Singlepoint —> multipoint. of blokswap

Forumindex Forums Modellen Corsa Singlepoint —> multipoint. of blokswap

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 39)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247964

    Hallo,

    M’n broer heeft een corsa b c14nz,

    kan ik hier ook een multipoint injectie opzetten?
    zoja, wat levert dit op?
    Is het dan handig om even wat meer te doen?

    Zit te denken om dan even de cilinders te bekijken, en evt. dingen reviseren (zuigers & veren) pakkingen dan zowieso ook.
    Dan natuurlijk waterpomp, distibutie- & multi riem ook doen.
    En dan dachten we er ook aan een spaghetti er op te gooien.
    Kost wel wat centen, maar dan is het wel weer even vers en kan het weer even mee dacht ik.

    Gr. :thumbup

    #18011084

    Ga dan met 4 carbs bezig van een motorfiets. Simpeler, en sneller.
    En niet duur als je handig bent.

    #18011085

    Of je haalt een multi point motor compleet, dat is makkelijker aangezien de zuigers en compressieverhouding, cilinderkop, ecu, kabelboom, brandstofpomp, etc. anders is…

    #18011086

    +1, het beste is om een c14se of c16se(i) er in te hangen

    #18011087

    of een x14xe of x16xe..

    Maakt allemaal niet zoveel uit.
    die small blokjes leg je overal in..

    :D

    #18011088

    Een c14nz aanpassen is idd een beetje weggegooid geld. Dan kun je makkelijker een c14se-c16se blok reviseren en die erin ploffen ;)

    #18011089
    #18011090

    @jeroenk wrote:

    gestoordlangelinknaareen1.416vblokopmarktplaats Heb je hier wat aan? :)

    Oeeeh :wub leuk,
    Alleen jammer dat ik niet bepaald in de buurt woon :swear
    Maar stel dat ik zo’n blokkie er in hang, wat moet er dan nog meer aangepast worden?
    Kabelboom? Computer? etc, etc?
    En dan moet ie eigenlijk wel op kenteken vind ik, want van 60pk naar 90 is wel een vrij groot verschil.
    Wat kost dat en moeten er dan ook andere remmen op (geventileerde schijven)?
    Kunnen jullie me hier nog iets meer oven vertellen?

    Ik vind dit wel leuke projectjes, alleen moet dan eerst even mijn GSi klaar zijn, anders hebben we geen vervoer hier :jerry

    #18011091

    Aanpassingen:

    – Blok met bak met alle motorsteunen (past waarschijnlijk van je oude blok)
    – Andere pomp in de tank, moet volgens mij een makkie zijn bij de Corsa B, zit volgens mij onder de achterbank.
    – Computer met motorkabelboom ook van de nieuwe motor meenemen, deze zal op de kabelboom van de Corsa aangesloten moeten worden maar dit zal niet zo gek moeilijk zijn als je het nieuwe blokje ook uit een Corsa B haalt.
    – Geventileerde 236 mm remschijven met blokken en klauwen overnemen van dezelfde Corsa B waar je het blok uit haalt. Je kunt ook GSI schijven, blokken en klauwen nemen, die zijn 256 mm in doorsnede maar dan moet je wel met 15 inch of groter rijden, sommige 14 inch passen ook nog.

    Op kenteken zetten ligt aan het bouwjaar van de Corsa, t/m 1997 kost het 5 tientjes ongeveer. Vanaf dat bouwjaar kost het een euro of 700-800!

    #18011092

    @*Jurgen* wrote:

    Aanpassingen:

    – Blok met bak met alle motorsteunen (past waarschijnlijk van je oude blok)
    – Andere pomp in de tank, moet volgens mij een makkie zijn bij de Corsa B, zit volgens mij onder de achterbank.
    – Computer met motorkabelboom ook van de nieuwe motor meenemen, deze zal op de kabelboom van de Corsa aangesloten moeten worden maar dit zal niet zo gek moeilijk zijn als je het nieuwe blokje ook uit een Corsa B haalt.
    – Geventileerde 236 mm remschijven met blokken en klauwen overnemen van dezelfde Corsa B waar je het blok uit haalt. Je kunt ook GSI schijven, blokken en klauwen nemen, die zijn 256 mm in doorsnede maar dan moet je wel met 15 inch of groter rijden, sommige 14 inch passen ook nog.

