Opel Omega Lotus-Lotus Omega 3,6 Bi-Turbo 377PS op ebay

Forumindex Forums Modellen Omega Opel Omega Lotus-Lotus Omega 3,6 Bi-Turbo 377PS op ebay

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 17 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 53)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249595
    #18037048

    Die teller wil ik wel in me waggie tot 300 :agent

    #18037049

    neem jij de teller neem ik het blok

    #18037050

    Doen we :jerry

    #18037051

    Nog nooit eerder gezien. Wel biezonder en mooi :wub En het vermogen niet te vergeten :wtf :wub

    #18037052

    C36GET :wub

    Het is dat ik geen geld en plek voor heb :thumb

    #18037053

    Gaaf hoor! Zou graag eens zo’n auto uitgebreid op de foto zetten….of nog liever er zelf een stukje in rijden!
    Niemand op het forum heeft zo’n wagen toch?

    #18037054

    @Helmer opelfan wrote:

    Nog nooit eerder gezien. Wel biezonder en mooi :wub En het vermogen niet te vergeten :wtf :wub

    Shame, ken uw klassiekers! ;)

    :wors

    #18037055

    Iets meer info van Opel Omega Portal:

    bron opelomegaportal.nl

    #18037056

    Wat is nu het verschil tussen een Carlton en een Omega? Is het Vauxhall/Opel?

    De Carlton is gebouwd voor de UK in een oplage van 320 stuks. en is gelijk aan de Lotus Omega waarvan er 620 stuks gebouwd zijn.

    Bedoeling van Opel was destijds om er 1100 te bouwen, maar de productie moest ivm recessie voortijdig worden gestopt.

    #18037057

    japs…Vauxhall Carlton en Opel Omega

    #18037058

    Gaaf hoor…..je zou toch maar een “Opeltje” bezitten met een 3,6-liter biturbo zescilinder met ± 380 pk op de achterwielen :wors

    #18037059

    …en door iedereen gerespecteerd! Zie filmpjes… (topgear and fifthgear)

    #18037060

    Inderdaad….ging Opel maar vaker zulke auto’s bouwen, dan komen de liefhebbers vanzelf terug.

    De Speedster was ook zo’n snoepje uit zo’n schitterend samenwerkingsverband!

    Overigens heeft Lotus ook een hoop shit geleverd voor Opel….zoals de kop voor de smallblock 16v motoren (zoals de x18xe1), waarbij de nokkenas gelagerd is het gegoten aluminium en je dus geen lagerschalen kunt vernieuwen, maar een nieuwe kop of dikkere nokkenas kunt bestellen. Of een ander voorbeeld: het “sportonderstel” van de Astra Coupé? Wat een veerweg hebben die wagens standaard….niet normaal.

    #18037061

    Hahaha tja zo gaat het soms…maar heel soms…dan komt er zo’n supercar uit, maar dan heb je ook wel wat ;)

    #18037062

    zit hier echt niemand opt forum met zo’n auto??

    #18037063

    Volgens mij niet….mocht het toch zo zijn, dan zou ik die auto heel graag eens uitgebreid op de foto komen zetten!

    #18037064

    Mooie kar jammer dat die niet even het oplage nummer vermeldt, durft die misschien niet :-)

    #18037065

    Waarom zou hij dat niet durven? Is daar iets mee dan?

    #18037066

    Als het oplage nummer weet dan kun je meestal wel wat te weten komen over
    die Omega’s zijn wat site’s die dat bij houden en wat er met die dingen gebeurt.

    Kijk eens hier leuk om door te bladeren
    http://www.lotus-carlton.co.uk/general/general.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Edit: foutje weg wijzer klopte niet
    deze moet je hebben

    #18037067

    Scrol maar eens door op dat omega portal. Staan de in NL bekende series! :thumb

    #18037068

    Ook een aardig overzicht jammer dat bijna geen enkele link naar de betreffende auto nog werkt.
    Al is die UK site ook al aardig verouderd.

    #18037069

    Worden zeldzaam….misschien is dat de rede.

    Roest en Opel :jerry

    #18037070

    Kan geen reden zijn om niet werkende links op je site te laten staan :-)
    Dan haal je de link weg, of je koppelt er een eigen pagina aan met de info over die auto.

    Maar goed we hebben het hier niet over site bouw :D

    Maar over de geweldige Vauxhall/Opel Lotus Omega/Carlton

    #18037071
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 53)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.