van xe naar let project

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling van xe naar let project

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 76)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249852

    ben dus net begonnen om mijn xe motor om te bouwen naar turbo

    in mijn voorstellen topic staan er ook wat foto’s van

    update is voor nu het onderblok schoon en gespoten

    en gisteren avond de drijfstangen glad geschuurd en een beetje lichter gemaakt eigenlijk gewoon netjes afgewerkt

    arp boutjes zijn ook binnen

    morgen de krukas nog een beetje lichter maken en balanceren .

    maandag op mijn werk de drijfstangen op gewicht het zelfde maken.
    en binnen kort het komvliegwiel afdraaien en frezen.

    #18039753

    waarom niet direct stalen drijfstangen? minder werk en 100x sterker.

    waar komt de let in?

    #18039754

    De let komt in een e30 trackday auto

    De rede dat ik geen stale stangen heb /koop is ten eerste past dat niet in mijn budget
    Er hoort dan ook zuiger bodem koeling bij en dan word het toch een duur geintje

    En ik weet niet hoeveel meer dan 300 pk mijn r28 bak aankan

    Ik denk dat ik ook goed tevreden ben met dat vermogen
    Ik had eerst een a corsa met standaard xe dat ging hard genoeg maar die was 300kilo lichter
    Ik ga er ook niet mee sprinten

    #18039755

    Leuk project!

    Heb je ook nog foto’s van de auto?

    Ben zelf aan het kijken om een Saab turbomotor met LPI in een E30 te hangen. Lekker goedkoop en toch rap rijden. :D

    Eerst nog goedkoop aan een 4 deurs e30 zien te komen. motor en aangepaste bak heb ik al. :agent

    #18039756

    eerste keer zandvoort met de e30 xe

    en hier het begin van dit projekt


    word niks meer veranderd aan de look :sleeping

    komt nog een mega dikke stabilisatorstang onder (zelfbouw)

    en in de winter een serieus werkende diffuser heb liever geen winkelwagen handvat op mijn achterklep :afro

    #18039757

    Helaas krijg ik geen foto”s te zien, enkel kruisjes.. :???:

    #18039758

    aangepast :thumb

    welke bak ga jij mee rijden ??

    die saab motoren hebben toch het zelfde boutenpatroon als de opel xe let motoren

    #18039759

    Aangepaste E30 325 bak… Die zijn sterk zat voor meer als 300 pk. Ken wel E30 turbo’s met tegen de 500 pk die met de originele bak rijden.:agent

    Heb een stuk van het koppelingshuis afgeslepen en daar een stuk van een Opel automaatbak aangelast. Mijn saab motor heeft idd het Opel boutenpatroon. ;)

    Baksteun, koppelingscilinder, cardanas e.d. kunnen bij mij dus allemaal origineel E30 blijven. :D Motorsteunen en de carterpan zijn het grootste werk. En daarna alles passend en werkend maken natuurlijk. ;)

    #18039760

    e30 altijd leuk. Heb voor 2 e30 wagens een stel draagarmen gemaakt voor het circuitrijden. In combinatie met een verlengde stuurkogel had ie een mooi negatief camber.

    #18039761

    Leuk project.
    Waarom heb je de ontsteking niet naar voren geplaatst zodat de motor verder naar achteren kan? Zowieso beter voor de wegligging en (in het geval van saab motor in een e30 maar bij een xe moet het ook mogelijk zijn) het gebruik van de orginele bmw tussenas! Boutpatroon op de flens van de bmw en r28 zijn gelijk ( 325i of 324d cardanas). Post nog wat leuke pics van je ombouw! Veel succes.

    #18039762

    Ik heb het ook zo zitten alleen ik had de aandrijfas van een 4 bak er nog in zitten en dat kwam wel erg gunstig uit dan hoefde ik de ontsteking niet te verbouwen ..
    Ik ga dat waarschijnlijk nu wel doen er komt nu een programmeerbaar management
    Op van kdfi met dis ontsteking
    Dus ff een as van een 5 bak halen en weer nieuwe motorsteunen fixen

    #18039763

    Ik ga dit volgen, wil misschien ook een xe naar let ombouwen :D

    #18039764

    Kleine update KRUKAS IS KLAAR!!!
    Foto’s komen morgen moet ik nog uploaden

    Gewicht is nu 14 kg op een personen weegschaal
    Toch ongeveer 3 kg er af

    Vliegwiel word aankomende week ook gefreesd

    Morgen alle pakkingen keerringen en lagerschalen halen

    Als het goed is komt morgen ook mijn turbo en ic binnen

    Gr rob

    #18039765

    hier zijn de foto’s



    heel karwei geweest :swear

    maar het is nu goed en ook weer in balans :thumb

    #18039766

    Zozo 3 kg is behoorlijk wat :D

    Trouwens heb jij al een gat in je onderblok gemaakt voor de olieleiding?

    #18039767

    Nog niet moet ook al het slangen spul nog hebben voor de turbo aan te sluiten
    Als ik dat heb kan ik dat gat boren en tappen

    Iemand nog een adres die al die aansluit dingen heeft voor n mooi prijsje

    Regio brabant wil er graag naar toe

    #18039768

    Aha ok, ben benieuwd. Zou je misschien foto’s kunnen plaatsen als je dat al hebt laten doen? :D

    #18039769

    Werken de foto’s weer niet

    #18039770

    @rob.van.uden wrote:

    Werken de foto’s weer niet

    Jawel, maar ik bedoel zou je foto’s kunnen maken als je al hebt laten boren en tappen :D

    #18039771

    Ohh ok ik doe dat zelf maar maak wel foto als het zover is

    Gr

    #18039772

    turbo is binnen!!!


    ziet er goed uit zit een banjo bout bij en een oliedruk restrictor in

    en een pakking voor de olie retour

    actuator is stelbaar tot 1 bar en staat nu ingesteld op 0.55 bar mooi om te beginnen dacht ik zo
    kan ik het blokje eerst een beetje inrijden

    #18039773

    wat voor turbo is dat en waar heb je hem gehaald??

    #18039774

    besteld bij bolku tuning

    gt2871 turbo

    #18039775

    thanks!

    #18039776

    Heb van hennie boomkamp een let uitlaat nokkenas gekocht en ff gemeten maar meet de zelfe kleplift als bij de xe nokkenas klopt dit ???

    Hennie maakt toch zelden fouten ?!!

    Hoop dat ik het fout heb

    Gr

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 76)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.