Vectra B sneller maken

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra B sneller maken

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 90)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250668

    Dag leden,
    Ik heb een vectra B 1.6 uit 98″ en ik zou hem willen chippen.
    Iemand enig idee hoe duur dit is?
    Hoeveel pk’s ik meer kan verwachten?
    Is het slecht voor mijn blok,kleppen,zuigers?
    Zuipt hij erna erg veel meer?

    Graag hoor ik iets,

    Grt,
    Gerald.

    #18048870

    Een standaard 1.6 chippen is duur en levert hooguit 15 pk op
    Moet je niet aan beginnen

    #18048871

    vergeet het maar, je krijgt max. 6 pk erbij en kost je 300 euro…
    beter kan je wat aan je inlaat en je uitlaat doen dan heb je meer kans…

    #18048872

    Of verkopen en een vectra 2.5v6 kopen! Denk dat dat het voordeligst is zowat! ;) Met de meeste vermogenswinst uiteraard

    #18048873

    N krijgt er meestal nog meer luxe bij ook! Weet niet wat je nu voor versie hebt (optiepakket)

    #18048874

    v6 inbouwen kan ook…

    #18048875

    Luchtaanvoer aanpakken is het snelste en nog gratis ook.
    In het How To gedeelte staat het bij Astra.

    #18048876

    V6 in een 1600? ga je veel werk hebben :hmmz Alles moet geüpgradede worden dan he.

    Als je echt een snellere vectra wil zou ik de raad van Sander opvolgen. Je kan natuurlijk ook altijd kijken naar een 2.0 16v of 2.2 16v ;)

    Grtz Seth

    #18048877

    Ja precies, v6 erin gaat veel tijd kosten.
    Naven remklauwen/schijven. Uitlaat etc. Duur grapje

    #18048878

    Ohhh met de 1.6 kan je ook leuke dingen doen…

    Chippen kan, maar pas als je eerst een heleboel andere dingen hebt vervangen…

    #18048879

    Hoor ik daar een supercharger? king:

    #18048880

    Hoor ik daar de winnaar van Euromillions? :jerry

    #18048881

    Wat inderdaad eerder al geopperd is in het topic: koop een andere Vectra.

    Tuurlijk kun je een 1.6 opfokken op allerhande manieren. Punt 1: is dat het veel geld kost, veel meer dan een andere Vectra je ooit zou kosten. Het 2: niet origineel is en daardoor relatief snel foutgevoelig (doe het goed of doe het niet) en 3: een opgefokt blok leeft minder lang dan een niet opgefokt blok. Als je bij een opgefokte 1.6 eens goed op ’t gas trapt met ruim 1200 kilo te verplaatsen gewicht heeft dat ding meer werk te doen dan wanneer een 2.5 V6 een soortgelijk gewicht vooruit moet persen. Daarnaast denk ik dat een 2.5 V6 ook wat minder nerveus zal rijden dan wanneer je een 1.6 uitperst. Qua verbruik denk ik niet dat je veel verschil gaat merken tussen de twee. Veel mensen zijn altijd bang als ze een motorinhoud horen van meer dan 2 liter omdat dat automatisch gelijk zou zijn aan een bijzonder hoog verbruik. Mijn idee: niet doen en een andere Vectra kopen. ;)

    #18048882

    sluit ik me volledig bij aan :thumb

    #18048883

    mocht je een v6 zoeken , rij er momenteel zelf 1 maar die mag weg voor 2000-
    zijn reeds nieuwe onderdelen vervangen dus heb je een betrouwbare auto aan

    betreft een 2.5 V6 St.wgn Apk tot maart 2013

    #18048884

    Dag mensen
    Bedankt voor alle reacties,
    Maar ik heb mijn vectra pas net en het blokje heeft pas 1ton gelopen.
    Aan z’n uiterlijk is ook al wat gesleuteld.
    Maar een groter blok is dus de oplossing
    Helaas heeft deze net een mooie km stand.
    Ik ben dus bang dat ik het met de pk’s moet doen die ik heb.

    Indien hij er ooit uitgaat koop ik weer een auto
    Met een flink blok.voorheen een bmw 2L gehad en ik heb nu een 1.6 gekocht ivm met verbruik.
    Hij is 100% zuiniger maar je mist het vermogen wel hoor.

    #18048885

    Valt mee die zuinigheid! 2.5v6= 1/10 en 1.6=1/11.5 als je geluk hebt

    #18048886

    Jep. Kleine motoren zijn niet altijd zuiniger, het klinkt alleen zuiniger op papier. Was voor mij reden om alleen te kijken naar een 1.8 of een 2.0. :) 2.5 was helaas weer wat té duur in de wegenbelasting voor ’n student… :(

    #18048887

    Kleinere motortjes moeten harder werken op de snelweg.
    Wat grotere motoren hebben dat niet, die doen gerust 120 met gasklep 1/2 of 3/4 geopend.

