Bevestiging Schokdempers voor, Astra H

Forumindex Forums Modellen Astra Bevestiging Schokdempers voor, Astra H

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248230

    Hallo heren en Dames,
    Bij mijn broer zijn de schokdempers gaar, van zijn 1,7 cdti gtc.
    Nu heb ik even vlug onder de kap gekeken in ik zie een andere bevestiging dan dat ik van opel gewend ben.

    Er zit namelijk een soort plastic klem boven op. Hoe haal je die los, of moet die wel los??

    Alvast bedank voor de reacties!

    #18014457

    Ja die plastic klem moet je loshalen, had ik ook bij het verlagen van mn gtc .. apart verhaal is het wel.. maar die klem kan uit elkaar… wel oppassen dat je niks afbreekt.

    #18014458

    Ik heb met het verlagen en de schroefset plaatsen die klem niet losgehaald hoor :hmmz. Gewoon die centrale moer losdraaien en dan kun je zo de demper met veer laten zakken :thumb

    #18014459

    Zou wel de.rubber afdekkers van de veertoren direct bestellen trouwens. De mijne is afgelopen weekend door de veertoren gescheurd. Conclusie, die binnenplaats verrot aan beide zijden. Ik had de plastic afdek kapjes erop. Krijg nu ook de rubbere.

    #18014460

    Bedankt voor de reacties :thumbup
    Centrale moer los draaien ben ik niet zo’n fan van.
    Heb al een keer mee gemaakt dat een veer zijn eigen weg ging
    dat was met een veer spanner. (Franse rotzooi ;) )

    #18014461

    Je moet wel. De veer zit geklemd tussen de schokdemper en de veerschotel van de auto.
    – Een krik onder het fusee
    – Stabi-stang losmaken (dat is het meest vervelende)
    – Draai de centrale moer los.
    – Krik onder het fusee rustig laten zakken, en dan komt de veer er gewoon rustig onder vandaan samen met de demper. :thumb

    #18014462

    tja die plastic dopjes zijn een bron van ellende, vocht kan er in maar niet meer uit.
    Ik heb er bij mij aluminium doppen voor gemaakt met o-ring en een ontluchtingsgaatje in het midden.

    Mark
    http://www.AstraTuningClub.nl

    #18014463

    @opel-mark wrote:

    tja die plastic dopjes zijn een bron van ellende, vocht kan er in maar niet meer uit.
    Ik heb er bij mij aluminium doppen voor gemaakt met o-ring en een ontluchtingsgaatje in het midden.

    Mark
    http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Welke plastic dopjes bedoel je. (ja ik heb echt maar heel snel gekeken ;) )

    #18014464

    Afdekdopjes die bovenop de veertoren komen om die moer af te dekkken.

    #18014465

    @frank de jonge wrote:

    Afdekdopjes die bovenop de veertoren komen om die moer af te dekkken.

    o oke. Net even van auto gewisseld maar vermoed dat er wat anders aan de hand is. De kont van de auto is heel ‘los’.
    Morgen maar de brug op met het ding.

    #18014466

    Nou de ‘losse’ kont hebben we opgelost.
    auto heeft 2 merken banden. voor lagen brigestone en achter continental.
    de bridgestone heeft meer grip waarbij de continental het niet bij kan benen.

    banden van voor naar achter gelegd en de kont volgt de auto nu weer.
    Nu nog een paar goeie schokdempers dan is het weer helemaal in orde.

    #18014467

    ja dat kan gebeuren als je twee verschillende merken banden hebt, maar meestal is het verschil niet zo groot dat je er last van hebt.

    Mark
    http://www.astratuningclub.nl

    #18014468

    @opel-mark wrote:

    ja dat kan gebeuren als je twee verschillende merken banden hebt, maar meestal is het verschil niet zo groot dat je er last van hebt.

    Mark
    http://www.astratuningclub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Klopt maar mijn broer en ik zijn pietlutten wat dat betreft. :jerry
    Had dat zelf ook niet verwacht dat dat zo erg merkbaar is bij de gtc
    dus snel de conti op rijden( liggen nu toch voor)

    #18014469

    Zo schokdempers zijn vervangen, samen met de veerschotels.
    De plastic doppen zijn weg gegooid.
    En het “gat” wat er nu nog zit dik in de ML gezet.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.