    Op kenteken zetten ligt aan het bouwjaar van de Corsa, t/m 1997 kost het 5 tientjes ongeveer. Vanaf dat bouwjaar kost het een euro of 700-800!

    Hee top! Zo is het tenminste duidelijk.
    Hij is van ’95 dus dat overkeuren zullen de kosten niet zijn, ik overleg even vanavond.
    Maar stel dat ik alles op de kop weet te tikken, dan is het 90% plug&play?
    Bedankt allemaal.

    #18011093

    @PeterNoFear wrote:

    @jeroenk wrote:

    gestoordlangelinknaareen1.416vblokopmarktplaats Heb je hier wat aan? :)

    Oeeeh :wub leuk,
    Alleen jammer dat ik niet bepaald in de buurt woon :swear
    Maar stel dat ik zo’n blokkie er in hang, wat moet er dan nog meer aangepast worden?
    Kabelboom? Computer? etc, etc?
    En dan moet ie eigenlijk wel op kenteken vind ik, want van 60pk naar 90 is wel een vrij groot verschil.
    Wat kost dat en moeten er dan ook andere remmen op (geventileerde schijven)?
    Kunnen jullie me hier nog iets meer oven vertellen?

    Ik vind dit wel leuke projectjes, alleen moet dan eerst even mijn GSi klaar zijn, anders hebben we geen vervoer hier :jerry

    Haha @ verandering naar URL. Kan er ook niks anders van maken. Als je nog hetzelfde bedrag steekt in dat motorblok als wat ie kost kan ie er wel een tijdje tegenaan lijkt me :) En als het 90pk is (weet ik zo niet) merkt je dat wel behoorlijk lijkt me :)

    Omkeuren kost volgensmij tegenwoordig al meer dan 5 tientjes geloof ik. Dacht tussen de 70-100 eur nu. Mits de auto idd voor 98 op de straatstenen stond. Anders wordt het een dure hobby. Kan je beter huidige wagen verkopen en een oudere terugkopen en daar de ombouw mee doen! Dan zou je dus een goede carosserie + bak met defecte motorbak op de kop kunnen tikken via MP oid.

    Edit: Mocht je dit inderdaad doen zie ik graag een topic ervan (+kosten is fijn). Ben wel benieuwd wat je nu in totaal kwijt bent voor zo’n ombouw:) Voor mij blijft het ook nog een optie… Mijn 45pk spi blokje is ook geen monster… :jerry

    #18011094

    @jeroenk wrote:

    @PeterNoFear wrote:

    @jeroenk wrote:

    gestoordlangelinknaareen1.416vblokopmarktplaats Heb je hier wat aan? :)

    Oeeeh :wub leuk,
    Alleen jammer dat ik niet bepaald in de buurt woon :swear
    Maar stel dat ik zo’n blokkie er in hang, wat moet er dan nog meer aangepast worden?
    Kabelboom? Computer? etc, etc?
    En dan moet ie eigenlijk wel op kenteken vind ik, want van 60pk naar 90 is wel een vrij groot verschil.
    Wat kost dat en moeten er dan ook andere remmen op (geventileerde schijven)?
    Kunnen jullie me hier nog iets meer oven vertellen?

    Ik vind dit wel leuke projectjes, alleen moet dan eerst even mijn GSi klaar zijn, anders hebben we geen vervoer hier :jerry

    Haha @ verandering naar URL. Kan er ook niks anders van maken. Als je nog hetzelfde bedrag steekt in dat motorblok als wat ie kost kan ie er wel een tijdje tegenaan lijkt me :) En als het 90pk is (weet ik zo niet) merkt je dat wel behoorlijk lijkt me :)

    Omkeuren kost volgensmij tegenwoordig al meer dan 5 tientjes geloof ik. Dacht tussen de 70-100 eur nu. Mits de auto idd voor 98 op de straatstenen stond. Anders wordt het een dure hobby. Kan je beter huidige wagen verkopen en een oudere terugkopen en daar de ombouw mee doen! Dan zou je dus een goede carosserie + bak met defecte motorbak op de kop kunnen tikken via MP oid.

