Forumindex › Forums › Modellen › Astra › welke catchtank voor mijn x20xev ??
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 4 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
20 juli 2012 om 18:13 #17250698
hallo
ik heb hier totaal geen ervaaring mee daarom dat ik hier maar een info vraag
waar dient een catchtank precies voor ??
is het beter voor de motor en krijg je meer prestatie door ??ik heb nu eens wat gevonden op ebay maar weet niet welke ik dan moet nemen
misschien hier iemand een idee welke beste is en goed is
http://www.ebay.de/itm/Oil-Catch-Tank-Ol-Auffangbehalter-75mm-400ml-/180930027424?pt=DE_Autoteile&hash=item2a20451fa0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/Universell-Olsammler-Olcatchtank-D-120mm-Ol-Sammler-Catchtank-poliert-chrom-Alu-/251047969213?pt=DE_Autoteile&hash=item3a73a001bd” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/Olsammler-Ol-Catchtank-verchromt-Chrom-rund-Olcatchtank-/260801651144?pt=DE_Autoteile&hash=item3cb8fd61c8″ onclick=”window.open(this.href);return false;
20 juli 2012 om 19:49 #18049339ik DENK dat het gewoon een olie koeler is voor turbo motoren bijv maar weet ik niet zeker.
21 juli 2012 om 09:42 #18049340nee, heeft niks met koelen te maken.
dit is gewoon een tankje waar de olie in opgeslagen wordt die via de carterontluchting mee komt.
stamt eigenlijk uit de racerij.voordeel is dat je inlaat traject olievrij blijft (wat een mega drama is bij de Ecotec motoren)
je gasklep zal niet meer vervuilen o.i.dlet wel op!
als je er een open filtertje op zet, is dit apk afkeur (open carterontluchting mag niet)
je kunt ook het tankje tussen de carterontluchting slang zetten zeg maar, dan gaan de dampen wel nog naar je inlaat toe, maar de olie blijft achter.
ik heb gewoon een filtertje erop, je ruikt dan wel af en toe wat oliedampen. Vind ik persoonlijk niet erg.Verder heb ik wel de spatplaat in het kleppendeksel aan moeten passen omdat het tankje na een dagje blazen in Duitsland wel aardig vol was…. :angel
21 juli 2012 om 09:53 #18049341een olie catch tank word aangesloten op de carter ontluchting,en voorkomt dat de vieze oliedampen vanuit het carter teruggeleid worden naar het motorblok.
normaal zit je carter ontluchting in de luchtinlaat wat tot gevolg heeft dat het inlaattraject een smerige vette bende wordt.vandaar dat er ook een pijlbuis op zit zodat je eens in de zoveel tijd de olie kan aftappen.
update21-7/10:55u:je was me net ff voor
21 juli 2012 om 10:44 #18049342@GSI Racer wrote:
nee, heeft niks met koelen te maken.
dit is gewoon een tankje waar de olie in opgeslagen wordt die via de carterontluchting mee komt.
stamt eigenlijk uit de racerij.voordeel is dat je inlaat traject olievrij blijft (wat een mega drama is bij de Ecotec motoren)
je gasklep zal niet meer vervuilen o.i.dlet wel op!
als je er een open filtertje op zet, is dit apk afkeur (open carterontluchting mag niet)
je kunt ook het tankje tussen de carterontluchting slang zetten zeg maar, dan gaan de dampen wel nog naar je inlaat toe, maar de olie blijft achter.
ik heb gewoon een filtertje erop, je ruikt dan wel af en toe wat oliedampen. Vind ik persoonlijk niet erg.Verder heb ik wel de spatplaat in het kleppendeksel aan moeten passen omdat het tankje na een dagje blazen in Duitsland wel aardig vol was…. :angel
mag je wel rijden met het laatste product ??
daar zit namelijk ook een filter op
het ziet er best grappig en leuk uit niet al te duur
en het schijnt ook nog eens goed te zijn voor je blok…
maar welke zou jullie kiezen dan vanuit deze 3 ????21 juli 2012 om 13:25 #18049343die laatste zit een filter op die de dampen naar de buitenlucht in duwt.
mag dus niet voor de apk.je kunt het filtertje wel ff eraf halen als je op apk gaat en dan afdoppen :thumb
21 juli 2012 om 19:10 #18049344dan beter de eerste nemen ???
