteindelijk vol mee kan gaan zitten naast roet zijn de asreste. Van het verbrandde roet en die gaan er met regenereren niet uit.

    Een lekke interkoeler kun je op de volgende manier herkennen:
    De onderkant is donkerder dan de bovenkant, dit duidt op de aanwezigheid van olie en ophopende smurrie in de interkoeler.

    Een ‘hissend’ geluid van uit de interkoeler, dan is ie lek en dus druk verlies.
    Een nieuwe interkoeler heb je voor ongeveer €180,00

    Voorts kun je met de opcom uitlezen:
    Status van de dpf verzadiging in procenten
    Hoeveel km geleden het is na de laatste regeneratie
    Mocht de verzadiging boven de 80% staan dien je een flink stuk te gaan rijden met meer dan 2000 toeren in de 6de versnelling. Als ie dan na ongeveer een half uur nog niet zelf aan het regenereren is zou ik de vod vragen of ze die nieuwe dpf wel aangemeld hebben in de ecu.

    Groet jraaf

    #18053019
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    ik ben met het nieuwe spul naar kroatie gereden met de caravan erachter maar dan gebruik ik de 6e versnelling niet
    regenereert hij alleen in de 6e versnelling dan :shock: :shock:

    en hij moet dus opnieuw aangemeld worden als er een nieuwe onder komt

    #18053020
    iquick
    Deelnemer

    Nee hij regenereert gewoon om de 1000km, maak niet uit in welke versnelling je zit. Ze zeggen ook dat je minimaal 70 moet rijden maar daar merk ik niks van, duurt ongeveer 20km rijden bij mij dan. Een regeneratie hoor je aan, meer brommend geluid, ruik je aan plastic brandgeur en als je beetje rond de 4000 toeren heen gaat meer rook achter. Ik zie dat jij ook geen EGR hebt dus moet je dat merken meer zwarte rook. En als je BC hebt zie je je verbruik stijgen.

    @ JRaaf, Maar een intercooler voor 180 euro orginele of universele? Ik zie universele echt voor goedkoper staan hoor

    #18053021
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    mijn egr is weer aan de tuning is er afgehaald
    ik heb wel mijn fiatplaatje er tussen
    ik heb onderweg niet gemerkt dat hij genereert
    ik merk dat bijna nooit
    heb nu de terug 1500 km gereden met caravan dus is flink op getrapt
    rijd meestel 110 120 met caravan in duitsland in de 4e en 5e versnelling
    dus je zou zeggen dat hij dan wel moet genereren
    dus om de 1000km genereren ze

    #18053022
    jraaf
    Deelnemer

    @Iquick,

    Ik heb de mijne bij de dealer voor €180,00 ;)
    Ik geloof trouwens ook dat vroeger de regeneratie interval op 2000 toure. Zat of daar boven om de 5000 km en alleen in de 6de versnelling. Maar ze hebben mijn vec in 2008 terug geroepen voor een dpf software update. Vervolgens ben ik naar EDS geweest king: Daar is de hele santekraam opnieuw aangepast. Heb sindsdien 2 keer een geforceerde regeneratie moeten uitvoeren vanwege een te hoge dpf verzadeging. Het blijft gewoon een klote ding :vertag

    Groet jraaf

    #18053023
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    ik zal van de week hem even uitlezen
    je kan zien dat hij dan heeft gegenereert toch

    #18053024
    jraaf
    Deelnemer

    Ja, aan de status van de verzadiging(saturation)
    Groet jraaf

    #18053025
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    oke zal ik dat van de week even doen

    als hij dat nu niet heeft gedaan

    waar zou het dan nog aan kunnen liggen

    heb nieuwe roetfilter nieuw spruitstuk nieuwe druksensor

    wat zou het dan nog kunnen zijn waarom hij niet genereert

    #18053026
    jraaf
    Deelnemer

    DPF sensor kapot?
    Heb ik ook gehad, is een duur kabeltje.
    Wie heeft je DPF vervangen?

    Groet jraaf

    #18053027
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    mijn eigen garage heeft hem vervangen
    we kregen de oude niet meer leeg

    hoezo

    #18053028
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    @jraaf wrote:

    DPF sensor kapot?
    Heb ik ook gehad, is een duur kabeltje.
    Wie heeft je DPF vervangen?

    Groet jraaf

    is het DPF sensor niet hetzelfde als de druksensor dan

    waar zit die DPF sensor dan

    het is deze toch
    http://shop.afterbuy.de/ANTRIEB-Sensor-Drucksensor-Partikelfilter-Astra-H-Signum-Vectra-C-Zafira-B-1-9-CDTI-Opel/a41382259_u917/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    die is ook al vervangen

    #18053029
    jraaf
    Deelnemer

    Is dat een opeldealer
    Bij het vervangen van ’t DPF dient de ECU te weten dat er een nieuw schoon en leeg DPF aangesloten is. Dat doen ze geloof ik met de Tech2. Nope ’t DPF sensor zit achter op je DPF en meet de druk na ’t roetfilter, er zit er ook een voor ’t roet filter die 2 wordem met elkaar vergeleken en bepalen de verzadeging.

