Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › Uitlaatspruitstuk C14SE-C16SE
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 9 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
28 februari 2012 om 20:27 #17247206
Past een uitlaatspruitstuk van een C14se op een C16se?
En zit dr verschil tussen die van een Corsa-B en een Astra-F?
Is de lambdasonde ook uiwisselbaar?28 februari 2012 om 22:33 #18001343Corsa-B / Astra-F zou het enige verschil kunnen zijn..
als het een standaard spruitstuk betreft zal deze wel gelijk zijn aan elkaar..
Willem
29 februari 2012 om 17:01 #18001344astra en corsa komen qua locatie in de tunnel aardig overeen.
Maar het is mogelijk dat de lengte en de flens anders zijn aan de kant van de katalysator.Heb het al vaker meegemaakt dat dit verschilt..
29 februari 2012 om 17:50 #18001345Spruitstuk is enkel het stukje dat vanaf de kop de bocht naar beneden maakt, die is gelijk bij bij bijde motoren en voertuigtypen..
de voorpijp is wel anders..
let op, bij de corsa kan ook een enkele voorpijp zijn gebruikt, dan is het spruitstuk wel anders..
Willem
29 februari 2012 om 17:57 #18001346ahh klopt, die c16se had een dubbele voorpijp.
Enkele voorpijp was toch voornamelijk bij de oude modellen,
de 1.0, 1.2 en 1.3Vanaf de nz motoren was het toch al een dubbele voorpijp..
29 februari 2012 om 18:01 #18001347ik heb hier al een C14SE Corsa-B gehad met een (origineel) enkele voorpijp… ze zijn er dus wel…
Willem
29 februari 2012 om 18:19 #18001348Spruitstuk van de astra f e corsa b c14se zijn gelijk.
Maar dan, beide een enkele voorpijp zoals je zei wim,bij de corsa zit deze vast aan de katalysator en bij de astra is het een los deel.
De Astra f 16se heeft een dubbele voorpijp en dus ook een ander spruitstuk.
Je zult de voorpijp + spruitstuk van de astra f c16se moeten hebben als je deze op een corsa c14se wilt zetten.Van 1.4 naar 1.6 zou ik niet omzetten vanwege teveel tegendruk in het spruitstuk.
Je wilt niet van dubbele pijp terug naar enkel29 februari 2012 om 19:50 #18001349De reden dat ik dit vraag is,ik heb een C16se uit een Astra-f en wil deze in mijn Astra-f hangen.
Hangt momenteel een C16nz in.
Nu zag ik op de sloop een Astra-f met een C14se en een Corsa-b met een C14se staan.
Het spruitstuk van de Corsa ziet dr op het eerste gezicht wat beter uit dan die van de Astra.
Tevens ligt de Corsa op een andere Corsa dus kan ik overal wat beter bij.29 februari 2012 om 20:12 #18001350Volgens “mijn grossier” is het spruitstuk van een X16sz en X16szr gelijk aan die van een C16se.
Zijn deze spruitstukken ook geschikt?29 februari 2012 om 21:54 #18001351X16SZ en X16SZR hebben een enkele voorpijp, en de C16SE een dubbele, dus dat gaat m niet worden..
Willem
29 februari 2012 om 21:55 #18001352De corsa-B C14SE heeft een enkele Voorpijp… heb je dus ook niks aan.. maar dat sprtuistuk is dan weer gelijk aan die van de C14NZ X14SZ X14NZ X14NZ2 C16NZ X16SZ X16SZR
De C14SE in de Astra-F heeft ook een enkele voorpijp
je moet echt een Dubbele voorpijp hebben van een Astra-F C16SE
haha, zat al te kijken, mijn Corsa-A had een dubbele voorpijp, maar dat klopt, was een E16SE (zonder kat)
Willem
1 maart 2012 om 13:27 #18001353ja idd.
De aansluitingen van een c16se, c16xe qua voorpijp zijn wel weer gelijk.
Heb namelijk ooit eens de voorpijp van een c16xe aan een c16sei gebout.Dat werkt wel weer maar het spruitsuk van de 16v’s is weer compleet anders.
Om het makkelijk te houden king:
2 maart 2012 om 08:50 #18001354Dus ik kom er niet onderuit dat ik dr 1 van een C16se moet hebben.
Jammer,die anderen zijn wat makkelijker te vinden.En voor een habbekrats hier op de sloop te vinden. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.