Rem trilt

Forumindex Forums Modellen Corsa Rem trilt

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250385

    Beste,

    Ik zit met het volgende probleem,

    Tijdens het remmen, met name met snelheden boven de 80 km/h en ik plots hard af moet remmen trilt mijn rempedaal aanzienlijk..

    Tevens hoor ik dan een verzwaard irritant geluid? De remmen zouden goed moeten zijn, schijven zijn recent vervangen etc..

    Als ik gewoon of zacht rem hoor of voel ik nagenoeg niks, maar als ik dus wel hard rem trilt het pedaal hard.

    Wat kan dit zijn? het is namelijk tamelijk vervelend..

    #18045734

    Misschien kromme remschijven…. Toevallig je voet op de rem gehouden na een goede rempartij??

    Trilt je stuur ook? En verwar je het symptoom niet met ABS die ingrijpt?

    #18045735

    Zullen wel kromme schijven zijn….

    #18045736

    Zou een slechte zaak zijn als nieuwe remschijven al direct krom zijn. Zitten er originele Opel-remschijven op? En zijn de remblokken toen ook vervangen? Altijd tegelijk vervangen. En daarna de rem weer goed afstellen door een aantal keren het rempedaal in te trappen, zodat de blokken goed aanliggen.

    Bij het monteren van nieuwe remschijven moet de wielnaaf goed schoon zijn, zodat de schijf goed op zijn plek zit. Ook de borgschroef moet goed vastzitten.

    Kan anders best zijn dat je door een foutieve montage of kwalitatief slechte onderdelen nu ongelijke remwerking hebt die merkbaar wordt bij hogere snelheden.

    #18045737

    Bij 1 flinke rempartij kun je je schijven krom trekken, ongeacht hoe oud of nieuw ze zijn.

    #18045738

    Kromme remshijven, veel problemen mee gehad. Oude remschijven waren aan vervanging toe dus er gingen nieuwe (dikkere) op. Binnen 4 dagen krom :puke . Weer nieuwe erop, misschien slechte schijven denk je dan. Week later weer krom. Later bleek dat zuigertjes niet meer goed terug wilden en daardoor remde de auto licht maar constant. Remklauwtjes gereviseerd en weer nieuwe remschijven, geen problemen meer gehad. :thumbup

    #18045739

    Toch vind ik, in het geval van kromme schijven het vreemd dat de TS geen trillend stuur vermeld. Of ligt dat aan mij?

    #18045740

    Kan zijn dat het de achterremschijven betreft, dan heb je alleen dat je schokkerig tot stistand komt (ook gehad). Voorremschijven dan lijkt je stuur net een vibrator inderdaad!

    #18045741

    Stuur trilt totaal niet inderdaad!

    Achter is volgens mij trommel (corsa c 1.7) Dus geen schijf.

    Het is echt hinderlijk, als ik zacht rem valt het mee, maar als ik echt vol rem (remt wel goed hard trouwens) voel ik mijn pedaal trillen en een verzwaard geluid..

    Ik had wat gesearched, en vond ook iets met handrem testen, dus heb ik gedaan met 80 ofzo (handrem omhoog) maar ik reed gewoon vrolijk door :swear handrem doet schijnbaar vrij weinig

    #18045742

    Oei met 80 aan de handrem lijkt me ook niet zo goed denk ik!
    Maar ja trommels kenne niet krom staan (vectra heeft wel schijven achter vandaar). Wat ook nog kan is dat je banden een beetje gaar zijn, uit balans of velg krom. Eigenlijk kan het best veel zijn, misschien eens langs de garage of kwikfit en laten uit lijnen en balanceren?

    #18045743

    Trek maar wel eens rustig aan je handrem bij 70-80. Niet echt aantrekken, alleen lichtjes aantrekken. Kan maar zo in je trommels achter zitten.

    #18045744

    Zou inderdaad kunnen dat deze bijvoorbeeld ovaal zijn uitgesleten. En dat hoor je heel goed in de auto.

    #18045745

    @Denna wrote:

    Ik had wat gesearched, en vond ook iets met handrem testen, dus heb ik gedaan met 80 ofzo (handrem omhoog) maar ik reed gewoon vrolijk door :swear handrem doet schijnbaar vrij weinig

    De handrem is een houdrem, geen stoprem. Zet je wagen maar een stil op de handrem en probeer ‘m maar ’s weg te duwen, dan zul je zien dattie heel wat doet.

