orginele schrokbrekers kunnen die verlaagd worden

Forumindex Forums Modellen Astra orginele schrokbrekers kunnen die verlaagd worden

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249387

    hallo allemaal
    ik had eigenlijk een vraagje
    ik wil graag mijn auto verlagen met 30/35 mm
    en dan komen hier de kt2 velgen onder :D
    alleen nu is mijn vraag kun je met je orginele schrokbrekers een auto verlagen ??
    dit gaat om een opel astra g (hatch )

    thanks alvast

    #18034498

    Ja, je kunt verlagen met verlagingsveren op de originele schokdempers.

    Wat zijn de statistieken van de velgen en banden? Bijv. 17 inch/ET35/8J velgen en 215/40r17 banden.

    #18034499

    @BlueAstraG wrote:

    Ja, je kunt verlagen met verlagingsveren op de originele schokdempers.

    Wat zijn de statistieken van de velgen en banden? Bijv. 17 inch/ET35/8J velgen en 215/40r17 banden.

    keskin kt2 17inch voor 8.5j achter 9.5j et35 als deze zo worden geleverd

    banden weet ik niet welke erop komen plat mogelijk en uitelkaar getrokken

    #18034501

    Als dat de statistieken zijn van je wielen zou ik persoonlijk voor de combinatie 35mm voor en 20mm achter kiezen wat betreft de verlagingsveren.

    Bij Winparts.nl heb je verlagingsveren van Weitec, voor een mooi prijsje en perfecte kwaliteit. Heb ze zelf ook, toevallig ook deze combinatie. Omdat ik ook van die uit-stekende wielen heb.

    En je krijgt een beetje het face down, ass up idee. Erg dik.

    Zie avatar.

    #18034502

    tot 35 a 40 mmm verlaging kan met originele schokbrekers.

    als de auto al aardig op leeftijd is dit sterk af te raden tenzij je er 2 keer werk van wilt hebben

    een astra g is nu minimaal 8 jaar oud, indien je nu alleen de veren vervangt is er grote kans dat je binnen afzienbare tijd lekke schokbrekers hebt.

    dit komt omdat het bovenstedeel van de schokbreker altijd op hetzelfde punt de schokbreker in gaat dit gedeelte erboven is aangetast door weersinvloeden en “beschadigd”ruw.

    ga je nu de auto verlagen dan komt het ruwe deel in contact met de oliekeerring van de schokbreker waardoor deze begint te slijten en vervolgens te lekken.

    alleen veren vervangen is op termijn duurkoop,je moet 2 keer deboel los hebben ,en je moet vervolgens ook 2X de boel uitlijnen

    1ste keer alleen veren, 2dekeer ivm lekke dempers,de vraag is namelijk niet of ze lek gaan,maar wanneer

    #18034503

    inderdaad als de boel toch los ligt , ook gelijk je schokdempers mee vervangen.

    heb je ook een betere wegligging mee doordat je alles nu dan stugger (nieuw) heb .

    #18034500

    Met de verhalen die hier boven mijn bericht staan vermeld.
    Zou je beter kunnen gaan kijken voor een schroefset.

    #18034504

    nou ik wil niet voor een schroefset gaan
    ik heb namelijk hier nog een schroefset liggen
    dat gaat mij te stug en veert echt geen mm mee
    ik gebruik hem elke dag plus minus 60 kilomter
    ik heb geen zin om elke dag hoofdpijn te hebben
    me vriendin hebt hem verlaagd maar dit veert nog wel een beetje tot redelijk mee
    en zo wil ik ook gaan rijden mag wel stug maar niet te stug…
    inderdaad zou ik alles in 1x vervangen dus dit is geen probleem
    maar een schroefset is voor mij te !
    ik heb hier namelijk nog een nieuw setje liggen van tuningart
    me zwager heeft dit setje onder zijn golf3… dit is veeeeeel stug voor mij

    #18034505

    heeft iemand toevallig foto’s van ze auto die is verlaagd ??
    ik wil namelijk wel dat hij goed is verlaagd met 17inch velgen

    #18034506

    @BlueAstraG wrote:

    Als dat de statistieken zijn van je wielen zou ik persoonlijk voor de combinatie 35mm voor en 20mm achter kiezen wat betreft de verlagingsveren.

    Bij Winparts.nl heb je verlagingsveren van Weitec, voor een mooi prijsje en perfecte kwaliteit. Heb ze zelf ook, toevallig ook deze combinatie. Omdat ik ook van die uit-stekende wielen heb.

    En je krijgt een beetje het face down, ass up idee. Erg dik.

    Zie avatar.

    zo wil ik rijden brede bandjes en mooi plat op ze bekkie ( wielkasten zitten vol ) rest vind ik niet mooi maar velgen wel haha

    #18034507

    @marijnl1988 wrote:

    @BlueAstraG wrote:

    Als dat de statistieken zijn van je wielen zou ik persoonlijk voor de combinatie 35mm voor en 20mm achter kiezen wat betreft de verlagingsveren.

    Bij Winparts.nl heb je verlagingsveren van Weitec, voor een mooi prijsje en perfecte kwaliteit. Heb ze zelf ook, toevallig ook deze combinatie. Omdat ik ook van die uit-stekende wielen heb.

    En je krijgt een beetje het face down, ass up idee. Erg dik.