    Edit: Mocht je dit inderdaad doen zie ik graag een topic ervan (+kosten is fijn). Ben wel benieuwd wat je nu in totaal kwijt bent voor zo’n ombouw:) Voor mij blijft het ook nog een optie… Mijn 45pk spi blokje is ook geen monster… :jerry

    Ik zal het er nog even over hebben met m’n broer, kan jij ons 60pk blokje wel kopen :jerry

    #18011095

    @PeterNoFear wrote:

    @jeroenk wrote:

    @PeterNoFear wrote:

    @jeroenk wrote:

    gestoordlangelinknaareen1.416vblokopmarktplaats Heb je hier wat aan? :)

    Oeeeh :wub leuk,
    Alleen jammer dat ik niet bepaald in de buurt woon :swear
    Maar stel dat ik zo’n blokkie er in hang, wat moet er dan nog meer aangepast worden?
    Kabelboom? Computer? etc, etc?
    En dan moet ie eigenlijk wel op kenteken vind ik, want van 60pk naar 90 is wel een vrij groot verschil.
    Wat kost dat en moeten er dan ook andere remmen op (geventileerde schijven)?
    Kunnen jullie me hier nog iets meer oven vertellen?

    Ik vind dit wel leuke projectjes, alleen moet dan eerst even mijn GSi klaar zijn, anders hebben we geen vervoer hier :jerry

    Haha @ verandering naar URL. Kan er ook niks anders van maken. Als je nog hetzelfde bedrag steekt in dat motorblok als wat ie kost kan ie er wel een tijdje tegenaan lijkt me :) En als het 90pk is (weet ik zo niet) merkt je dat wel behoorlijk lijkt me :)

    Omkeuren kost volgensmij tegenwoordig al meer dan 5 tientjes geloof ik. Dacht tussen de 70-100 eur nu. Mits de auto idd voor 98 op de straatstenen stond. Anders wordt het een dure hobby. Kan je beter huidige wagen verkopen en een oudere terugkopen en daar de ombouw mee doen! Dan zou je dus een goede carosserie + bak met defecte motorbak op de kop kunnen tikken via MP oid.

    Edit: Mocht je dit inderdaad doen zie ik graag een topic ervan (+kosten is fijn). Ben wel benieuwd wat je nu in totaal kwijt bent voor zo’n ombouw:) Voor mij blijft het ook nog een optie… Mijn 45pk spi blokje is ook geen monster… :jerry

    Ik zal het er nog even over hebben met m’n broer, kan jij ons 60pk blokje wel kopen :jerry

    Als je er voor me inlegt is het prima. :jerry Om even voort te borduren op dit topic: Heb je net zoveel aanpassingen nodig als c14nz => x14xe als van een x12sz naar een c14nz?

    #18011096

    x12sz naar c14nz is gewoon overhangen want zijn bijde monopoint injectie

    #18011097

    @trashmetal wrote:

    x12sz naar c14nz is gewoon overhangen want zijn bijde monopoint injectie

    Goedkope upgrade dus? Alleen blokwissel zonder onderdelen aan te schaffen (+omkeur)?
    Dan zou ik zo’n optie serieus kunnen overwegen.

    #18011098

    tja kan wel, je zult altijd wel wat onderdelen moeten kopen, zoals bijv nieuw riempje erop enzo, olie, KVS etc. Komt altijd meer bij kijken. Maargoed als je niks te doen hebt en je vind 60 pk leuk, dan kun je het best doen ;) Wel alles van de c14nz meenemen en in de corsa hangen.

    #18011099

    @*Jurgen* wrote:

    tja kan wel, je zult altijd wel wat onderdelen moeten kopen, zoals bijv nieuw riempje erop enzo, olie, KVS etc. Komt altijd meer bij kijken. Maargoed als je niks te doen hebt en je vind 60 pk leuk, dan kun je het best doen ;) Wel alles van de c14nz meenemen en in de corsa hangen.

