Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › verhoogd brandstof verbruik ?
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 8 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
4 maart 2012 om 19:12 #17247413
Wat kan er aan de hand zijn als de Cali. ineens meer verbruikt dan normaal ?
Het enige wat ik motorisch heb veranderd is dat ik er een nieuw K&N filter in gedaan heb.
Voor de rest alles zoals ik m gekocht heb.
De BC geeft een verhoging aan van 1liter per 100km.Kan dit ook komen door de koudere temperaturen van de afgelopen tijd ?
4 maart 2012 om 21:32 #18004478Resetten en in de gaten houden, en dan ook kijken wat ze WERKELIJK verbruikt..
Mijn gemiddeld verbruik schommelt ergens tussen de 9l/100km en 15l/100km
net hoe ik rijdt..
willem
5 maart 2012 om 07:20 #18004479Te lage bandenspanning kan ook voor een behoorlijk hoger verbruik leiden
5 maart 2012 om 19:13 #18004480Bandenspanning is goed.
Vorige week opgepompt en uitgelijnd.
Resetten dmv. de knop ingedrukt houden ?Ik heb een defecte buitentemp. sensor , kan dit er wat mee van doen hebben ?
En een slecht werkende luchtmassa meter bijvoorbeeld ?Ik schiet gewoon ff wat in het rond nu….
In ieder geval dank voor elke reactie.
:thumbup5 maart 2012 om 19:53 #18004481De afgelopen koude weken werken absoluut meem et een hoger verbruik.met de temperaturen van de afgelopen dagen moet het wel weer normaal zijn. ook een schoon filter laat meer lucht door, doordat de luchtmassameter meer lucht meet zal er ook meer brandstof bijgespoten worden.
Mijn omega mv6 gebruikte met de koude vrieskou ook ca 15 liter op 100 km, nu weer normaal zo ronde 11liter.Groet arnoud
5 maart 2012 om 21:10 #18004482Bedankt Arnoud.
Dus met een vies luchtfilter (verstopt zelfs ) loopt de motor zuiniger ?
Ik dacht juist dat het andersom was.5 maart 2012 om 21:48 #18004483Tot op zekere hoogte. maar dan moet de auto nu ook een stuk beter lopen.
6 maart 2012 om 08:04 #18004484Het is ook andersom. Een schoon filter zorgt voor een lager verbruik doordat de lucht minder weerstand in het inlaattraject heeft. Dit betekent hooguit dat de gasklep wat minder ver open hoeft om de zelfde hoeveelheid lucht door te laten, maar de hoeveelheid benzine per liter lucht blijft altijd gewoon gelijk.
6 maart 2012 om 16:20 #18004485Tank je bij een andere pomp ? als voorheen, Shell benz maak je de meeste kilometers mee !
Tango b.v is behoorlijk sneller er doorheen.6 maart 2012 om 18:33 #18004486Ik tank 99 van de 100 keer Shell.
En ik heb het idee dat deze echt de beste sapjes voor de auto verkoopt.
Mijn vrouw tankte altijd bij een andere pomp en een keertje bij Shell.
Ze kwam er achter dat ze een paar dagen extra kon rijden met Shell benzine.
Octaantjes ?Ik heb de BC gereset door de “bolle” knop ingedrukt te houden en nu zit hij weer net onder de 10 liter per 100km.
Ik zal het werkelijke gebruik eens uitrekenen.Heeft het nog zin ( en kan dit ook ) om de luchtmassa meter te reinigen ?
En met welk spul is dit aan te raden ?
Bedankt mensen !
:thumbup6 maart 2012 om 21:31 #18004487Ik zou de bc niet vertrouwen in me calibra. Vind het maar raar en kan er niks van op aan.
Vol tanken en kijken hoe ver je komt dan weet je je verbruik tog?
7 maart 2012 om 09:33 #18004477LMM wordt normaal gesproken niet echt vuil, dit zou je met een doekje zo schoon kunnen maken. Gasklep en dergelijke daarintegen worden vaak wel vuil dmv olieresten vanuit je carterontluchting. Dit kan ook geen kwaad om schoon te maken. Verder misschien een keer uit (laten) lezen, kan nooit kwaad en misschien geeft ie nog wat aan.
8 maart 2012 om 06:12 #18004476Misschien je lambda sensor naar zijn grootje? Ik had het ook vlak voor de keuring, ineens hoog verbruik en tijdens keuring kwam aan het licht dat die stuk was…..duur grapje maar verbruik is na vervanging weer normaal. Tussen de 7.5 en 8.3 op een complete tank (rijdt rustig aan met me auto, 2.0 16V)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.