Vectra (of signum) automaat slecht?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra (of signum) automaat slecht?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250058

    Hallo allemaal,

    Het wordt tijd voor de vervanging van mijn Ford Focus en de opel Vectra en Signum behoren tot de mogelijkheden.
    Nu lees ik regelmatig automaatklachten bij de 2.2 en de 3.2 benzine (2002 >). Zijn deze automaten slecht?

    Alvast dank.

    Groeten

    #18042466

    hoi kano
    das wel even een slag groter dan een focus een signum of een vectra.

    de z22se/z22yh en z32se hebben verschillende bakken.
    maar wat is regelmatig?
    ik bedoel, ja er zal weleens wat stuk gaan, maar het is nou niet dat dat een kwaal is.

    de z20net 2L turbo is ook een leuk motortje in de vectra c of signum
    echter is die niet geleverd met automaatbak.

    #18042467

    De voorkeur gaat sowieso uit naar een handgeschakelde bak, maar de 3.2 zie je bijna alleen met automaat en de signum zie je sowieso veel met automaat.

    #18042468

    dan zou ik ook de 2L turbo in de optielijst nemen

    standaard 170pk met een F40 6-bak
    en met een chippie van EDS Produktbeschreibung
    – Leistung ca. 159 kW / 215 PS
    – Maximales Drehmoment ca. 330 Nm
    – Verbrauch SINKT um ca. 1-2L/100km je nach Fahrweise
    – Drehzahlbegrenzer auf 7000U/min optimiert
    – Kraftstoffbedarf 98 Oktan
    – Prüfstandmessung

    #18042465

    Met een budget van ongeveer 7.000,- valt de 2.0 turbo eigenlijk wel af. Helaas…

    Zoekcriteria:
    – < 125.000 km
    – benzine
    – handgeschakeld
    – geen 1.8
    – Signum of Vectra station.

    Bedankt voor het meedenken! :thumb

    #18042469

    vind je?

    deze vind ik toch ook wel aardig hoor
    http://www.autotrack.nl/tweedehands/opel/signum/9038178&#8243; onclick=”window.open(this.href);return false;
    ik zou me niet blind staren op die 125dkm

    #18042470

    Ruim 150 dkm vind ik toch wel erg veel. Dan zit je snel boven de 200 dkm en dan levert je auto echt niets meer op.

    Ideeal zou rond de 100 dkm zijn, maar 125 dkm is nog bespreekbaar. :)

    #18042471

    alleen is een auto die veelal veel kms gemaakt heeft motorische beter zijn als een die alleen maar stukjes gereden heeft.

    Automaat problemen, zit in de Warmte wisselaar voor de automaat, als deze gaat lekken komt er koelvloeistof in de automaatbak, en daar kan ie helaas niet tegen..

    Willem

    #18042472

    wij hebben een signum 3.2 v6 automaat gehad en die beviel uitstekend!!

    maar voor de zuinigheid hoef je hem niet te kopen ;)

    #18042473

    @wim-v6 wrote:

    alleen is een auto die veelal veel kms gemaakt heeft motorische beter zijn als een die alleen maar stukjes gereden heeft.

    Willem

    ok, maar met minder kilometers op de teller verkoopt eerder!
    In het verleden heb ik o.a. enkele BMW motoren gereden, als deze de 100000 km gepasseerd waren kreeg ik er bij inruil geen “drol” meer voor terug, zelfs BMW dealers die me te kennen gaven de motor liever niet te hebben vanwege de kilometerstand. Daarom verkocht ik ze rond de 75000 km.

    Ook bij auto’s (zeker benzine) is zelfs meer als 100000 km vaak een barriere voor kopers. Bij de opeldealer zelf zul je niet vaak een occasions tegenkomen met meer als 100000 km op de klok.

    mzzl
    Kees

    Tellerstanden worden niet voor iets wel eens teruggedraaid. :swear :swear

    #18042474

    Heb mijn vorige vectra’s met 130 dkm verschil gekocht.

    Vectra station met 294.000 bij aankoop en een sedan met 164.000 bij aankoop.

    Blok van de station was vele malen soepeler en gaf minder problem dan die met 164.000

    Ben alleen bang dat je met een vectra weinig zult vinden met minder dan een ton erop en anders zal je hoogst waarschijnlijk zeker meer neer mogen tellen dan je genoemde 7000 euro.

    #18042475

    @cees64 wrote:

    @wim-v6 wrote:

    alleen is een auto die veelal veel kms gemaakt heeft motorische beter zijn als een die alleen maar stukjes gereden heeft.

    Willem

    ok, maar met minder kilometers op de teller verkoopt eerder!
    In het verleden heb ik o.a. enkele BMW motoren gereden, als deze de 100000 km gepasseerd waren kreeg ik er bij inruil geen “drol” meer voor terug, zelfs BMW dealers die me te kennen gaven de motor liever niet te hebben vanwege de kilometerstand. Daarom verkocht ik ze rond de 75000 km.