    ’t is de bedoeling dat er over plusminus een jaar een andere auto bij komt. De corsa wordt dan hobby. Op zo’n moment zou ik het kunnen doen; alhoewel ik dan waarschijnlijk ook voor een x14xe/x16e zou willen gaan dan…

    #18011100

    Dan zou ik zeker voor die laatste optie gaan, c14nz wordt je ook niet blij van hoor :jerry

    #18011101

    Dat 1-na laatste wou ik eigenlijk net ook gaan zeggen, kun je beter direct voor de 90 of 106/109 pk gaan, als je toch bezig bent.

    #18011102

    @PeterNoFear wrote:

    Dat 1-na laatste wou ik eigenlijk net ook gaan zeggen, kun je beter direct voor de 90 of 106/109 pk gaan, als je toch bezig bent.

    Inderdaad. Ik was voordat ik de Corsa B had opzoek naar een Corsa C-Sport (1.4). Echter wilde mijn moeder wel iets kleiners hebben i.p.v. een Laguna en mijn vader weer wat groters, die reed met de Corsa die ik nu heb. M’n vader reed namelijk maar 1x in de twee weken 140km; dus het was geen noodzaak. Nu heeft moeders een nieuwe D, pa de laguna en ik deze Corsa (voor weinig; met bekend onderhoud). Ik rijd toch niet zoveel (1000km/maand) dus kan het hier prima mee uithouden tot zover.

    #18011103

    Beter zul je altijd blijven houden
    een x16xe zuipt ook weer meer als een c14nz
    plus aan aanschaf ook weer duurder

    de corsa van mn vriendin krijgt een 14nv motor 72pk
    lekker zuinig en toch vlot genoeg

    met mn x16xe ben ik aardig losgegaan :D
    maar dat koste ook wel wat :vertag

    #18011104

    Als je nog een 2l 8v wil……iets wat nog veel leuker rijdt als een smallblock…stuur me even een u2u.
    We hebben een station staan, auto is verrot maar motor is nog wel redelijk.
    Zou hem wel reviceren voordat je hem inbouwd. Revisie achteraf is niet slim ;)

    #18011105

    ik was met mijn c14nz naar c14se rond de 850 eurie kwijt maar dat is dan ook echt met alles: blok, bak, koppeling, kabelboom, ecu, pomp, distr. riem set, jaarlijkse onderhoud beurt (groot) en remmen (geen gsi maar gewoon voor een 1.4 8v) olie (motor+bak) KVS, 2 volle tanks, etc.
    en een kratje bier erbij, ook niet onbelangrijk ;)

    #18011106

    @corsa14slow wrote:

    ik was met mijn c14nz naar c14se rond de 850 eurie kwijt maar dat is dan ook echt met alles: blok, bak, koppeling, kabelboom, ecu, pomp, distr. riem set, jaarlijkse onderhoud beurt (groot) en remmen (geen gsi maar gewoon voor een 1.4 8v) olie (motor+bak) KVS, 2 volle tanks, etc.
    en een kratje bier erbij, ook niet onbelangrijk ;)

    Bier moet je nooit weggeven, maar opdrinken king:

    #18011107

    @corsa14slow wrote:

    ik was met mijn c14nz naar c14se rond de 850 eurie kwijt maar dat is dan ook echt met alles: blok, bak, koppeling, kabelboom, ecu, pomp, distr. riem set, jaarlijkse onderhoud beurt (groot) en remmen (geen gsi maar gewoon voor een 1.4 8v) olie (motor+bak) KVS, 2 volle tanks, etc.
    en een kratje bier erbij, ook niet onbelangrijk ;)

    Ja, dan begin ik opzich te twijfelen….
    ff simpele berekening:
    Kosten ombouw €850
    Verkoop auto_____€700__+
    Totaal: €1550
    Inkoop GSI_______€1250__
    Verschil: € 250

    Dus kun je beter een GSi kopen, heb je geen werk meer van en je hebt een snelle auto. :P

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 39)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.