    Groet jraaf

    #18053030
    iquick
    Deelnemer

    Maar dan zou die toch een foutcode aangeven als een sensor kapot is, dat is weer een kwestie van uitlezen.

    #18053031
    jraaf
    Deelnemer

    Bij mij ging de vec idd in noodloop. De kabel van de achterste sensor had ik door m’n verlaging op een drempel door geschuurd. Het is nog al een onhandige constructie hoe die achterste kabel loopt.

    Met uitlezen weet ik niet meer welke foutcode er uit kwam.
    Maar als ook die sensor+kabel is vervangen, zou dat goed moeten zijn.
    Mits de heleboel is ingelezen.

    Groet jraaf

    #18053032
    jraaf
    Deelnemer

    @Dietrich Concept wrote:

    @jraaf wrote:

    DPF sensor kapot?
    Heb ik ook gehad, is een duur kabeltje.
    Wie heeft je DPF vervangen?

    Groet jraaf

    is het DPF sensor niet hetzelfde als de druksensor dan

    waar zit die DPF sensor dan

    het is deze toch
    http://shop.afterbuy.de/ANTRIEB-Sensor-Drucksensor-Partikelfilter-Astra-H-Signum-Vectra-C-Zafira-B-1-9-CDTI-Opel/a41382259_u917/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    die is ook al vervangen

    Nee die bedoel ik niet.
    De achterste is een dikke ronde plug welke in je DPF wordt geschroefd.
    Kabel en sensor zijn 1 geheel. Als je onder de wagen staat loopt ie van onder je subfram naar achter. Het is een dikke die je niet kunt missen. Maar is je dealer een opeldealer?

    Groet jraaf

    #18053033
    jraaf
    Deelnemer

    Deze bedoel ik;
    http://bit.ly/NSGNwJ” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Ff snel van ebay geplukt. Hoop dat de link werkt.
    Groet jraaf

    #18053034
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    nee is geen opel dealer
    bij die oplichters kom ik niet meer

    maar een nieuw filter moet dus worden ingelezen met de tech 2

    anders genereert hij niet

    dus die sensor zou ook nog stuk kunnen zijn

    maar heb nu 1500 km gereden uit kroatie dan zou hij toch in de noodloop zijn gegaan

    #18053035
    jraaf
    Deelnemer

    Hoeft niet, hij zal pas bij een verzadeging van 80% ongeveer in noodloop gaan.
    Maar lees ‘m eens uit met de opcom, dan heb je gelijk het juiste antwoord.

    Als ie ’t gewoon doet dan is dat Tech2 verhaal van de vod ook gelijk ontkracht. De info die ik heb komt deels van de vod zelf en deels uit mijn Duitse werkhandboek van Etzold king: Ik ben ook maar een ‘leek’ :agent

    Groet jraaf

    #18053036
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    ja maar je bent wel een leek die er veel van weet hhhahhahaha a

    ik zal hem van de week even uitlezen

    die sensor van het roetfilter zijn aardig aan de prijs zie ik ja
    zijn die niet in engeland te krijgen op ebay

    daar had ik mijn koppelings set ook vandaan
    scheelde 1000 euro

    vond deze in engeland
    das nu nog de goedkoopste als dat het is
    hoe weet je dat die sensor stuk is weet jij dat
    http://www.ebay.ie/itm/Vauxhall-Astra-Zafira-Vectra-1-9-Diesel-Exhaust-Temperature-Sensor-55355404-GM-/251080232830″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18053037
    jraaf
    Deelnemer

    Bij mij was de kabel doorgesleten, achterste sensor en kabel zijn 1 geheel, moest dan ook een nieuwe kopen. Vec ging in noodloop en dpf zat vol. Nieuwe kabelsensor en geforceerd regenereren en het probleem was opgelost.

    Die op ebay ziet er goed uit.
    Maar lees ‘m eerst uit om te zien wat ’t probleem is.

    Groet jraaf

    #18053038
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    ja ga hem van de week even uitlezen

    ik heb nu 1700 km gereden zonder noodloop
    dus je zou zeggen dat hij het dan weer doet
    we gaan het zien en ik laat het horen

    #18053039
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    1800 km gereden en ja hoor net weer in de noodloop
    wordt gek van die auto
    morgen maar weer uitlezen
    durft te wedden dat het weer het roetfilter is dat vol is
    hij genereert dus niet

    wat kan dat nu zijn dan

    gek wordt ik er van

    #18053040
    iquick
    Deelnemer

    Ag eronder vandaan laten donderen, software aanpassen en ben je van een hoop ellende af.

    Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk

    #18053041
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    heb hem net weer uitgelezen
    en weer p 1901
    gekeken wanneer hij voor het laast heeft gegenereert en dat was 1100 km terug
    dus genereert wel
    roetfilter was nu 66% vol dus was niet heel denk ik
    hebben hem nu weer gegenereert en trekt nu weer als een beest

    snappen echt niet wat het probleem is

    denken toch dat het bij het roetfilter is
    gaan denk ik maar over om een demper er tussen te zetten en dan roetfilter uitzetten

    wie heeft er nog tips

    alle hulp is welkom

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 73)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.