    Ook bij auto’s (zeker benzine) is zelfs meer als 100000 km vaak een barriere voor kopers. Bij de opeldealer zelf zul je niet vaak een occasions tegenkomen met meer als 100000 km op de klok.

    mzzl
    Kees

    Tellerstanden worden niet voor iets wel eens teruggedraaid. :swear :swear

    Mijn huidige vec c station 3.0 v6 diesel uit 2004 is met 200.000 conform koerslijst nog 4400 waard als ik em particulier verkoop en dealer vraagt er zelfs nog makkelijk 7000 voor hoor, dus hoeft echt niet zo te zijn dat ie niks meer waard is, maar met bmw noem je ook wel wat.

    Daar ben je al 5000 euro waarde kwijt onderhand zodra die de drempel bij de verkoper verlaat (indien het een dealer betreft).

    (edit de 3.0 diesel gaat alleen voor veel minder de deur uit dan de koerslijst omdat het probleem auto’s zijn)

    #18042476

    Zelfde automaatbak zit in,volvo,saab,pontiac.Als er een ernstig probleem is komt het van het inwendig doorslaan van de radiateur.Hier zit nml de oliekoeler bij in,dus koelwater in de bak.Checken of de radiateur is vervangen staat wel een bouwjaar op.2005 of jonger is goed.

    Gr. Gts32v6

    #18042477

    @wim-v6 wrote:

    alleen is een auto die veelal veel kms gemaakt heeft motorische beter zijn als een die alleen maar stukjes gereden heeft.

    Automaat problemen, zit in de Warmte wisselaar voor de automaat, als deze gaat lekken komt er koelvloeistof in de automaatbak, en daar kan ie helaas niet tegen..

    Willem

    Is dat zo? Als je warmtewisselaar is vernieuwd, omdat die lekte en op het laats veel, komt dat dan in je automaat bak? De koelvloeistof ging wel erg hard toen. Ze hebben hem 1 jaar geleden zoiets vernieuwd. Alles nu droog, maaruhh.. nu is wel mijn bak idd verrot. ReviesieBedrijf naar gekeken, moet nieuw brein in en al het lagerwerk en platen enzo. Flink duur grapje. Maar als de automaatbak nu gereviseerd is is het toch weer goed? Moet toch geen oliekoeler en radiateur vervangen worden?? Hoorde ik ook wel eens iets over.

    #18042478

    Oliekoeler van de automaat zit bij de radiateur in,deze checken naar bwjr.

    Gr. Gts32v6

    #18042479

    bouwjaar? is naar mijn weten nog steeds de zelfde!

    #18042480

    Tja, och… Ik heb een GTS Z22YH met een automaat. Alleen als ie ijs en ijskoud is, schakelt ie wat schokkerig, maar als ie warm is schakelt ie als een warm mes door de boter. Dus ik heb er geen problemen mee.

    #18042481

    Dan ga je er wellicht problemen mee krijgen, want zo begon het bij mij ook een jaar geleden, en nu is het zo erg dat de mensen naast je vragen is dit normaal??? Als ie warm was was het weg bij me een half jaar geleden, maar nu blijft het continu en moet ie gereviseerd worden! Een grote schok bak is het!!

    #18042482

    @CALIBRA4x4TURBO wrote:

    Dan ga je er wellicht problemen mee krijgen, want zo begon het bij mij ook een jaar geleden, en nu is het zo erg dat de mensen naast je vragen is dit normaal??? Als ie warm was was het weg bij me een half jaar geleden, maar nu blijft het continu en moet ie gereviseerd worden! Een grote schok bak is het!!

    Een olie wissel al eens geprobeerd?

    #18042483

    Wat arjontje aangeeft wordt vaak niet gedaan,elke 40dkm oliewissel.De mijne heb ik met 40 dkm ververst ondanks dat de olie er nog perfect uitzag en mooi rood van kleur.

    Gr. Gts32v6

    #18042484

    Ja maar als hij schokt je bak krijg je met een olieverversing niet weg hoor!! Dan is het al te laat, mijne is zeker al eens ververst ,maar had geen enkele nut helaas!! Als een bak schokt, of klappen geeft, zegt elk revisie bedrijf is het al te laat, dan gaat alles er aan! Op het laast gaan ze slippen, doet de mijne ook al af en toe. Vooral de bekende aw-50-55sn bakken van opel.volvo enz enz.. staan niet echt bekend als sterke bakken hoor ik van de revisie bedrijven… Mijn automaat is helaas afgeschreven :( , moet gereviseerd worden :fy1 ! Gaat weer mijn luxe vakantie :cry

    #18042485

    Mijn Vec heeft er nu bijna 140.000 en 8 jaar praktijk opzitten. Ik maak me nog geen zorgen hoor. Ik zie het wel. king:

    #18042486

    Bedankt voor de reacties. De reacties kloppen wel met de verhalen op internet. Nogal ‘wisselvallige’ ervaringen en reacties.

    Geen automaat voor mij. :)

    #18042487

    Succes met een vectra uitzoeken…. :wink:

    #18042488

    Het is een Signum geworden. :)

    viewtopic.php?f=45&t=167767

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.