Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G aangeschaft: distributieriem vervangen….
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 9 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
26 februari 2012 om 18:47 #17247020
Afgelopen zaterdag heb ik deze gekocht voor mijn vrouw.
Wordt momenteel van binnen professioneel gereinigd.
Het is een 1.6XEL station (dat XEL was volgens mij van belang om te weten)http://auto.marktplaats.nl/opel/527235713-astra-1-6i-16v-club-stationwagon-99-incl-historie-apk-2013.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Vrijwel de gehele historie is bekend en hij heeft 203000 op te teller. Alleen is niet te zien op de stickers onder de motorkap wanneer de laastste keer de riem is vervangen. Tuurlijk is het geen nieuwe auto en ik heb natuurlijk ook geen bovag garantie voor die geld. Onder de motorkap zag ik 2 maal to zover zag ik, maar wat is wijsheid. Hij rijdt verders goed en mijn vrouw zal er maximaal 5000 per jaar mee rijden. Vervangen, eisen van de verkopende partij of kan het nog even. En wat zijn de kosten van een nieuwe riem
Tenslotte het belangrijkste kan man het merken tijdens het rijden dat en riem is versleten !?!?!?
26 februari 2012 om 18:52 #17998556Tijdens het rijden valt er weinig aan te merken, wel dat als hij kapot gaat dat er hoge kosten aan zitten.
Riem vervangen zou ik rond de 500,- eur voor rekenen.Ben verder geen expert op dat gebied maar tot zo ver kom ik nog wel.:)
26 februari 2012 om 18:55 #17998557500 is wel veel te veel
26 februari 2012 om 19:00 #17998558denk zo’n 350 euro….
26 februari 2012 om 19:13 #17998559zoals ik al zei.. geen expert.. heb ik voor 400 een deal?:P
26 februari 2012 om 19:57 #17998560riem, spanrollen, waterpomp, koelvloeistof en eventueel multiriem = ong. 400 euro. Bij opel net even wat meer. Om de 60.000 km of 5 jaar!
Wel laten doen want als ie kapot springt dan ben je de Sjaak!26 februari 2012 om 19:59 #17998561om de 60.000 of 4 jaar inderdaad.
Trouwens wel DUUR, ik betaal voor een skf set met waterpomp, multiriem en 5 liter koelvloeistof 147 euro incl. btw.
26 februari 2012 om 20:48 #17998562Ik heb bij Van kouwen (opel-dealer) €450 betaalt voor een complete distributie set + waterpomp
Factuur:
– Waterpomp vervangen incl d-riem €159
– Distributieset €95,40
– Waterpomp €87,12
– Pakkingring €1,90
– KVS rood €26,20
– Kleinmateriaal €7,95Opel hanteert vaste prijzen voor dit soort reparaties en is bij elke officiele opel-dealer dus even duur. Als ik moet kiezen tussen universeel garage of voor €100 meer bij een opel-dealer, dan 100x liever het laatste.
26 februari 2012 om 20:53 #17998563Al met Al een Flink bedrag..Voor mij rede genoeg om zelf te gaan knutselen:)
27 februari 2012 om 11:54 #17998555Een 16V kleppen zelf doen. Zou ik persoonlijk niet wagen. Een 8v klepper is makkelijk zelf te doen.
27 februari 2012 om 12:47 #17998564Wat voorkennis moet je wel hebben, is niet echt een klusje om dat zo even op straat uit te voeren:)
Heb zelf een 1.8 ecotec(2005) geen idee of dat te doen is,dus mensen met ervaring met dit blok graag een pm:)
27 februari 2012 om 20:04 #1799856516klepper is goed te doen, als je maar geduld hebt…
Willem
28 februari 2012 om 19:25 #17998566Heren,
we zijn allemaal een keer begonnen met de eerste keer een riem vervangen.
dus het zal altijd de eerste keer moeten worden om het te gaan doen.
je weet van je zelf of je het kan of nie!
als je technisch bent en goed kan kijken en checken kan iedereen het.
alle het plastic eraf en voor dat je de spanrol los haal, de poellies aftekennen zowel op het blok als tand wiel. natuurlijk zijn er ook punten waar je hem op kan zetten.
de 1 doet het in een uur de ander half dag, en de 1 doet het in de garage de ander doet het gewoon buiten.een astra g 16v is best goed te doen buiten op straat, er staat genoeg info hier op het opel forum en op internet hoe je dit stap voor stap moet doen. het is soms de gereedschap die je nodig heb om het los te maken, bijvoorbeeld de krukas poolie.
de tanden van de nieuwe riem tellen en die van de oude, is wat ik altijd doe. en goed onthouden hoe de riem loopt, anders maak je een foto.
sucses :thumb
28 februari 2012 om 19:32 #17998567Jah klopt idd.. helaas is er geen info beschikbaar over de astra h.. dus heb maar een vraagbaak op internet gekocht..
Mischien maak ik er zelf nog een how to van..
28 februari 2012 om 19:43 #17998568@chieltjuh wrote:
Jah klopt idd.. helaas is er geen info beschikbaar over de astra h.. dus heb maar een vraagbaak op internet gekocht..
Mischien maak ik er zelf nog een how to van..
wat voor motor zit erin de astra h, als ik vragen mag?
28 februari 2012 om 19:51 #179985691.8 ecotec.. bj 2005
Is een gtc maar maakt qua blok denk ik weinig veschil.?!28 februari 2012 om 21:25 #17998570ligt eraan, Z18XE of Z18XER, deze schelen heel veel van elkaar..
Willem
28 februari 2012 om 21:53 #17998571ff nieuwschierig,
is dat verschil ook het verschil wrm de iets nieuwere gtc’s meer kw’s hebben.
je hebt nl de 1.8 16v met 92 kw en een 18.16v met 103 kw als ik het goed heb?:)28 februari 2012 om 21:58 #17998572omdat de motor geheel anders is ja..
De 1.8 16V XER heeft verstelbare nokkenassen (kleptiming verstelling (zeg maar iets als Vtec / VVTi etc)
en de waterpomp loopt bij deze over de multiriem
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.