Mijn Astra GSI project

Forumindex Forums Modellen Astra Mijn Astra GSI project

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 17 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 55)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247182

    Hallo allemaal, ik heb al een topicje aangemaakt met een vraag en dat ik nieuw ben hier ik wil hier mijn topic aanmaken voor mijn astra gsi en deze blijven updaten in de loop van de tijd.

    nogmaals ik ben Arne en kom uit winschoten. ik heb in juni 2012 een goede Astra Gsi gekocht uit het jaar 1995 met x20xev motor.

    bij deze een aantal foto’s van mijn auto, de auto heb ik kaal gekocht zonder de gsi bumpers spoilers of luchthappers, de auto heeft geen roest op de bekende plekken, wel zit er een roestplekje op een van de achterste spatborden maar dit komt niet door het kwaaltje, er heeft ooit eens een auto of fietser tegen aan gezeten en is nooit de lak herstelt, dit ga ik wel laten doen in de aankomende winter, nieuw stuk erin lassen en spuiten.

    inmiddels heb ik de gsi zo compleet als een gsi met de bumpers, alleen de side skirts ontbreken nog deze heb ik wel maar ga ik bevestigen zodra het roestplekje is weggehaald, dan moet ik nog zien uit te vinden hoe ik ze ga vastmaken aangezien mijn auto nog geen popnagels heeft. ook heb ik aan de binnenkant de ”originele kuipstoelen” vervangen door recaro’s in het leer (zonder logo’s) deze foto’s komen later

    ook heb ik nog geen sportvelgen maar nog de standaard velgen met banden deze zijn in juli gewoon door de keuring heengekomen, ik ben de 2e of 3e eigenaar van de opel ook heb ik de complete onderhouds historie van de auto, het blok loopt super en rijd en schakelt als nieuw!

    zelf heb ik in augustus alle filters vervangen.
    1 minpuntje, hij geeft op de boardcomputer aan dat hij olie tekort heeft maar de olie is gewoon op peil!

    ook de binnenkant ziet er als nieuw uit van de week maar een poetsbeurt gegeven en schoongemaakt van binnen. bij deze mijn Astra F GSI Project:

    op de foto is de motorkap nog zonder luchthappers uitgerust, deze waren kapot ik heb nu 3 dagen na de foto’s gemaakt zijn wel nieuwe luchthappers liggen. ook de onderlip heb ik schoongemaakt en opnieuw bevestigd.

    verdere updates en foto’s zullen komen! vind het super om zelf ook een topic op dit forum te hebben staan aangezien het forum mij altijd heeft geholpen met problemen bij de auto. of die van een maat van me.

    #18001079

    welkom hier,

    kijk. deze is nog mooi rood
    cool, hoe je kenteken aan de voorkant in de bumper zit. zie je niet vaak

    succes verder met je gsi

    #18001080

    nice ! welkom Arne

    #18001081

    Welkom, ziet er goed uit :thumb

    #18001082

    Mooie auto

    #18001083

    zo hey!! dies pas rood!!

    maar uhh, ik mis wat aan de auto, aan de zijkant over je dorpels heen…. sideskirts
    dat gaat de auto wel afmaken denk ik als die er weer terug op zitten

    #18001084

    soepkiep. je hebt de tekst niet gelezen he?

    #18001085

    @soepkiepe wrote:

    zo hey!! dies pas rood!!

    maar uhh, ik mis wat aan de auto, aan de zijkant over je dorpels heen…. sideskirts
    komen die er nog op, of blijft ie zo?

    Haha, wel even het verhaaltje goed lezen en niet alleen de plaatjes kijken! :kewlpics
    Sideskirts komen er nog op nadat het roestplekje is weggewerkt.

    #18001086

    dank jullie wel! voor de reacties! :D

    inderdaad moet het roestplekje dus nog verholpen worden en heb nu nog de tijd om de side skirts net zo rood te krijgen als de rest van de auto,

    gisteren een zo goed als nieuwe Sebring demper opgehaald rond 2×90 ik had al een middendemper vervanger eronder met een lexmaul demper, maar het klonk nog zoals eerder behalve in hogere toeren een beetje een japans knettergeluid verder niks, (uitlaat is ook rot van binnen) zal jullie foto’s laten zien zodra hij eronder zit! hopelijk maakt de sebring wel een mooi donker geluid, hoeft niet hard te zijn maar wel mooi. :agent

