Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa c1.4nz ’95 foutcode 85 34 uitlezen paperclip help.
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 6 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
31 mei 2012 om 12:02 #17249100
Hoi, mijn corsa b begon met het knipperen van het mm lampje en na het stilzetten wil hij niet meer aan…
Als ik hem probeer te starten slaat hij aan gaat naar 2000 toeren en valt weer uit of valt direct uit…
ik heb de versleten bougiekabels vervangen met nieuwe maar probleem blijft.
het zwarte plasticen ring achter de verdelerkap zit los?…(kan dat het probleem zijn?)de foutcodes die ik heb gekregen met middel van paperclip uitlezen zijn 85 en 34….de foutcodes hiervandaan http://www.corsab.info/?page=5&pag=5&t=di5″ onclick=”window.open(this.href);return false;
geven aan 85= Immobiliser Wrong signal, 34= Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor Low voltageis er iemand die mij hierbij kan helpen?, als u meer info nodig heeft zal ik mijn best doen om het te geven
mvg slim
31 mei 2012 om 12:06 #18031575ik heb ook geprobeerd te starten met de temp sensor los….ook met de lambdasonde sensor los en met de map sensor die aan het schut vastzit los…
31 mei 2012 om 12:20 #18031576An immobiliser or immobilizer is an electronic device fitted to an automobile which prevents the engine from running unless the correct key (or other token) is present.
Deed de auto het eerst wel met deze sleutel? :)
MAP-sensor meet de onderdruk in het inlaatspruistuk waarna de ECU de hoeveelheid brandstof wordt bepaald die moet worden ingespoten….
31 mei 2012 om 12:30 #18031577ik heb een corsa uit 95 die heeft toch geen chip in de sleutel?
ik heb wel van sleutel gewisseld op het moment omdat ik mijn sleutels bij mn broer heb laten liggen, maar ik heb de sleutel al eerder gebruikt en geen problemen gehad
ik ga mn sleutels direct ff terugvrage en testten31 mei 2012 om 12:33 #18031578Ik heb ook een ’95er met chip in de sleutel ;)
Edit Doet je auto het ook niet meer sinds dat je van sleutels bent gewisseld? M.a.w. heb je ‘m draaidend gehad met die 2e set sleutels?
31 mei 2012 om 12:41 #18031579morgen heb ik mijn sleutel terug en bericht ik weer ff, maar denk niet dat dat het probleem is, want toen de sleutel werd gemaakt heb ik m getest en was geen probleem
haha dis lastig….mm lampje knipperde al met de orginele sleutel, ik keek in de moterkap en kreeg een schok van de bougiekabels…..toen sleutel bij broer laten liggen…nieuwe bougiekabels erop en reserve sleutel geprobeerd :P
hahaha ik test morgen eerst wel ff de orginele sleutel…..maar zouden beide storingen van de sleutel kunnen komen?
31 mei 2012 om 12:43 #18031580Beide foutcodes van de sleutel lijkt me onlogisch. Denk dat je MAP-sensor inderdaad roet in het eten gooit. Maar het lijkt me wel handig dat je de immobilizer als oorzaak uit kan sluiten :-) Dan houd je nog maar 1 fout over!
31 mei 2012 om 12:47 #18031581stel dat probleem 1 met sleutel is opgelost……dan probleem 2 34= Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor Low voltage
wat is dat is het op te lossen…en is het cker dat de paperclip methode voor de 100% werkt?..31 mei 2012 om 12:53 #18031582Paperclipmethode is wel betrouwbaar. Je weet alleen nooit zeker of de fouten die daarin staan ook de enige fouten zijn die met je auto aan de hand zijn…
Symptomen die je hebt duiden wel op een kapotte MAP-sensor… of de stekker daarvan. Die wil ook nog wel eens sterven schijnt…
31 mei 2012 om 12:58 #18031583wat gebeurt er als ik de map stekker loshaal en weer meet?
31 mei 2012 om 13:02 #18031584Weet ik niet…, kun je altijd proberen of er dan wat anders naar voren komt ;)
31 mei 2012 om 13:05 #18031585iig eerst bedankt ik wacht ff tot ik morgen mn orginele sleutel heb en laat het weten of dat het probleem is of niet
31 mei 2012 om 13:22 #18031586btw ik druk de verdelerkap op een zwart plasticen rondje, en die zit er los in waar is dat voor?…hoort ie te klemmen of maakt het niet zoveel uit?…
1 juni 2012 om 11:37 #18031587probleem opgelost…beide storingen kwamen door reserve-sleutel, met orginele sleutel probleem opgelost
dat de bougiekabels kapot waren en de sleutels weg op precies tzelfde moment was dus puur toeval!!
1 juni 2012 om 12:55 #18031588Ter info: die plastic ring klemt zichzelf vast tussen het huis en de verdelerkap bij het dichtklikken. Is niks anders dan een vuil-vanger :)
1 juni 2012 om 13:09 #18031589@Slimbips wrote:
probleem opgelost…beide storingen kwamen door reserve-sleutel, met orginele sleutel probleem opgelost
dat de bougiekabels kapot waren en de sleutels weg op precies tzelfde moment was dus puur toeval!!
Nou, gelukkig maar dan ;) Maatje van me had t laatst ook toen die een sleutel had laten bijmaken… Hij liep en viel vrij kort daarna weer uit :-)
Kan iemand eigenlijk verklaren waarom die melding van de MAP-sensor ook naar boven komt?
1 juni 2012 om 22:22 #18031590Aapje bedankt voor de uitleg toppie :), waarom maken ze dan van die k*tsleutels daar heb ik er jah niks aan, was voor reserve als ik de orginele kwijt zou raken…heeft me dus alleen maar geld gekost, kan ik ook ergens WEL een goeie sleutel laten namaken?….en wat kost dat?
2 juni 2012 om 03:25 #18031591Je nieuwe sleutel moet een transponder hebben.
En die moet bij de auto ingeleerd worden in de startonderbreker, anders blijft ie inderdaad niet lopen.
Kan bij de dealer of iemand met de juiste spullen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.