C20XE Thermo Switch foto + Onderdeel nummer. 95/90 graden

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) C20XE Thermo Switch foto + Onderdeel nummer. 95/90 graden

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 53)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250327

    Hoi,

    Omdat mijn standaard 1.2 radiateur er nog voor zit heb ik een nieuwe Corsa A GSI radiateur gekocht. Zag dat ik deze zo kan uitwisselen met de 1.2 radiateur?

    Wil mijn fan vervangen voor 2 spal fans. Kan ik deze op de originele kabel aansluiten? 1 Fan neemt 8A. Wil ze voor de zekerheid nog extra zekeren met een zekering. Ze zijn 10″ (25,5 cm)

    De thermostaat wil ik vervangen door een 82 graden variant, had ik ook in me ex Tigra, en vond dat een stuk beter koelen, heeft de dealer deze ook? Of kan ik hem het beste via M-Tech bestellen?

    Bedankt alvast!

    #18045182

    Moet lukken die fans, zit nog binnen de tolerantie van je zekering en bedrading als het net is als bij de Kadett (ga ik wel vanuit, kijk anders even in het schema) Anders even +trekken naar fan, afgezekerd en direct van de accu en dan op de thermoswitch massa laten maken zo direct mogelijk.

    Ik vond de 82 thermostaat niet zo’n verbetering. Mijn huidige XE blijft er de hele tijd veel te koud bij. Heb er weer een 92 graden modelletje in gezet. Heb die thermostaat nog als je wilt, is nog vrijwel nieuw… 15 euro mag je hem overnemen….

    Of:
    http://www.ebay.de/itm/TUNING-Thermostat-Opel-2-0-16V-C20XE-C20LET-82-C-GRAD-Calibra-Astra-Kadett-GSI-/160787526260?pt=DE_Autoteile&hash=item256faef274″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18045183

    Ik vind die thermostaat ook niks.
    Wat je dan beter kan doen is een thermoswitch halen van een alfa romeo, die schakelt 5 graden eerder je fan aan
    dan eentje van opel.
    opel is 100/95 en alfa is 95/90.
    Kost iets van 8 euro bij de automaterialenzaak

    Je motor blijft dan tenminste wel op een normale bedrijfstemperatuur en met zo”n koude thermostaat niet.

    #18045184

    Die koude thermostaat inderdaad vertraagt het proces alleen maar. Als het puntje bij paaltje komt overhit hij alsnog. Een thermostaat hoort niet vroeger te openen, enkel op de juiste momenten, geholpen door voldoende koel capaciteit. En dat kan inderdaad bijv. door de fan eerder in te schakelen, of een dikkere radiateur…

    #18045185

    Duidelijk, dan laat ik de originele thermostaat er lekker in.

    Een thermoswitch van een Alfa lijkt me een goed plan. Heb je daar ook een nummer van?

    #18045186

    08.8009
    ik weet alleen zo snel het merk niet meer.

    Ik heb hem van Hofland automaterialen en hij is 12,90 euro.
    Met de korting die ik krijg kost die mij 9.03 ex btw.

    mocht je er nou echt niet uitkomen, wil ik hem ook wel voor je bestellen.

    succes

    #18045187

    Mr. Bone gaat er 1 voor bestellen.

    Bedankt voor de moeite man!

    #18045188

    En past dat dan zo 1 op 1 in een opel?

    #18045189

    Dit is de maat van de standaard schakelaar. M22X1.5

    #18045190

    @ Haasje17: ja, die thermoswitch past zo in je radiateur. is ook M22x1,5

    @ Harjan: graag gedaan man, geen probleem

    #18045191

    @Haasje17 wrote:

    En past dat dan zo 1 op 1 in een opel?

    Radiateur dus wel, maar Opel heeft wel twee verschillende aansluitingen. De ene is zo’n plastic stekkertje met twee contacten en zo’n rubber sluitbalgje, de andere (oudere, meen voor ’89) heeft gewoon twee faston stekkertjes….

    #18045192

    @ Harjan: Heb je je switch al binnen?

    #18045193

    @Mr. Bone wrote:

    @ Harjan: Heb je je switch al binnen?

    Hey man, nee nog niet.

    #18045194

    Dan heb je hem morgen.

    #18045195

    @Mr. Bone wrote:

    Dan heb je hem morgen.

    Helemaal top. Ik zie hem wel verschijnen. Paste het in een envellop?

    #18045196

    Ja, in zo’n speciale bubbeltjesplastic envelop.

    #18045197

    @Mr. Bone wrote:

    Ja, in zo’n speciale bubbeltjesplastic envelop.

    Bedankt heb het ontvangen. Kan ik er mooi aankomend weekend rustig mee bezig.

    Top!

    #18045198

    Graag gedaan hoor. Je zal zien als je hem van het weekend erin heb zitten dat je temperatuurmeter nu een stukje lager staat op het moment dat je fan aanslaat.
    Veel plezier ermee en succes.Ik hoor wel van je of je het een verbetering vind of niet.

    #18045199

    Ben ook wel benieuwd, wil er denk ik ook wel eentje. Zat al aan een electronische regeling te denken die instelbaar is. Zo iets kan ik zelf wel maken, maar is natuurlijk veel ingewikkelder, en ik hou wel van simpel eigenlijk… :vertag

    #18045200

    @ Vinci: Als ik hem voor je moet regelen, hoor ik het wel van je

    #18045201

    @Mr. Bone wrote:

    @ Vinci: Als ik hem voor je moet regelen, hoor ik het wel van je

    Heb ‘m al besteld, krijg ook korting namelijk… Maar bedankt voor het aanbod! :thumb

    #18045202

    @ Vinci: graag gedaan. Ik ben benieuwd wat je er van vind.
    Heb je hem besteld met dat nummer wat ik gepost had, dus voor een Alfa Romeo een 95/90 switch?

    #18045203

    Ja, heeft die temp range… Is precies dat nummer inderdaad…

    En heeft dus twee fastons, even dus een kleine waarschuwing voor Opels met een superseal stekkertje, dan zul je dus even twee fastons aan de draadjes moeten krimpen om deze thermoswitch te kunnen aansluiten…

    Nou heeft die van mij al in geen tijden meer echt heel warm gelopen, zeker met dit weer niet, dus of ik er zo snel de voordelen van ga zien weet ik niet. Meestal pas met volle zon in de file heh… :vertag

    #18045204

    Voor de mensen die hem ook willen, heb even een fotootje geschoten. (Links de nieuwe, Rechts de oude) Je moet er wel even zelf 2 stekkertjes aanknippen, maar dat mag voor de meeste geen probleem zijn dacht ik zo.

    Bedankt Mr. Bone!

    #18045205

    Heh, behalve voor 1989, want toen hadden Opel kabelbomen standaard die stekkertjes…

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 53)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.