    Zie avatar.

    zo wil ik rijden brede bandjes en mooi plat op ze bekkie ( wielkasten zitten vol ) rest vind ik niet mooi maar velgen wel haha

    #18034508

    @Blue-Dragon wrote:

    Met de verhalen die hier boven mijn bericht staan vermeld.
    Zou je beter kunnen gaan kijken voor een schroefset.

    meerwaarde van een schroefset is er niet,tenzij je extreem wilt verlagen.

    bij een standaard verlaging 40 of 60 mm is de meerprijs van een schroefset weggegooit geld,kan me niet voorstellen dat iemand elke maand een andere verlaging insteld.

    #18034509

    @miraltje wrote:

    @Blue-Dragon wrote:

    Met de verhalen die hier boven mijn bericht staan vermeld.
    Zou je beter kunnen gaan kijken voor een schroefset.

    meerwaarde van een schroefset is er niet,tenzij je extreem wilt verlagen.

    bij een standaard verlaging 40 of 60 mm is de meerprijs van een schroefset weggegooit geld,kan me niet voorstellen dat iemand elke maand een andere verlaging insteld.

    Domme vraag:
    Waar bestaat een schroefset dan precies uit? Dat zijn toch gewoon schokdempers met een kraag bovenop die de veer andere voorspanning geeft (en dus rijhoogte afstelt zo)? Want dan zou het geen weggegooid geld zijn omdat hij uiteindelijk toch voor nieuwe schokdempers moet gaan kijken omdat ze lek raken?

    Zijn er dan ook schokdempers + veren die specifiek voor verlaging zijn? Dus die (ongeveer) dezelfde rijeigenschappen en comfort als origineel geven, maar dan zonder de nadelen? (Dus geen lekke schokdempers/plankharde afstelling) Want ik zit met de gedachte te spelen om mijn auto zo’n 30mm/40mm te laten zakken, en dan vooral om de auto wat responsiever te krijgen. (ik vind ‘m namelijk in vergelijking met mijn vorige auto nog steeds vrij zacht en indirect sturen)

    Of..ehh…snap ik het nou niet? :angel

    #18034510

    Het voordeel aan een schroefset is dat in ieder geval de dempers voorzien zijn van een schroefdraad zodat je dus zelf de verlaging in kunt stellen. Echter wanneer je gewoon op 1 hoogte wilt rijden kun je het beste gewoon een vaste verlagingsset bestellen. Wanneer je een vaste verlagingsset besteld zijn de dempers afgesteld op de hoogte van de veren. Wanneer je alleen verlagingsveren wilt monteren is het aan te raden om niet lager te gaan dan 4cm als ik het goed heb. Bij onze corsa b waren de dempers ook aan vervanging toe, de auto zwabberde als een gek over de weg. Omdat we de auto wilde verlagen maar niet te extreem, hebben wij er voor gekozen om een vaste set te (laten) monteren van 50-35 mm. Dit houdt in dat hij voor 50 en achter 35 mm is verlaagd. Dit in combinatie met 13” staal ligt hij mooi laag maar niet te overdreven.

    Qua comfort hebben we iets of wat ingeleverd, maar het is absoluut geen stuiterbal geworden. Vooral bij een oudere auto is het wel aan te raden om gelijk je dempers mee te vervangen, en uiteraard na het monteren uitlijnen.

    PS domme vragen bestaan niet, juist hier op het forum zijn we er om elkaar te helpen :)

    #18034511

    @2e-c14nz wrote:

    Het voordeel aan een schroefset is dat in ieder geval de dempers voorzien zijn van een schroefdraad zodat je dus zelf de verlaging in kunt stellen. Echter wanneer je gewoon op 1 hoogte wilt rijden kun je het beste gewoon een vaste verlagingsset bestellen. Wanneer je een vaste verlagingsset besteld zijn de dempers afgesteld op de hoogte van de veren. Wanneer je alleen verlagingsveren wilt monteren is het aan te raden om niet lager te gaan dan 4cm als ik het goed heb. Bij onze corsa b waren de dempers ook aan vervanging toe, de auto zwabberde als een gek over de weg. Omdat we de auto wilde verlagen maar niet te extreem, hebben wij er voor gekozen om een vaste set te (laten) monteren van 50-35 mm. Dit houdt in dat hij voor 50 en achter 35 mm is verlaagd. Dit in combinatie met 13” staal ligt hij mooi laag maar niet te overdreven.

    Qua comfort hebben we iets of wat ingeleverd, maar het is absoluut geen stuiterbal geworden. Vooral bij een oudere auto is het wel aan te raden om gelijk je dempers mee te vervangen, en uiteraard na het monteren uitlijnen.

    PS domme vragen bestaan niet, juist hier op het forum zijn we er om elkaar te helpen :)

    wat voor setje is dit dan ???

    ik heb misschien intresse in het setje van hottuning
    alleen weet ik niet of dit goed spul is ja of de nee
    http://www.hottuning.nl/shop/fk-high-tec/verlagingset-fk-high-tec-35-40-mm-opel-astra-g-limousine-en-coupe.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    of beter dit setje en dan veren apart kopen zodat ik wel redelijk aan goed spul zit??

    http://www.hottuning.nl/shop/streetstar-dempers-per-4/set-van-4-vervanging-schokdempers-streetstar-opel-astra-g.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.