    #18045746

    meschien heeft de gene die hem gemonteerd heeft keer laten vallen of iets en kan zijn dat er een goede braam ofzo aan zit,

    John

    #18045747

    Het kan zijn de de schijven niet overal even dik zijn en/of een hoogte slag.
    Het kan aan de remblokken liggen (als ze echt net vervangen zijn en nog ingeremd moeten worden, dan lost het zich vanzelf op)
    Bult in een band (loopvlak was los komt)/slechte banden
    Losse remklauw
    Kromme schijven

    #18045748

    gok op de achterremmen.
    mijn plaatjes achter zijn ovaal (trommel)

    #18045749

    Niet toevallig de ABS die inslaat he? pedaal duwt dan beetje terug en trilt en maakt een redelijk zwaar schurend trillend geluid..

    #18045750

    we weten niet wat voor corsa het is:P

    #18045751

    @robert_corsa wrote:

    we weten niet wat voor corsa het is:P

    Corsa C 1.7 diesel, staat in zijn 2de bericht, dus deze heeft abs..

    #18045753

    Tijdje terug ben ik dus naar de garage geweest, stuk gereden en hun conclusie was: Schijven krom! (waren 2000 km vervangen)

    Weer flink mogen betalen, nieuwe schijven en blokken.

    Nu bijna 3 maanden later, en 3000 km verder, heb ik weer hetzelfde!! weer dat getril en gebonk!

    Heb de garage gebeld, woensdag gaan ze ernaar kijken, hoop dat ze het kosteloos verhelpen. ik word er nogal moe van…

    #18045754

    of ze zetten je er erg goedkope remschijven op met el cheapo blokjes, of je remt ze zelf naar de haaien! bijv, als je een afrit heb en je remt tot stilstaan kunnen je remmen lkkr warm worden als je krachtig remt, en als je dan voet op de remt houd willen ze wel eens krom trekken(als je stilt na zo’n remweg), zeker als het goedkope meuk is wat de garage er misschien op heeft gezet in combinatie met koud weer….

    #18045755

    Of inderdaad even de remmen gangbaar laten maken. Probeer eens een rondje door de wijk o.i.d. te rijden zonder te remmen. (Bijv van 20-0 even handrem gebruiken). en voel dan eens aan je remschijven. Als ze warm zijn klopt er iets niet en zal de boel eens goed schoongemaakt moeten worden.

    #18045756

    @richardschaeks wrote:

    of ze zetten je er erg goedkope remschijven op met el cheapo blokjes, of je remt ze zelf naar de haaien! bijv, als je een afrit heb en je remt tot stilstaan kunnen je remmen lkkr warm worden als je krachtig remt, en als je dan voet op de remt houd willen ze wel eens krom trekken(als je stilt na zo’n remweg), zeker als het goedkope meuk is wat de garage er misschien op heeft gezet in combinatie met koud weer….

    Rem feitelijk grotendeels af op de motor. en houdt nooit lang mijn voet op de rem. weet dondersgoed dat de warmte dan niet wegkan dus vermijdt altijd hard te remmen. heb al tig auto’s gehad en nooit problemen, op deze ellende auto na

    #18045752

    Afgezien van je voet op de rem houden doen plassen ook een hoop. Ik heb daar helaas al een aantal keer ervaring mee gehad, koud water zorg voor een warmtebehandeling (quenchen) waardoor het koolstof wat in je schijf zit word gefixeerd op andere plaatsen in je atoom rooster.

    Klink leuk voor het topje van je schroevendraaier maar is gewoon kut wbt remschvijen want dat resulteert in andere materialen die dikker/dunner zijn dan de rest van de schijf met als resultaat getril. Die afwijking zul je overigens niet met het blote ook zien maar je kan je voorstellen dat kleine dikte variaties heel erg snel te voelen zijn op hoge rotatie snelheden.

    #18045757

    iemand enig idee wat het trouwens kost om van een corsa c de schijven en blokken te laten vervangen bij de dealer?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.