Z18XET

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Z18XET

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247350

    Voor mensen die een standaard z18xe te traag vinden king:

    http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php?t=348353″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18003790

    ben benieuwd hoe lang dat mee gaat . . . z18xe is daar niet op gebouwd joh
    voor dat geld hang je er een z20let in.

    #18003791

    vind ’t welk eens tof om te zien, maar zou het er persoonlijk niet voor over hebben..
    Ook al vind ‘k mn z18xe nogal aan de trage kant :jerry

    #18003792

    @sw_reijnders wrote:

    ben benieuwd hoe lang dat mee gaat . . . z18xe is daar niet op gebouwd joh
    voor dat geld hang je er een z20let in.

    Klopt maar het punt is dat doet iedereen al.

    Tevens bied dbilas ook zo’n kit aan.

    Maar ik zou het niet aan raden als je motor al ruim 150k gelopen heeft.

    #18003793

    Nouja dat niet voor gebouwd vind ik beetje onzin. Elke motor kan geblazen of ongeblazen worden uitgevoed. En als je dan bedenkt dat het nummer van de krukas van een x20xev gelijk is aan die in de z20let en leh worden gebruikt. Ofwel zelfde onderdeel waarom zou een z18xe dan niet de onderdelen kunnen hebben die meer dan sterk genoeg zijn voor 200 pk of meer?

    Zelf rijd met een z16xe met compressor meer dan 100% meer vermogen. En dat gaatal een aantal duizende kilomters goed.

    Zelf een turbo ombouw gedaan op een x20xer en uiteindelijk 1 drijfstanglager versleten en na onjuist vervangen in de soep gelopen. Eingen schuld.. dus..

    Geld tevens voor de A16LET en de Z16XEP delen ook grotendeels zelfde onderdelen.

    #18003794

    @Haasje17 wrote:

    Nouja dat niet voor gebouwd vind ik beetje onzin. Elke motor kan geblazen of ongeblazen worden uitgevoed. En als je dan bedenkt dat het nummer van de krukas van een x20xev gelijk is aan die in de z20let en leh worden gebruikt. Ofwel zelfde onderdeel waarom zou een z18xe dan niet de onderdelen kunnen hebben die meer dan sterk genoeg zijn voor 200 pk of meer?

    Zelf rijd met een z16xe met compressor meer dan 100% meer vermogen. En dat gaatal een aantal duizende kilomters goed.

    Zelf een turbo ombouw gedaan op een x20xer en uiteindelijk 1 drijfstanglager versleten en na onjuist vervangen in de soep gelopen. Eingen schuld.. dus..

    Geld tevens voor de A16LET en de Z16XEP delen ook grotendeels zelfde onderdelen.

    ja maar de rest van de x20xev en z20let is niet gelijk.
    de let heeft andere zuigers, andere compressieverhouding, etc etc.
    het binnenwerk moet er wel op aangepast worden :vertag

    anders was het makkelijk, zet op elke c20xe en elke x20xev een turbo en je bent klaar.
    vreemd dat toch bijna niemand dat doet he :angel

    en zo heeft de z18xe zowiezo al een veel te hoge compressie om er een turbo op te gaan plaatsen.

    @arjontje wrote:

    @sw_reijnders wrote:

    ben benieuwd hoe lang dat mee gaat . . . z18xe is daar niet op gebouwd joh
    voor dat geld hang je er een z20let in.

    Klopt maar het punt is dat doet iedereen al.

    Tevens bied dbilas ook zo’n kit aan.

    Maar ik zou het niet aan raden als je motor al ruim 150k gelopen heeft.

    en daar is een reden voor :jerry

    wil je echt iets interessants, hang er dan een supercharged Z22SE in :vertag

    het kan :D . . . zelfs in een Corsa B ipv een Corsa C
    [youtube:2b8t98ye]http://www.youtube.com/watch?v=npMLfh0Np-s[/youtube:2b8t98ye]

    #18003795

    Dat klopt inerdaad maar het onderblok van een x20xev is gelijk op de zuigers na. En ook met hoge compressiev erhouding kun je geblazen rijdne welleswaar met minder laaddruk maar daardoor heb je nog altijd meer vermogen en meer koppel onderin. Als bij een turbo motor met lagere compressie.

    Dbilas levert complete kits zonder internals aan te passen mits door hen gemonteerd zelfs garantie op de internals van je blok.

    #18003796

    @sw_reijnders wrote:

    @Haasje17 wrote:

    Nouja dat niet voor gebouwd vind ik beetje onzin. Elke motor kan geblazen of ongeblazen worden uitgevoed. En als je dan bedenkt dat het nummer van de krukas van een x20xev gelijk is aan die in de z20let en leh worden gebruikt. Ofwel zelfde onderdeel waarom zou een z18xe dan niet de onderdelen kunnen hebben die meer dan sterk genoeg zijn voor 200 pk of meer?

    Zelf rijd met een z16xe met compressor meer dan 100% meer vermogen. En dat gaatal een aantal duizende kilomters goed.

    Zelf een turbo ombouw gedaan op een x20xer en uiteindelijk 1 drijfstanglager versleten en na onjuist vervangen in de soep gelopen. Eingen schuld.. dus..

    Geld tevens voor de A16LET en de Z16XEP delen ook grotendeels zelfde onderdelen.

    ja maar de rest van de x20xev en z20let is niet gelijk.
    de let heeft andere zuigers, andere compressieverhouding, etc etc.
    het binnenwerk moet er wel op aangepast worden :vertag

    anders was het makkelijk, zet op elke c20xe en elke x20xev een turbo en je bent klaar.
    vreemd dat toch bijna niemand dat doet he :angel

    en zo heeft de z18xe zowiezo al een veel te hoge compressie om er een turbo op te gaan plaatsen.

    @arjontje wrote:

    @sw_reijnders wrote:

    ben benieuwd hoe lang dat mee gaat . . . z18xe is daar niet op gebouwd joh
    voor dat geld hang je er een z20let in.

    Klopt maar het punt is dat doet iedereen al.

    Tevens bied dbilas ook zo’n kit aan.

    Maar ik zou het niet aan raden als je motor al ruim 150k gelopen heeft.

    en daar is een reden voor :jerry

    wil je echt iets interessants, hang er dan een supercharged Z22SE in :vertag

    het kan :D . . . zelfs in een Corsa B ipv een Corsa C
    [youtube:3iqsqinj]http://www.youtube.com/watch?v=npMLfh0Np-s[/youtube:3iqsqinj]

    Ja die 2,2 vind ik zelf ook een leuk blok. Ben eens voor de gein aan het uizoeken geweest voor mijn vectra. Maar ik heb nu andere dingen die voorang hebben.
    Heb wel eens vaker van die brain farts.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.