Opel ASTRA COMBI 1.3 CDTI 90 CP

Forumindex Forums Modellen Astra Opel ASTRA COMBI 1.3 CDTI 90 CP

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249297

    Opel ASTRA COMBI 1.3 CDTI 90 CP
    bouwjaar 2008
    verder nog geen gegevens is nog niet van mij, maar wil het kopen.
    De verkoper zei dat de auto geen distributie riem had maar een ketting.

    mijn vraag klopt dat?

    #18033786

    Gaat het over de:
    Z13DT(J) ? Deze hebben in elk geval een ketting :)

    #18033787

    Klopt.

    #18033788

    weet niet wat voor type motor precies alleen dat het een 1.3 cdti
    dit is de auto
    maar de kleur staat mij niet aan verder een nette auto.
    130 000 km op de teller full opties.
    prijskaartje 6000 euro.

    #18033789

    Er zijn meerdere 1.3 cdti’s geweest toch?

    Dus je zult toch echt de motorcode moeten doorgeven, voor we met zekerheid kunnen zeggen dat er een distributieketting op zit.

    #18033790

    De 90 pk versie van de 1.3cdti lijn is volgensmij de Z13DTH, deze heeft ook een ketting ;)

    #18033791

    Maar is de 1.3 diesel motor niet wat te klein voor zon grote auto

    #18033792

    @haan wrote:

    Maar is de 1.3 diesel motor niet wat te klein voor zon grote auto

    Kwestie van persoonlijke voorkeur lijkt me. Als het je met een proefrit te langzaam gaat moet je gewoon voor wat groters gaan. Persoonlijk denk ik dat het wel voldoende is om met het verkeer mee te komen; maar je moet geen snelheidsmonster verwachten :)

    #18033793

    @haan wrote:

    Maar is de 1.3 diesel motor niet wat te klein voor zon grote auto

    Denk het wel,, zelf heb ik rijles gedaan in een Corsa 1.3 90pk 3jaar geleden… Ging best lekker maar pas naar 2500toeren onderin was dooie boel.

    Zou persoonlijk voor een 1.7 kijken of 1.9 120pk.

    #18033794

    Ik heb vier jaar geleden gelest in een Corsa D 1.3 cdti met 90 pk, vond dat ook maar trage boel. Dus bij een Astra H zou ik daar niet aan beginnen. Maar goed, dat is inderdaad persoonlijke voorkeur en hangt ook erg af van het feit waarvoor je de auto wilt gaan gebruiken.

    #18033795

    @jeroenk wrote:

    @haan wrote:

    Maar is de 1.3 diesel motor niet wat te klein voor zon grote auto

    Kwestie van persoonlijke voorkeur lijkt me. Als het je met een proefrit te langzaam gaat moet je gewoon voor wat groters gaan. Persoonlijk denk ik dat het wel voldoende is om met het verkeer mee te komen; maar je moet geen snelheidsmonster verwachten :)

    nou het gaat mij niet om een race auto,ik woon in Roemenie en rij vaak op en neer naar Holland onderweg kom ik vaak een pukkel tegen van 1500/2000 meter.
    rij nu met een opel Astra 1.6 16v benz. en die kan het heerlijk doen.
    maar wil over op een diesel.i.v.m. met de kosten.

    #18033796

    Ik vraag me af of de 1.3 cdti erg zuinig is op snelwegen en in bergachtige gebieden (al weet ik niet hoe bergachtig Roemenië is). Maar het lijkt mij dat zo’n klein motortje aardig moet werken om een Astra H een berg op te krijgen.

    #18033797

    @RISL wrote:

    Ik vraag me af of de 1.3 cdti erg zuinig is op snelwegen en in bergachtige gebieden (al weet ik niet hoe bergachtig Roemenië is). Maar het lijkt mij dat zo’n klein motortje aardig moet werken om een Astra H een berg op te krijgen.

    kijk hier maar eens : http://youtu.be/HtzEnNSxzJQ” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Top Gear in Fagaras.Romania
    Fagaras is een gebergte en ligt op ca 2500 meter.

    #18033798

    Ook zonder te kijken weet ik waar je het over hebt, ben een groot fan van Top Gear en heb dan ook alle afleveringen (UK, USA en Australia) op m’n laptop staan :D
    Had er alleen ff niet aan gedacht net, maar als heel Roemenië daar een beetje op lijkt, zou ik persoonlijk niet voor een 1.3 cdti gaan, maar voor een wat zwaardere motor die wat minder hard hoeft te werken.

    #18033799

    Heb een Astra GTC 1.3DTH 90pk.
    Motor valt mee, maar zoals hierboven al vermeld, je moet geen snelheidsmonster verwachten top is bij mij 200 op de teller en reeël 188.
    Ik kan goed mee in het verkeer en het verbruik… ben naar zuid-fr geweest en heb heel de tijd 110 gereden en ik reed mijn bak leeg op 1175km… In het dagelijkse leven doe ik er een goeie 900-950km mee.
    Nu ja, ik ben ook meestal alleen op de baan, mocht je die caravan constant volproppen etc, dan zou ik ook uitkijken naar iets zwaarders.
    Heb overwogen om de mijne bij EDS te laten doen … 90 -> 125pk, maar ik zit met enkele bedenkingen:
    1 – Prijs €450 en de auto zelf is al 7 jaar oud (76d km)
    2 – 1.3 wordt al veel uitgeperst… zou het niet overdreven zijn om daar 125pk uit te halen… stel mij vragen bij de levensduur. (versnellingsbak/koppeling)

    Heb deze nu anderhalf jaar in bezit en heb nog geen problemen gehad… ik wist niet dat hij op kettingen liep trouwens.
    Ook weer een extra voordeel…

    Jefkere

    #18033800

    Nou heel Roemenie is niet zo als Fargaras, de snelheden liggen hier ook niet zo hoog er zijn maar twee snelwegen van 100 km .
    Je moet door elk dorpje en denk om je snelheid de politie is erg lastig.
    Nee het gaat me vooral om het heen en weer pendelen van NL naar RO.
    Want op de autobaan in Duitsland moet je wel mee kunnen komen.
    Mijn snelheid ligt meestal rond de 130/140 km nu met de Opel 1.6 16v benz. een heerlijke auto.
    Maar die benz. is zo duur vandaar opzoek naar een diesel.
    zal wel een 1.7 of 1.9 moeten zijn denk ik.

    #18033801

    1,7CDTI is ook een goede keuze.

    Z17DTH. 100pk.

    Let op ! De Z17DTL is een 80pk uitvoering. Alleen in 2004 en 2005 geleverd.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.