pas gereviseerde c24ne,, ”opnieuw opbouwen!!!”

Forumindex Forums Techniek Cih pas gereviseerde c24ne,, ”opnieuw opbouwen!!!”

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 93)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248524

    zoals somigern op het forum weten ben ik de laatste tijd bezig ben geweest met het
    reviseren van mijn c24ne.

    nu ben ik EINDELIJK zo ver dat ik kan rijden…. blijkt dat die blauw rookt…. :wtf
    trekt wel gigantisch hard op.

    stationair rookt die niet. als ik plankgas geef staat het achter me blauw….. :( :(
    hier baal ik ontzettend van.

    moet de motor weer uitelkaar? :( op kan het aan de afstelling liggen???
    ik het blok heb ik vrijwel alles nieuw.
    ik heb een ander (goed) onderblok gezocht en die lichtjes laten honen. nieuwe zuigerveren.
    impresiepe zijnn alleen de zuigers van het blok nog oud om het zo maar te zeggen.

    wie weet wat ik moet / kan proberen / doen
    alvast bedankt, groet sh93

    #18017695

    Als moet eerst nog een beetje inlopen
    Met de juiste olie.

    Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

    #18017696

    gaat het daarna over?? :shock:
    als dat het is valt het reuze mee.. king:
    welke olie kan ik er het beste in gooien?

    #18017697

    zijn er meer opties wat het kan zijn?
    als je gas geeft staat het echt wel heel erg blauw achter de auto… :(

    #18017698

    zou maar wat rustig rijden in het begin ;)
    maar mag eigenlijk niet roken heb je de compressie al getest?
    als dat goed is zal je in de kop moeten zoeken denk ik (klepseals) ofzo

    gr arnold

    #18017699

    klepseals zijn ook nieuw,
    kleppen opnieuw ingeslepen.

    nieuwe pakkingen keeringen alles….
    ik snap het niet.

    zal morgen even compressie meten.

    dat was tog ontsteking ontkoppelen.
    in 1 van je bogie gaten draaien en stuk of 10 keer in de ronte laten draaien?
    als ikk het goed heb?

    #18017700

    indd
    even laten een beetje warm laten lopen
    en indd zorgen dat er nergens geen vonk is
    de compressie verhouding zou ik zo niet weten maar is vast wel te vinden
    heb mijn motorke ook een revisie gegeven maar die liep meteen goed met weinig rook
    je zet wel alles in elkaar met olie dus kan hier en daar nog zitten wat hij opbrand

    succes

    #18017701

    ok bedankt,

    ik heb alles ook goed in de oliegesmeerd voor dat hij inelkaar ging.
    maar hij heeft al weer een tijdje gelopen.. het zal nu tog wel bijna verbrand zijn..
    morgen maar even testen. bedankt eerst :thumb

    #18017702

    als ik mijn 2e bougie er uitdraai komt er een walm blauwe rook uit.
    en de bougie is nat van de olie… bij de kleppen zoeken???

    de andere 3 zijn ook zwart maar geen rook uit de cilinder en de bougies zijn ook niet nat… ontsteking afstellen ???

    #18017703

    als het aan mijn klep seals ligt.
    kan ik het daar dan ook aan herkennen?

    #18017704

    Is het wel olie? en geen benzine?

    #18017705

    nee olie, olie druk neemt ook af.
    heb hem ook alweer een keer bij gevuld.
    ging ongeveer 1,5L olie bij in….. :wtf

    motor zal wel weer uitelkaar moeten?
    ik baal ontzettend. ik zou anders de auto deze week spuiten en hopen op volgende week rijden…
    wordt hem dus mooi niet :swear

    #18017706

    @sh93 wrote:

    als ik mijn 2e bougie er uitdraai komt er een walm blauwe rook uit.
    en de bougie is nat van de olie… bij de kleppen zoeken???

    de andere 3 zijn ook zwart maar geen rook uit de cilinder en de bougies zijn ook niet nat… ontsteking afstellen ???

    kleptiming ??

    klepseals van in en uitlaat vervangen neem ik aan.

