calibra x25xe bouwd veel druk op in karter

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz calibra x25xe bouwd veel druk op in karter

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249580

    Hallo allemaal

    Ik heb een calibra dtm x25xe van 1997
    de laatste tijd loopt hij niet lekker valt stationair uit en bouwd druk op in het carter.
    van de week zelfs zo erg dat de motor in houd en olie staat te verbranden.
    na het uit nemen van de olie pijlstok liep de motor in een keer strak en was het bouw walmen weg.
    heeft iemand een idee.
    km is 198000

    #18036915

    heey Dikcos
    Gewoon bij mij een goede motor kopen :D

    gr b

    #18036916

    waarscheinlijk zat me karterventilatie verstopt motor loopt nu wel goed.

    kijk het nog even aan anders inderdaaat toch een ander blok gaan kopen denk ik :(

    #18036917

    helaas motor doet weer raar stationair uitvallen en zo :evil:
    wie o wie heeft nog een oplossing of een tip

    #18036918

    Tja, Kan zijn dat het Carterventilatiehuis overleden is, maar kan inderdaad ook een Gare motor zijn.

    Rot stationair lopen kan ook komen door valse lucht in het inlaat traject, of een vervuilde of kapotte stappenmotor..

    Willem

    #18036919

    Willem, is zo’n carterventilatiehuis ook nieuw te verkrijgen?

    #18036920

    Zou het niet weten, k heb ze wel gesloot (Door een kats verrotte v6 proberen zijn laatste adem uit te laten blazen)..

    ik heb tot op heden nog geen V6 motor gedemonteerd die niet meer gestart kon worden haha, Zelfs Tikkie (drijftanglagers er GOED uit, en gewoon stukjes blijven rijden zonder oliedruk) en de Heetloper van laatst, Bij starten met Water in koelpotje sloeg ie vast (waterslag), even vast houden, kwam het water omhoog in het otje ging de motor weer rond, maar draaien deed ie..)

    heb ze wel vaker kapot gezien de huisjes, de regel flapjes compleet verteerd enzo..

    Willem

    #18036921

    zijn nieuw te krijgen

    ben pas voor pakking geweest bij de dealer en hadden de pakking niet meer

    en met een nieuwe kreeg je er vloeibaar bij

    dus zijn ze er nog wel

    evt heb ik er nog wel liggen

    #18036922

    Klopt, zit geen pakking tussen..

    bij goed onderhoud gaat deze Carterventilatie klep een levenlang mee..

    Willem

    #18036923

    oke dus als ik het goed begrijp gaan die dingen dus ook stuk.
    bij de mijne zat er allemaal olie in het vacuum slangetje wat nar het inlaat spruitstuk gaat.
    ik heb inmiddels een anderblok op de kop getikt. voor onderdelen want de sok van de stationair stappen motor was ook verteerd. ( valse lucht )
    Ik ga kijken of het lukt en hou jullie op de hoogte.
    wat kost een nieuw karterventilatiehuisje?

    #18036924

    Heb jij dan toevallig me blok overgekocht?

    #18036925

    jip dat was ik
    ben er inmiddels uit het was een kombie van lekke brandstofleiding bij de wartel benzine reel op het blok en krukas sensor die stuk is.
    heb wel een nieuw karter ventilatiehuisje besteld en nieuwe brandstofleidingen en nu is hij weer in redelijke staat.
    de compressie was van 1,3,5 rond de 16 bar van 2 en 6 ook alleen de 4e kwam niet verder dan 12 bar dus niet top maar loopt verder wel goed.
    we gaan het weer ervaren

    #18036926

    en van jou blok was de pakking van de lfr klep nog goed dus die heb ik over gezet en de vacuumleiding van de rembekrachtiger voor de rest ga ik het blok strippen en dingen reviseren voor als de mijne stuk gaat :D

    #18036927

    Aha ok gelukkig loopt je blok dus weer goed

    #18036928

    Hallo, meteen een vraagje. Wat ga je met het oude blok doen, ik zoek namelijk nog een carterpak voor een V6.
    Ik heb een Vectra A2 V6. bj.93

    Mvg.Vincent

    #18036929

    @Gupy wrote:

    Willem, is zo’n carterventilatiehuis ook nieuw te verkrijgen?

    Opgevraagd bij dealer: 135 incl BTW

    #18036930

    Bij mij zat er een carterventilatiehuis op van mijn wijlen c25xe welke kapot gelopen was, en in no time overal sludge in zat.
    De motorwissel had ik niet zelf gedaan, en ik wist dus niet dat het carterventilatiehuis nog vol bende zat.

    Na verloop van de kilometers, en daarna veelal stilstaan als project is het huis gaan verstoppen.
    Nadat er olie uit alle hoeken en gaten kwam zetten door de druk, heb ik dit carterventilatiehuis losgehaald, en schoongemaakt.

    Kun je gerust zelf doen, had er een goedje voor, werkte fantastisch! Heb er ook mijn inlaat ingelegd en ook de gas en TC-klep.
    Het spul deed het werk…

    Scheelde me €135,- :jerry

    Gr.
    Pastra

    #18036931

    Heb inmiddels alles onderkontrole wat de motor betreft.
    staionair loopt hij niet helemaal stil (kleine trilling ) maar dat zal voor het compressie druk verschil komen denk ik want verder trekt de motor als een beest.
    heb het blok weer aangeboden voor verkoop want ga hier verder niks mee doen.

    allemaal bedankt voor de reactie’s en mee denken

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.