Brandstofdruk meter monteren

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Brandstofdruk meter monteren

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247862

    Hallo,

    Ik wil een vaste brandstofdrukmeter in mijn dachbord hebben, maar nu was
    ik benieuwd of jullie de sensor in de toevoer of in de retour hebben. Omdat
    de drukregelaar aan de retourkant zit, maar volgens mij moet het niks uitmaken
    waar je hem hebt. En bij de brandstofpomp heb ik de meeste ruimte voor de sensor
    zou dat nog wat uitmaken ipv bij de motor.

    Alvast bedankt.

    #18008702

    Retour is drukloos.
    Je moet de aansluiting ergens tussen je pomp en de brandstofdrukregelaar zetten. In je toevoerleiding of in je rail.
    Leg GEEN slang naar binnen!!, mocht deze uitdrogen of scheuren loopt je bestuurdersruimte vol!

    #18008703

    Ojah tuurlijk is retour drukloos, maar als ik hem in de toevoer bij de pomp maak moet
    dat toch goedkomen. Dat komt voor mij het beste uit, en ik neem een met een elektrische
    sensor. Dus komt geen slang naar binnen. Iemand trouwens nog tips voor een goeie betaalbare
    brandstofdrukmeter.

    #18008704

    Maar waarom een brandstofdruk meter. Uiteindelijk gaat het toch om het mengsel? Ik zou zelf voor een A/F meter gaan

    #18008705

    @2000 wrote:

    Maar waarom een brandstofdruk meter. Uiteindelijk gaat het toch om het mengsel? Ik zou zelf voor een A/F meter gaan

    Dat het uiteindelijk om het mengsel gaat klopt wel, maar aangezien ik nogal wat problemen gehad heb met mn
    brandstofdruk. Wil ik dit gewoon kunnen aflezen. Als die eens inhoud ofzo dat ik weet of het aan de druk ligt.

    #18008706

    Ligt er maar net aan welke brandstof druk je wilt meten.
    De brandstofdruk die je met een druksensor meet, zoals een oliedruksensor, die meet de brandstofdruk ten opzichte van de buitenluchtdruk. Omdat de brandstof wordt ingespoten in het inlaatspruitstuk, zit er een vacuumslangetje van je inlaat naar de brandstofdrukregelaar. Wat je dus ziet is de absolute druk min het motorvacuum. Met andere woorden, draaid je motor stationair, dan zie je een lage druk, rem je op de motor af dan zie je een nog lagere druk en geef je volgas dan zie je een druk die bijna de druk is die de regelaar afregelt.
    Nu zit er in het huis van de oliedruksensor een gaatje van bijna een milimeter. Zou je daar een vacuumslang op aansluiten (even knutselen dus) dan zou je de druk moeten zien zoals die is afgeregeld dor de drukregelaar als het vacuum niet is aangesloten. Ik heb het nog nooit geprobeert maar dat zou kunnen werken.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.