Weigerende Astra C14NZ

Forumindex Forums Modellen Astra Weigerende Astra C14NZ

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247277

    Geachte Astra goeroe’s,

    Ik breek even in het Astra topic in (ben zelf Corsa rijder) voor iemand anders.

    De vriendin van m’n neef heeft een Astra uit 1992 met C14NZ motor. Nu hadden ze het er al over dat deze de laatste tijd wat slechter wou starten. Sinds deze week weigert deze echter volledig te starten. Soms lijkt het wel alsof ie wil oppikken, maar dan doet ie het uiteindelijk toch net niet.

    Nou hoorde ik dat dit aan de toerental gever bij de nokkenas kan liggen (auto heeft genoeg brandstof en er is een vonk). Kan dit inderdaad zo zijn en zo ja, hoe kan ik deze demonteren om te vervangen voor een complete module van de sloop?

    Met vriendelijke groet,

    Gert-Jan.

    #18002946

    ja heeft vonk, dit moet een GOEDE vonk zijn, en niet af en toe en vonkje..

    haal gewoon zo’n ontstekingsvoet op de sloop, en probeer het eens….

    Willem

    #18002947

    Je kan ook de verdeelkap + rotor vervangen.

    Mijn Astra F C1.6NZ 1992 weigerde vorige week ook.
    Ook niet willen starten terwijl hij er toch wel zin in had !
    Ik dus de verdeelkap + rotor vervangen.
    Toen weer proberen en het was BINGO !

    Dit zijn 2 uiterst gevoelige onderdelen in combinatie met vochtig weer.
    Vaak zijn de nokjes IN de verdeelkap gecorrodeerd waardoor de vonk niet of nauwelijks doorgegeven wordt aan de bougie.
    Tja, en dan wil ie niet he ?

    Rik :)

    #18002948

    Kan het ook niet aan je bobine liggen.?

    #18002949

    Ok, een kleine update.

    Heb de complete ontstekingsspoel, sensor, verdeelkap, rotor en bougiekabels (zaten erbij, waren zo goed als nieuw) vervangen voor een exemplaar van de sloop.

    Het lijkt erop alsof ie al wat meer zin heeft en hij loopt af en toe heel lafjes. Heb de vonk ook even gecontroleerd en het was geen hele felle vonk (beetje een gelige vonk) die eraf kwam. Zit nu dus zelf te denken dat de bobine misschien niet helemaal 100% meer is, zoals breezer al aangeeft.

    Brandstofdruk heeft ie in ieder geval, want als je de brandstof leiding los koppelt dan spuit de benzine eruit.

    Nog andere tips? Misschien een verstopte injector oid?

    #18002950

    dat kun je doen, de Bobine bepaalt de kwaliteit van de vonk die naar de bougies gaan.

    Een zwakke Bobine is een zwakke vonk en dus geen goede start (lijk becel wel)

    Rik :)

    #18002951

    Zou eens een andere bobine proberen dan,heb er ooit eentje voor een Polo moeten kopen en was 100 euro kwijt.

    #18002952

    @breezer wrote:

    Zou eens een andere bobine proberen dan,heb er ooit eentje voor een Polo moeten kopen en was 100 euro kwijt.

    Gelukkig gaan die van een Polo nooit kapot :jerry :jerry :jerry

    Zou inderdaad even de bobine en vonkversterker* vervangen

    * als er een vonkversterker aanwezig is zit deze onder de bobine

    Willem

    #18002953

    Heb hier een andere bobine liggen. Knal hem er morgen even op en hou jullie op de hoogte :)

    #18002954

    @wim-v6 wrote:

    @breezer wrote:

    Zou eens een andere bobine proberen dan,heb er ooit eentje voor een Polo moeten kopen en was 100 euro kwijt.

    Gelukkig gaan die van een Polo nooit kapot :jerry :jerry :jerry

    Geen idee of die vaak stuk gingen, versnellingsbakken wel. :D Polo kwaaltje..

    En en en.?? king: Was het de bobine.?

    #18002945

    UP !!!!

    Hoe is het afgelopen ?
    Opgelost ?

    Rik :)

    #18002944

    Sorry voor de late reactie, maar hij doet het weer als een zonnetje. De bobine was inderdaad de boosdoener :)

    #18002943

    @breezer wrote:

    Kan het ook niet aan je bobine liggen.?

    Jij hebt de JACKPOT gewonnen, je hebt het GOED geraden :jerry

    ontopic: fijn dat het opgelost is !!!

    Rik :)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.