    Mijn Astra draait 4000 toeren bij 130 in z’n 5 :shock:
    Het mag duidelijk zijn dat dit het verbruik niet ten goede komt :jerry

    #18048888

    die van mij doet 1:13 1.6 16v.. voor een 1.6je veel maar toch wel zuiniger dan een 2.5.. ga daar mar eens in de stad mee rijden dan red je het niet met 1:10..

    nou gaat mijn voorkeur wel uit naar een 2.5 en ben er zelf ook voor aan het kijken, maar mn 1.6 gaat niet weg..

    #18048889

    @RickR91 wrote:

    Kleinere motortjes moeten harder werken op de snelweg.
    Wat grotere motoren hebben dat niet, die doen gerust 120 met gasklep 1/2 of 3/4 geopend.

    Mijn Astra draait 4000 toeren bij 130 in z’n 5 :shock:
    Het mag duidelijk zijn dat dit het verbruik niet ten goede komt :jerry

    ligt eerder aan de Bak dan aan de Motor.
    dat krijg je met die CR bakkies
    als je er een WR bak achter hangt, zal die gerust 3000 rpm draaien bij 120 of misschien nog niet eens.

    #18048891

    Een 2.5 zuipt zeker wel meer,jullie bekijken nu alleen de snelweg.dan is idd een grotere motor zuiniger.
    Ik rij 6dagen p.week en 1/2dagen stukje snelweg.
    Dus juist in de stad versnelling 1/2/3 komen het meest van toepassing en dan is zo’n 1.6 nog best zuinig en een 2.5 echt niet.
    En het is zo wat je hebt gebruik je en wat je niet hebt kun je niet gebruiken,dus je gaat je vermogen van de 2.5 toch gebruiken en regelmatig door trappen wat je een hoop benzine kost.

    #18048892

    @Gerald wrote:

    Een 2.5 zuipt zeker wel meer,jullie bekijken nu alleen de snelweg.dan is idd een grotere motor zuiniger.
    Ik rij 6dagen p.week en 1/2dagen stukje snelweg.
    Dus juist in de stad versnelling 1/2/3 komen het meest van toepassing en dan is zo’n 1.6 nog best zuinig en een 2.5 echt niet.
    En het is zo wat je hebt gebruik je en wat je niet hebt kun je niet gebruiken,dus je gaat je vermogen van de 2.5 toch gebruiken en regelmatig door trappen wat je een hoop benzine kost.

    En je gaat exact hetzelfde doen als je een 1.6 opfokt
    En dan gaat een motor ook exponentieel meer zuipen.
    Meer vermogen komt toch uit meer brandstof en meer lucht -> dus meer verbruik (en het rechtervoetje natuurlijk)

    als ik dan de keuze mocht hebben tussen een opgefokte 1.6 of een V6 . . . wist ik het wel :vertag

    echt waar, als je de auto te langzaam vind, koop een 2L of V6 en neem het verbruik voor lief.
    als je dat niet wil, moet je tevreden zijn met wat je hebt.

    #18048893

    Ik zou beginnen met 3 spoilers achterop, rode snelle remtrommels achter en 4 uitlaten. Dat merk je sowieso! Of anders nog wat traanplaat in het interieur!

    #18048894

    @Gerald wrote:

    Een 2.5 zuipt zeker wel meer,jullie bekijken nu alleen de snelweg.dan is idd een grotere motor zuiniger.
    Ik rij 6dagen p.week en 1/2dagen stukje snelweg. Dus juist in de stad versnelling 1/2/3 komen het meest van toepassing en dan is zo’n 1.6 nog best zuinig en een 2.5 echt niet.

    Komt bij mij de vraag waarom je ‘m dan überhaupt zou willen tunen? In stadsverkeer zal een getuned blokje alleen maar méér verbruiken dan origineel. Daar win je dus niets mee, je levert er eigenlijk alleen op in qua verbruik. De “lichtelijk gekietelde” Tigra 1.6 16V van m’n moeder is in de stad dan ook weer een stukje onzuiniger dan mijn 1800tje.

    @Gerald wrote:

    En het is zo wat je hebt gebruik je en wat je niet hebt kun je niet gebruiken,dus je gaat je vermogen van de 2.5 toch gebruiken en regelmatig door trappen wat je een hoop benzine kost.

    Klopt, maar wat je niet hebt, moet je compenseren zodra je het gas intrapt. Zo is de Astra F 1.4 (1995) van ’n vriend van me zowel in stadsverkeer als op de snelweg een stuk onzuiniger dan mijn oude Vectra (1800 8 klepper) uit ’91 en nieuwe (1800 16 klepper) uit ’98. Ondanks dat beide Vectra’s resp. 90 en 272 kilo zwaarder zijn.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 90)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.