waar op te letten bij testrit astra X1.8XE1????

Forumindex Forums Modellen Astra waar op te letten bij testrit astra X1.8XE1????

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250768

    Zoals de titel al zegt waar moet ik op letten met een testrit van een astra g 1.8 16V 5drs
    Helaas geeft de zoekfunctie ook geen resultaten :(
    Morgen wil ik gaan proefrijden ermee maar wat zijn belangrijke punten???
    De carroserie ziet er goed uit geen roest,deuken of hinderlijke krassen en de motor loopt soepel stationair(geen rammelende kleppen of zo)

    Gr’s Duncan

    #18049847

    Tankklepje even openen en kijken of er roest rond de vulopening op het plaatwerk zit, eventueel rubber ietsjes oplichten om eronder te kijken.

    #18049848

    roest: wielranden achter.
    met name waar je side skirt eindigt.

    op letten: olie verbruik. kijk even naar de uitlaat, laat hem even een paar minuten lopen als die warm is, en geef even goed gas.
    kijk ook gelijk of de olie nog schoon is (olie pijlstok)
    rammelen van het onderstel.
    kijk of je veren niet gebroken zijn, komt niet veel voor, maar jij kan het toevallig net hebben :thumb

    verder zijn de gtjes vrij goed gebouwd. heb er zelf 1 gereden, 3 jaar, en hij is prima bevallen.
    als je airco heb, kijk dan je condensor even goed na, deze wil nog wel een doorrotten, dat had ik namelijk.

    #18049849

    Roest zit er niet aan,ben al daar geweest om te kijken en kon nergens roest vinden.
    Maar tijdens het rijden wat moet ik nog meer uittesten????
    Motor liep rustig en de riem + toebehoren zijn recentelijk vervangen,geen tik in de motor kunnen ontdekken.

    #18049850

    @Astralfred wrote:

    Tankklepje even openen en kijken of er roest rond de vulopening op het plaatwerk zit, eventueel rubber ietsjes oplichten om eronder te kijken.

    Dit was bij mij :thumbdown auto was 100% in orde behalve dat :angel

    #18049851

    Heb je geen foto’s?
    Maar zo te horen lijkt er niks mis te zijn

    #18049852

    Testrit is niet doorgegaan want meneer vond mijn auto niet de moeite waard :thumbdown
    En dat noemt zich auto handelaar :puke
    De auto stond ergens midden in de loods tussen de rest terwijl ik netjes van te voren heb gebeld of hij ertussenuit gehaald kon worden voor een proefrit.
    Nu dus verder opzoek naar een astra :)

    #18049853

    waar ben je geweest,zie staan woonplaats roggel bij jou :jerry

    #18049854

    Ik ben in Maastricht wezen kijken,morgen ff naar Neer naar een 1.6szr kijken en proefrijden :D
    Deze vertrouw ik eigenlijk iets meer want daar is de onderhoudshistorie van bekend

    #18049855

    ik rij zelf de x18xe1 en het zijn heerlijke auto’s lekker vlot rijd super.

    zoals boven staat aangegeven en ook even 20 in ze 3 rijden en dan even vol gas geven.
    dan hoort die gewoon normaal (erg langzaam) weg te rijden niet schokken of gekke geluiden.

    genoeg mooie x of z 1.8jes succes met je zoektocht .
    erg moeilijke tijd om een auto te verkopen en er staan er zoveel.
    dus niet getreurd genoeg keus liefst eenje waar geschiedenis bekent is.
    mijne is bv niet dealer onderhouder maar denk nog wel beter.

    #18049856

    ik rij ook een 1.6 van 1999 complete onderhouds historie bij en nooit in gerookt :shock: alleen van buiten is ie niet heel netjes meer ( deuken,krassen ).
    maar vind de Gtjes wel degelijke bakkies.

    #18049857

    Ik zou als ik jou was op het verkeer letten bij je testrit.

    #18049858

    @Peter. wrote:

    Ik zou als ik jou was op het verkeer letten bij je testrit.

    Dit lijkt me eigenlijk vanzelf sprekend :D
    Ik bedoel eigenlijk meer de rammeltjes en kraakjes want in de motor kun je toch niet kijken ;)
    Waar de roest kan zitten is me al bekend en ook de 1.6szr wordt in perfecte conditie afgeleverd (zonder deuken,krassen en andere soorten schades).

    #18049859

    Ik rijd zelf een 1.6SZR en ik heb tot dusver, in mijn geval, weinig te klagen: hij is misschien wel wat tam, vergeleken met vergelijkbare motoren, maar hij zuipt weinig olie, is betrouwbaar en heeft me (tot dusver) niet in de steek gelaten (voor de zekerheid toch maar ANWB-lid ;) ). Ben benieuwd naar je proefritjes.

    #18049860

    zelf zou ik sowieso voor een 16v kiezen.
    mijn keuse zou dan vallen op een 1.8.
    erg fijn blokje, past perfect in een g vind ik voor dagelijks gebruik.

    de 1.6 8v zal je tegen vallen.
    heb zelf een 3 deurs z16se gehad, dat is wel al een redelijk verschil met een 75pk versie.
    kon redelijk op rijden met een 1.6 16v. tot de 80, dan moest ik het opgeven.

    voordeel van een 8v: betrouwbaar, geen olie drinkers.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.