cumputers en luchtmassa meter, c30ne (senator a)

Forumindex Forums Techniek Cih cumputers en luchtmassa meter, c30ne (senator a)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247366

    ik heb even een vraagje..

    ik heb een andere 3 liter motor voor mijn a senator gekocht,omdat ik mijn motor opgblazen heb,
    deze motor heb ik uit friesland bij een vriendelijke man uitgebouwd en meegenomen,
    maar hij had zelf de onsteking en luchtmassa meter nog nodig,
    aangezien ik dacht dat dit geen probleem was omdat mijn eigen motor een compleet injectie syteem heeft

    maar thuis aangekomen bleek dat ik een andere onsteking heb andere ecu en andere lucht massa meter..

    onsteking heb k waarschijnlijk al opgelost ik vond in mijn eigen voorraad nog een ontsteking met de juiste aansluitingen..

    maar als ik de nummers van de ecu met elkaar vergelijk zijn dat verschillende nr’s
    van de luchmassa meter is ook een andere nr.

    de stekkers passen gewoon.
    injectie buizen zijn gelijk

    op mijn oude opgeblazen motor heb ik een ecu met het nr
    0280 001 107 gm90 076 025
    en luchtmassa meter met het nr 0 280 202 007

    de ecu op de nieuwe motor is voorzien van het nr
    0280 001 120 gm90 136 930
    luchtmassa meter 0240 202 024

    nu mijn probleem.. ik heb die luchtmassa meter van de nieuwe motor niet (0240 202 024)

    kan ik mijn oude lucht massa meter erop gebruiken? eventuel in combinatie met mijn oude ecu ???

    #18003960

    http://www.senator-monza.de/?z0DRJRUTmQDN9QUSNNVTmUTMz0DRJVUTTZSNxMDf0EzM9EkUBBVT” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Proficiat met je 25E

    #18003961

    hmmm ik zal de motor code eens controleren…
    anders is het ergens fout gegaan…

    #18003962

    volgens de motor code is het gewoon een 3 ltr e
    maar idd volgens die site zijn het computers van een 2.5e

    dus nu ?? heb ik een mix ofzooiets??

    #18003963

    het is dus wel een gewone 3.0 E
    de ecu en luchtmassa meter zijn verwisselbaar met die van de (waarschijnlijk) 2.5 e want hij loopt gewoon
    vanmiddag ingebouwd en starten lopen op de 3 ltr ecu en luchtmassa meter ( kon ook bijna nie anders want het is ook een 3.0)
    maar wel vreemd dat er 2.5 ecu en luchmassa bij gezeten heeft en daar heeft hij ook op gelopen..

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.