Lijstie met foutcode’s in de Op-Com Mot. X18XE1 *Opgelost*

Forumindex Forums Overige Op-Com Lijstie met foutcode’s in de Op-Com Mot. X18XE1 *Opgelost*

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250874

    Heb de auto even uitgelezen (met draaiende motor) omdat hij ineens moeilijk starte en toen die start ging het mm lampje en het abs lampje branden en rijd dan heel schokkerig , doe ik hem dan uit en starte hem weer starte die weer wel gelijk en branden er ook geen lampjes , Dus heb hem even uitgelezen met de Op-Com en kreeg een behoorlijk waslijstje met foutcode’s waarvan ik ze wel kan wissen en niet terug kwamen behalve een foutcode onder ABS die blijft gewoon staan , overige foutmeldingen komen niet terug zolang die maar in 1x start , zo niet dan gaan het mm lampje en ABS lampje weer branden en zijn de foutmeldingen terug,Ik ben aan het googlen naar de foutmeldingen maar mocht iemand hier mij het 1 en ander kunnen vertellen erover graag , want kom veel terecht op buitenlandse site’s en zoals de meeste wel weten kom ik daar dus niet uit

    Dan nou hieronder even de Meldingen die ik krijg in me Op-Com:

    Onder ABS:

    OP-COM 081016 – PC based diagnostic tool

    Please add your workshop
    name in the settings window

    OP-COM – KW2000 Communication Window> 1999|Vectra-B|Chassis|ABS 430

    Keyword #1: E9
    Keyword #2: 8F
    Normal timing parameter set.
    vehicleManufacturerECUHardwareNumber 90576560 DS
    systemSupplierECUHardwareNumber: EBC430
    systemSupplierECUSoftwareNumber: OVEWCTE4000
    ProgrammingDate: 98/02/14

    Identifier: 0201

    Total number of fault codes: 12

    C0121 – Valve Relay Circuit Malfunction
    (02) – Present

    C0090 – Rear Right Outlet Solenoid Valve Circuit Malfunction
    (02) – Not present

    C0080 – Rear Left Outlet Solenoid Valve Circuit Malfunction
    (02) – Not present

    C0070 – Front Right Outlet Solenoid Valve Circuit Malfunction
    (02) – Not present

    C0060 – Front Left Outlet Solenoid Valve Circuit Malfunction
    (02) – Not present

    C0095 – Rear Right Inlet Solenoid Valve Circuit Malfunction
    (02) – Not present

    C0085 – Rear Left Inlet Solenoid Valve Circuit Malfunction
    (02) – Not present

    C0075 – Front Right Inlet Solenoid Valve Circuit Malfunction
    (02) – Not present

    C0161 – Brake Light Switch malfunction
    (00) – Not present

    C0800 – Switched Battery Voltage Low (Valve Relay)
    (02) – Not present

    C0121 – Valve Relay Circuit Malfunction
    (09) – Not present

    C0232 – Brake System Telltale Voltage High Or Open Circuit
    (01) – Not present

    Deze blijft naar een reset gewoon staan onder ABS

    Total number of fault codes: 1

    C0232 – Brake System Telltale Voltage High Or Open Circuit
    (01) – Present

    En deze staan onder Engine als die slecht start en het mm lampje en ABS lampje gaan branden:

    OP-COM 081016 – PC based diagnostic tool

    Please add your workshop
    name in the settings window

    OP-COM – KW2000 Communication Window> 1999|Vectra-B|Engine|X 18 XE1

    Keyword #1: EF
    Keyword #2: 8F
    Normal timing parameter set.
    systemSupplierSpecific: 2430030000000300
    VIN: W0L0JBF19X1046259
    vehicleManufacturerECUHardwareNumber 90569370
    systemSupplierECUHardwareNumber: SIE 0108102000
    systemSupplierECUSoftwareNumber: 6586035209
    systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0900
    exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: S99001
    systemNameOrEngineType: X18XE1
    RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: S001000599
    ProgrammingDate: 20020905

    Identifier: 0803

    CalibrationDate: 710sE010
    CalibrationEquipmentSoftwareNumber: q491e01a
    ECUInstallationDate: 6586035102

    Total number of fault codes: 1

    P0340 – Camshaft Sensor Incorrect Signal
    (08) – Not present

    ___________________________________________

    Dit was het dan , weet het is een heel verhaal ,Mijn excuses daarvoor, wist het anders niet duidelijk te verwoorden.

    Gr,
    Bakker

    #18050773

    C0121 – Valve Relay Circuit Malfunction staat voor een kapotte Relay in de ABS-ECU ,

    Deze Relay heb ik vervangen en door een nieuwe relay en ben al deze foutmelding nu kwijt .

    Dealer zou je 1000- tot 2000 – euro kunnen bereken

    Een gereviseerde 250-

    Of je gaat net als ik de Relay zelf vervangen en ik was € 7,50- kwijt incl verzenden.

    En ik ben een leek op dit gebied maar het is me wel gelukt dus denk niet gelijk van dit kan ik niet , Met wat geduld en goede uitleg wat je moet doen , kan je weinig verkeerd doen.

    Gr,
    Bakker

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.