zit ook zoon drukmeter op
maar weet niet of die goed spul is ???21 juli 2012 om 19:14 #18049345die drukmeter zie ik het nut niet van in :angel
ik heb deze erop zitten:
http://www.ebay.de/itm/OIL-CATCH-TANK-OL-AUFFANGBEHALTER-ROT-63mm-400ml-/360461356546?pt=DE_Autoteile&hash=item53ed2bce02″ onclick=”window.open(this.href);return false;
hier kun je e.v.t zelf een filtertje op maken en dan eraf halen bij de apk.
ik heb deze ook en er zelf een filtertje op gemaakt, zoals bij de tankjes die jij hierboven aangaf ;)22 juli 2012 om 12:45 #18049346@GSI Racer wrote:
die drukmeter zie ik het nut niet van in :angel
ik heb deze erop zitten:
http://www.ebay.de/itm/OIL-CATCH-TANK-OL-AUFFANGBEHALTER-ROT-63mm-400ml-/360461356546?pt=DE_Autoteile&hash=item53ed2bce02″ onclick=”window.open(this.href);return false;
hier kun je e.v.t zelf een filtertje op maken en dan eraf halen bij de apk.
ik heb deze ook en er zelf een filtertje op gemaakt, zoals bij de tankjes die jij hierboven aangaf ;)nee die meter heeft weinig nut maar wel grappig :wors
zodra je gas geeft zak de meter ( best leuk en grappig )
ik zie dat jij maar 1 nippel hebt ( waar alles opgevangen word )
meestal zie je met een dubbel nippel erop ( dat hij gewoon door verbonden worden )
wat is het beste dan ??
ik dacht zelf aan dat alleen de olie word opgevangen en lucht gewoon naar de filter gaat….
:hmmz
ik snap er weinig van blijkt wel :D22 juli 2012 om 14:41 #18049347@GSI Racer wrote:
die laatste zit een filter op die de dampen naar de buitenlucht in duwt.
mag dus niet voor de apk.je kunt het filtertje wel ff eraf halen als je op apk gaat en dan afdoppen :thumb
Waar in het apk boek staat dat?
Ik kan het niet vinden namelijk.23 juli 2012 om 09:30 #18049348hmm, ik heb altijd gedacht dat dat niet mocht voor de apk?? :shock:
wat betreft die aansluitingen.
maakt eigenlijk niks uit of je nu 1 of 2 nippels pakt.
met die 2 nippels kun je weer doorlussen naar de inlaat, maar daarmee houd je nog steeds vettige dampen in de inlaat.
ik zou die met 1 nippel pakken en dan gewoon een filtertje erop van autostyle voor 6 euro ofzo :thumb23 juli 2012 om 09:38 #18049349@GSI Racer wrote:
hmm, ik heb altijd gedacht dat dat niet mocht voor de apk?? :shock:
klopt wat je zegt hoor, open cartelventilatie mag niet bij de APK.
had het er laatst nog over met me maat en die is keurmeester23 juli 2012 om 12:44 #18049350ik ben zelf ook keurmeester vandaar :angel
23 juli 2012 om 13:09 #18049351gewoon zelf maken

met pvc aan de slag,lijm en tankje opvullen met een spons of pannenspons,filtertje er op,hop klaar.

ja is een heel klein tankje;maar ik had niet meer ruimte en bij komt ie al heel weinig troep in mijn inlaat terecht.
groter tankje zelf maken moet geen enkel probleem zijn.24 juli 2012 om 07:44 #18049352@arjontje wrote:
@GSI Racer wrote:
die laatste zit een filter op die de dampen naar de buitenlucht in duwt.
mag dus niet voor de apk.je kunt het filtertje wel ff eraf halen als je op apk gaat en dan afdoppen :thumb
Waar in het apk boek staat dat?
Ik kan het niet vinden namelijk.Je mag met een open carterventilatie rijden. Sommige oudere voertuigen en Zware bedrijfswagens hebben niet anders.
24 juli 2012 om 07:47 #18049353@GSI Racer wrote:
ik ben zelf ook keurmeester vandaar :angel
ja dan hoor je het inderdaad ook wel te weten :P
24 juli 2012 om 08:15 #18049354haha indd.
weer wat geleerd dan :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.