    #18017707

    ik heb zonet de seals even bekeken. die leken op het eerst gezicht nog in goede staat.

    heb ze er met de revisie ook nieuw op gezet.
    kleppen zijn opnieuw in geslepen. (ik heb ze steeds goed op volgorde gehouden)
    kop heeft revisie bedrijf toen ook gelijk druk op gezet. – lekte niet – en de kop is recht.

    ik ben echt door mijn opties heen.

    als het niet aan de kop licht, dan zou je tog zeggen, de veren op de cilinder wand…..
    maar die is ook gehoont en nieuwe veren.

    :wtf :wtf :wtf

    #18017708

    Ik ga je geen andwoord geven,maar ik kan je vertellen dat alles een rede heeft,neem um maar weer uit elkaar en kijk alles na….Dan zul je wel een andwoord vinden…

    #18017709

    Kan ook zijn dat de kleprubbers scheef er op zitten en wat open staan, waardoor deze olie door laat naar de klep.
    Wanneer alles nieuw is zou het ook zonder kleprubbers niet mogen roken, die van mij rookt ook niet zonder de kleprubbers.
    Nieuwe zuigerveren moeten eerst inlopen voor dat je gigantisch hard op trekt. ;)

    Is een zoekplaatje……. maar voor alles is er een oplossing. :thumb

    #18017710

    heb de kleprubbers er af gehad en er weer netjes op gezet,
    ik heb dit vanavond rond een uur of 8 gedaan.
    geen verschil.
    compressie binnenkort even testen.

    #18017711

    Wat voor seals heb je gebruikt? Goedkope dingen kunnen gaan lekken omdat ze te hard zijn.

    Heb je ook de speling gecontroleerd op de klepgeleiders? Bij teveel speling heb je natuurlijk ook een hoger olieverbruik.

    #18017712

    hoeveel mag je maximaal hebben?

    #18017713

    ik denk niet dat je het in de klepseals moet zoeken, dat rookt wel wat, maar dan staat niet gelijk heel de straat blauw..

    met een simpele lektest kun je vrij snel achterhalen waar het zit…..

    #18017714

    een lektest?
    hoe moet ik dit doen?? klinkt interesant :D

    #18017715

    dan zetten ze druk op de zuigers met lucht.
    Dmv een verbouwde bougie.

    Maar je voelt het wel als je een klep terug de kop in drukt als de geleider ruim is dan valt ie er zo in.
    Maar nu in gemonteerde toestand kan je dat niet meer checken.

    #18017716

    @sh93 wrote:

    heb hem ook alweer een keer bij gevuld. ging ongeveer 1,5L olie bij in….. :wtf

    Hoeveel olie heb je de eerste keer er in gedaan?
    Hoeveel km heb je ermee gereden voor je die 1,5L olie moest bijvullen?
    Welke carterpan en welke peilstok gebruik je?

    #18017717

    :???: heb je je zuigerveren er wel juist ingestoken? Waren de oude zuigers toch nog wel rond?

    #18017718

    @HOT ROD wrote:

    @sh93 wrote:

    heb hem ook alweer een keer bij gevuld. ging ongeveer 1,5L olie bij in….. :wtf

    Hoeveel olie heb je de eerste keer er in gedaan?
    Hoeveel km heb je ermee gereden voor je die 1,5L olie moest bijvullen?
    Welke carterpan en welke peilstok gebruik je?

    eerst keet gewoon tot het maximum gedaan heb die na de eerst 2 starten kwartiertje laten staan gecontroleerd
    ik ben 3 keer bij ons de straat op neer gereden en hij heeft een tijdje stationair gelopen. niet veel

    carter pan van een 2.0 en daar de pijlstok en gelijder ook van.
    ik snap het niet.

    zuiger hebben bij een revisie bedrijf gelegen. mooi schoon gemaakt en gecontroleerd.
    kon nog wel met dit onderblok zijden ze…..

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 93)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.