Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › gaskleppen huis schoongemaakt
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 4 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
14 juli 2012 om 11:08 #17250527
we hebben het gaskleppenhuis schoongemaakt van onze opel vectra b z18xe
en nu stottert die bij 1500 toeren en kan geen gas meer geven
uit lees codes zijn p555 aw gaskleppossensor
p 0170 aw arm mengsel
p 0304 naw overslaan cil 4 gedetecteerd14 juli 2012 om 11:11 #18047151Stekker van de gasklep wel terug erin gezet? :vertag
Of heb je een mechanische gasklep?14 juli 2012 om 11:13 #18047152nee is electronische gasklep rick
– heb je toevallig veel WD40/kruipolie/andere rommel in de electronica laten lopen?
– zit de stekker goed vast
– wat was de reden dat je die schoon ging maken/wat waren de klachten van te voren?14 juli 2012 om 11:20 #18047153Heb je de schuif zelf ook los gehad?
Klinkt namelijk alsof je gasklep niet helemaal goed sluit, hierdoor schiet hij in noodloop….14 juli 2012 om 11:53 #18047154het is inderdaad electronische
we hebben de stekker er niet uitgehaald we hebben het gaskleppenhuis schoongemaakt met remreinger
de storingen hier voor waren dat elke keer het motermenismet lampje branden en aangaf te arm mengel en overslag op de 4cil
en gaskleppen huis we hebben toen op advies verdeelhuis schoon laten maken toen liep die als een zonnetje er werd ons nog wel geadviseerd om het gaskleppen huis ook schoon te maken daarna gaf die storing te arm mengsel aan en gaskleppensensor aan. geven looop die op tot 15 00 toeren daarna begint die te stoteren en kan soms ook geen gas meer geven
we rijden op lpg dit heeft die ook als ik hem terug zet op bezine
en nu geeft die 7 storingen aan
we hopen dat iemand ons kan helpen ?
marcel14 juli 2012 om 12:00 #18047155als jij met de schuif de ronde gasklep bedoelt die is eruit geweest
14 juli 2012 om 12:38 #18047156misschien te hard aan de as van de motor gedraaid oid.
ik heb het ook destijds gehad, maar had al op voorhand een gasklep gekocht via ebay voor een 50 euro.
die vertoonde al vaker nukken eerst al op de corsa gsi van mn vriendin en daarna op mijn vectra (had ze omgeruild)14 juli 2012 om 14:50 #18047157maar moet die dan niet op nieuw ingeleerd worden?
14 juli 2012 om 14:56 #18047158T’T is geen vw :sleeping
14 juli 2012 om 16:29 #18047159Nog een keer je gasklep loshalen.
En kijken als je de klep handmatig opend of hij dan wel helemaal sluit als je hem loslaat.
(dit moet hij uit zichzelf doen, zonder hulp).Doet hij dit niet, nog een keertje schroefjes los en goed erin doen. Houd er rekening mee dat hij ook ondersteboven kan zitten. ;)
14 juli 2012 om 21:47 #18047160Zo als ik het hoor lijkt mij dat de bobine overleden is.
Had ik voor 2 weken terug ook, stotteren en geen gas meer kunnen geven.
Met uitlezen geeft ie aan overslaan cil 4 toch?? (bij mij wel)
Aan de gasklephuis kun je niet veel rommelen dan alleen met remmen reiniger schoonmaken.Dirkjan
14 juli 2012 om 22:16 #18047161@opel marcel wrote:
maar moet die dan niet op nieuw ingeleerd worden?
Nee hoor
Gewoon dr op schroeven18 juli 2012 om 10:45 #18047162hallo
ik heb anderen gasklephuis erop gehad anderen bobineblok
daar lag het niet aan hij liep er net zo ongelukkig op
nu is compressie doorgemeten en op cil 1 .16 bar cil 2.6bar cil 3 en 4 ook 16 bar
gr marcel18 juli 2012 om 11:43 #18047163Heb je al een andere bougie geprobeerd bij de haperende cilinder? Kan namelijk ook gewoon een defecte bougie zijn.
Maar lees ik goed dat de cilinders 1 t/m 4 respectievelijk 16, 6, 16 en 16 bar geven? Of is dat een typfoutje en geven ze allemaal rond de 16?
19 juli 2012 om 13:13 #18047164hallo
oke ga eerst de bougie eens kijken zitten wel vrij nieuwe op maar goed kan ook stuk gaan
en het klop cil 1.3.4 16 bar
2 cil 6 bar19 juli 2012 om 15:54 #18047165(lemmens) zo als je leest zijn de 1e – 3e – 4e cilinder 15 a 16 bar en 2e cilinder is 6bar dus kan nooit aan de bougies liggen , ik kan het zelf weten want ik help opel marcel met zijn auto na tekijken
we denken zelf dat de cilinderkop er af moet ivm kop revisie (LPG )19 juli 2012 om 16:23 #18047166zou zo maar eens best eens kunnen.
kan zeker geen bougie zijn die een te lage compressie geeft (of die moet afgebroken zijn :angel )ik heb ook weleens een verbrandde klep gehad op mijn 1.6je, dan heb je zelfs geen 1 bar druk meer ;)
19 juli 2012 om 16:55 #18047167Mijn vraag was meer ter controle. Op cilinder 2 ineens een compressie van 6 bar tegenover de 16 van de andere cilinders is inderdaad geen goede zaak… Dan ligt het in ieder geval niet aan de bougie, of niet alleen daaraan.
Punt van de bougies was meer als (kleine) mogelijkheid. Heb namelijk al eens heel lang met iemand liggen zoeken waarom 1 cilinder het niet deed, bleek het kopje van de bougie afgebroken. Dat zie je van buiten natuurlijk niet maar gaf wel ellende…
Feit dat ie op LPG loopt kan een oorzaak zijn. Een koppakking vindt dat vroeg of laat toch echt niet heel erg leuk. Hoeveel heeft ie gelopen?
19 juli 2012 om 18:18 #18047168de auto zelf 424600 km gelopen das nog zo goed als nieuw :thumb
maar er lig een anderen moter in die heeft nu 240000 km gelopen ,we zijn nu op zoek naar een andere moterblok met weinig kilometers ,of een koprevisie maar daar zit ook nog wel wat prijs verschil in , -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.