    Groet Arne

    #18001087

    @soepkiepe wrote:

    zo hey!! dies pas rood!!

    maar uhh, ik mis wat aan de auto, aan de zijkant over je dorpels heen…. sideskirts
    dat gaat de auto wel afmaken denk ik als die er weer terug op zitten

    wie leest er niet goed dan haha

    :jerry :jerry :jerry

    #18001088

    gauw aanpassen, valsspeler :jerry

    #18001089

    Lol, welkom Arne ziet er goed uit
    heb op mijn astra ook gsi sideskirts gemonteerd
    ik heb er onder eerst alles in de hammerite gezet tegen roest
    en ze er toen gewoon op gekit

    #18001090

    Skirts kan je er toch beter onder schroeven? dan kan je de auto terug brengen naar originele staat zonder dat je allerlei lelijke vlekken krijgt

    #18001091

    klopt, alleen dit is een variant zonder de bekende gsi bumpers, gewoon in standaard bumpers, ben zelf bezig de auto dus met de bekende bumpers te maken, en de normale skirts van een gsi zitten vast met popnagels vast, dus kitten lijkt me inderdaad wel een optie!

    Groet Arne

    #18001092

    @Japs wrote:

    Skirts kan je er toch beter onder schroeven? dan kan je de auto terug brengen naar originele staat zonder dat je allerlei lelijke vlekken krijgt

    Schroeven? als je opel je heilig is ga je er niet in schroeven
    dat is vragen om roestproblemen ;)
    bovendien als je gsi skirts er op hebt wil je niet meer terug naar origineel :jerry
    en mocht je ze er toch willen afhalen gaan die lijmresten er net zo makkelijk af
    als deurstrips, zie foto van Arne

    #18001093

    Toen ik me eskrot kocht zaten de skirts vast met popnagels :hmmz
    Kit… Pfff nee niet mijn ding

    #18001094

    klopt de originele astra gsi zaten van fabriek ook met popnagels,, maar gingen volgens mij ook vaak roesten op die plekken, :shock: kitten lijkt mee een optie, de originele lak blijft er zitten, in de hammerite zetten en de kit erop skirts erop en klaar, mocht ik ze eraf willen halen dan heb ik geen last van de popnagels en kit kan ik zo verwijderen zoals trashmetal al zei met de caramelschijf :angel

    #18001095

    @Japs wrote:

    Toen ik me eskrot kocht zaten de skirts vast met popnagels :hmmz
    Kit… Pfff nee niet mijn ding

    Hoe komen die dorpels zo rot denk je ;)

    #18001096

    nja, k heb een escrot zonder skirts, ook rot hoor ;)
    dus wat je nu zegt klopt niet echt :angel

    #18001097

    De pompnagel gaatjes versnellen het proces wel hoor
    waar zijn alle xr3i’s gebleven dan?

    #18001098

    komt alleen maar door het materliaal.
    astra f heeft een zink bad gehad, of iets wat er op lijkt.
    popnagel is gewoon staan in de meeste gevallen. dus de het beschermlaagje op je auto (bijv zink) offert zich op voor de polnagel, zodat deze niet gaat roesten. hierdoor krijgt je dorpel te weinig bescherming,

    als je buurman een zinken goot heb, en je gooit er een echte dikke stalen spijker in, dan heeft je buurman na een jaar een lekke goot:)

    let bij kit wel goed op, er zijn kitten die te zuur zijn, en tasten je lak aan.
    polymax gaat eigenlijk altijd goed.
    vooral soudal kan problemen geven.

    #18001099

    eeen mooie rooie gsi :thumbup :thumbup :thumbup

    #18001100

    Mooie GSI :thumb
    Welkom hier …
    Heb toch wel stiekum een zwak voor de GSI :jerry
    Staat hier de laatste tijd ook steeds vaak een rooie in de steeg :wub
    Geweldig …
    Ooit wil ik er 1 voor mezelf … naast me veccie dan :jerry :jerry

    #18001101

    Nog een kleine tip…

    haal je tankklep rubber er uit en maak daar alles schoon
    eventuele beginnende roest verweideren
    en insmeren met hammerite

    daar vond ik bij mijn assie het enige roestgaatje 3mm2

    #18001102

    Goed bezig met je GSI. Blijven leuke auto’s :D Rij al zo’n 10 jaar met astra gsi’s

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 55)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.