Afscheid van de Astra Coupé…

Forumindex Forums Modellen Astra Afscheid van de Astra Coupé…

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 61)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247757

    Medeforummers,
    Ik wil graag mijn stuur demonteren. De airbag-unit is er al uit, net als de grote torx-bout.
    Overal lees ik dat dan met een beetje wiebelen je stuur moet los komen.
    Bij mij zit het echter muurvast. Zijn er tips en trucs om je stuur los te krijgen?

    Dan de tank. Is het mogelijk om m’n accu aan te sluiten op de brandstofpomp en zo de tank leeg te pompen via het brandstoffilter in een jerrycan?

    #18007732

    voor je stuur => ff pikken van de opelvectra.info website:

    je kunt met alle kracht aan weerszijden van het stuur naar je toe gaan trekken, maar meestal zit ie zo goed vast dat dit niet voldoende is. Dan kun je het beste een dikke stalen pen en een hamer pakken. Zet de dikke stalen pen op de moer en geef rustig maar ook niet te zacht zinnig een mep met de hamer op de pen. Dit noemt men “de moer (of bout) laten “schrikken”. Mocht dit niet helpen zul je het even met 2 personen moeten doen. Terwijl de een aan het stuur trekt, slaat de ander met de hamer op de stalen pen.

    #18007733

    Hey, maar die torx-bout is er al uit. Volgens mij is het nu alleen nog een klempassing toch?
    Ik zal wel een flinke mep geven op de stuurnaaf, wie weet helpt dat wat.

    #18007734

    Japs…dan wel ff de bout er op zetten…

    voor het volledige verhaal => http://opelvectra.info/home/stuurvecb.html

    #18007735

    dan nog kan ie muurvast zitten. ik heb de moer by myn corsa maar gewoon weer vastgemaakt want dat stuur kwam er met geen mogelijkheid af.. dan heb je gewoon n trekker nodig. en die had ik :P het stuur vervormde alleen maar.. toen heb ik het helemaal maar opgegeven.

    #18007736

    Ja, als ik een flinke ruk aan dat stuur geef, buigtie ook. Dus een poelietrekker zie ik niet zo zitten.

    Maar kaneelschep, je kan toch niet verder rijden met een vervormd stuur? Of heb je het gewoon laten zitten uiteindelijk?

    TWA, bedankt voor de link.

    #18007737

    Heb al een aantal keer een stuur gedemonteerd en ik zet er altijd een oude dop op en geef er een harde klap op, sla je de naaf niet verrot. Moer weer even losjes erop draaien en dan met 2 handen vast pakken en even flink rukken, hard heen en weer zeg maar. Heel de auto beweegt maar loskomen doet hij! (moer is voor veiligheid zodat je je stuur niet in je mik krijgt.)

    #18007738

    Ja, bij mij zit er geen draadeind + moer, maar een grote bout en inwendige draad in de naaf.
    Die bout komt met gemak los, het is alleen het stuur dat op de naaf klemt.
    Zal wel eens een flinke klap geven op het moment dat ik de de bout er weer indraai.

    Niemand ervaring met het leegpompen van de tank met de brandstofpomp?

    #18007739

    je tank komt denk al aardig leeg als je het brandstof filter los maakt en, je brandstofleiding in een jerry kan hangt en, dan sleutel op contact zolang de sleutel op contact staat blijft die pompen geloof ik.

    #18007740

    Okay, ja, dat zou ik even moeten proberen.
    Het pompen begint dus al bij contact aan?

    #18007741

    bij mij auto spuit gelijk de brandstof eruit als ik em op contact zet ,denk dat die dat bij jou ook wel zal doen,anders het brandstof relais even doorverbinden op constant + 12v

    #18007742

    Wat voor auto rijd jij?
    Waar vind ik het brandstofrelais en hoe verbind ik het door op 12 volt? Ik ben niet erg thuis in de elektrotechniek.

    #18007743

    ik rij x16zsr bij mij zit de brandstof relais onder de motorkap in een zwart bakje boven me accu deze is paars .

    #18007744

    Okay, in dat zekeringenkastje? Hoe weet ik welke van de brandstofpomp is, als er geen paarse zit?
    Enne, overbruggen, gewoon met een stukje koperdraad?

    #18007745

    je moet dan de geschakelde+ en ,de constante + doorverbinden met bv een paperclip moet je even kijken met een multimeter ik weet niet meer welke kleur draaden dat waren.

    maar ik denk dat op contact zetten ook wel zal werken.

    #18007746

    niet elke auto heeft het brandstof relais op de zelfde plek zitten, als je een andere auto heb als ik zou ik niet durven zeggen welke je moet hebben

    #18007747

    Jij rijdt een G x16szr? Of een F x16szr?
    Ik rijd een G x18xe1

    Ik hoop dat contact werkt, want ook m’n multimeter begrijp ik lang niet altijd :P
    Constante + vind ik nog wel, maar de geschakelde??

    #18007748

    ja een astra g ,de geschakelde + geeft met contact uit 0 volt en, met contact aan 12 volt

    #18007749

    Okay, dan gaan we het zien :thumb
    En dan hoop ik maar dat de multimeter er niet aan te pas hoeft te komen, maar dan kom ik daar desnoods nog wel aan uit.

    #18007750

    dat gaat jou best lukken ;)

    #18007751

    We gaan het zien ;)
    En mocht de brandstofpomp niet aanslaan bij contact aan, maar pas bij ‘starten’, dan gaat de bobine los en blijven we ‘m doorstarten op de startmotor, tot er niets meer uit de tank komt. Dus dat komt wel goed.

    Zou ik het gewoon kunnen opvangen met een afwasteil? Of zou dat niet bestand zijn tegen benzine? Anders moet ik eerst nog een stalen jerrycan of emmer gaan halen ofzo.

    #18007752

    Een plastic jerrycan kan ook prima :)
    Heb wel eens benzine in een 2L Cola fles gehad, tijdens mijn Scooter tijdperk ;)

    Na een jaar zakt de fles wat in zeg maar…..

    #18007753

    Okay, dan wordt m’n oude olie-opvangwasteil of een oude (maar schone) fles.
    Hopen dat het vanavond nog ff droog is, anders staat er net zoveel water als benzine in die bak…

    #18007754

    @RISL wrote:

    We gaan het zien ;)
    En mocht de brandstofpomp niet aanslaan bij contact aan, maar pas bij ‘starten’, dan gaat de bobine los en blijven we ‘m doorstarten op de startmotor, tot er niets meer uit de tank komt. Dus dat komt wel goed.

    Zou ik het gewoon kunnen opvangen met een afwasteil? Of zou dat niet bestand zijn tegen benzine? Anders moet ik eerst nog een stalen jerrycan of emmer gaan halen ofzo.

    pas daar maar mee op. blijf niet te lang doorstarten, dan fikt je startmotor op. heeft mijn zusje al ondervonden :jerry

    #18007755

    Hmm, ik had het brandstofpomprelais al gauw gevonden en heb toen gegokt wat de geschakelde en constante plus was ;)
    In één keer goed (gelukkig), dus ik had een leuke 10 liter benzine nog uit de Astra…

    Met contact aan ging de brandstofpomp voor ongeveer 5 seconden draaien, daarna uit. Vervolgens moest je 30 seconden wachten en pas dan weer ging de pomp draaien als je opnieuw contact aan zette..

    Stuur is overigens niet losgekomen nog…

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 61)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.