Contactslot Vectra B

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Contactslot Vectra B

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door .
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246870

    Mijn trouwe B begint aardig te verslijten. Net vorige maand een nieuwe aanjager van de sloop moeten halen, en nu alweer het volgende: Het contactslot zit vast. Gisteren was er met rommelen en pielen wel weer beweging in te krijgen, maar vandaag, net op het moment dat ik naar de sloop wou rijden voor ‘nieuwe’ cilinders, zit het hele zaakje muur en muurvast.

    Gevolg is dus dat ook het cilinderhuis eruit zal moeten. Heb de kappen rond het stuur met wat geweld verwijderd (ivm stuurslot), en alles goed vrijgemaakt (zwenkschakelaars eraf, immobiliser eraf, enz).

    Ik zie alleen niet goed hoe het cilinderhuis vast zit. Als ik het goed zie, is het geklemd om de stuurstang, aan de ene kant gehaakt, en de andere kant geklonken. Is dat ding überhaupt zonder geweld los te krijgen?

    #17996723

    Zonder geweld en zonder moeite ;)
    Aan de zijkant (vanaf de sleutelingang gezien, linksboven) zit een klein gaatje, daar steek je een inbus 2.5 in, en je kan zonder moeite het complete slot eruit trekken.
    Mocht je wat problemen hebben met de sleutel, dan kan je eerst nog even proberen het slot los te weken met WD40, en vervolgens de sleutel te draaien en enkele milimeters heen en weer te bewegen, dan gaat het vanzelf.

    #17996724

    gerbenp, het contactslot zit niet geklonken het is een special boutje (m6draad) met een afbreek
    kopje er op, met montage (in de fabriek) draaien ze dat boutje er in tot het kopje
    afbreekt, dan kijk je tegen een bol kopje aan waar je geen tang of sleutel op kunt zetten
    (tegen dief stal) maar hij hoeft niet los, het is net wat klopper zegt, met een inbus sleuteltje
    kun je het cilinderslot er uit halen, succes.

    #17996725

    Ik heb begrepen dat dan alleen kan als het contact op stand I staat, en hij wil niets anders meer dan 0…

    Vandaar dat het hele huis eruit moet…

    Heb nu voor nood wel het volgende bedacht: Cilinderhuis eruitslopen (hierdoor ook geen stuurslot meer), reservesleutel op de immobiliser plakken (ivm startonderbreking), en starten via de schakelaar in het plastic deel achterop het slot. Zou dat werken? Dan heb ik in elk geval weer een rijdende auto om vervangende onderdelen mee op te halen ;)

    #17996726

    Lijkt me stug dat het niet lukt. Heb je hem al verzopen in WD40?

    #17996727

    @gerbenp wrote:

    Ik heb begrepen dat dan alleen kan als het contact op stand I staat, en hij wil niets anders meer dan 0…

    Vandaar dat het hele huis eruit moet…

    Heb nu voor nood wel het volgende bedacht: Cilinderhuis eruitslopen (hierdoor ook geen stuurslot meer), reservesleutel op de immobiliser plakken (ivm startonderbreking), en starten via de schakelaar in het plastic deel achterop het slot. Zou dat werken? Dan heb ik in elk geval weer een rijdende auto om vervangende onderdelen mee op te halen ;)

    Klopt! Zowel dat ie in stand 1 moet staan om t gaatje te bereiken, en op zich geen reserve sleutel nodig: plak je sleutel maar aan t zwarte kastje vast. Chip zit namelijk in het zwarte huis van de sleutel

    Greetz Emiel

    #17996728

    @Klopper wrote:

    Lijkt me stug dat het niet lukt. Heb je hem al verzopen in WD40?

    Had dat niet in huis, daarom eerst met siliconenspray geprobeerd, zonder succes dus. Gelukkig passen mijn ouders vanavond op, en mijn pa had het wel, en heeft het meegenomen. Geen direct effect, maar staat nu een nachtje te weken, en krijgt morgen zonodig een nieuw bad.

    #17996729

    Ik heb dat eens gehad bij mijn Vectra A. Sleutel erin, maar omdraaien? Ho maar! Met WD40 de spullen flink ingepsoten, en warmepel, het ging weer!

    Maar een tijd later wilde ik mijn auto starten, sleutel draaide mooi rond, maar er gebeurde helemaal niks!
    ANWB/Wegenwacht gebeld. Die maakte het schakelblokje van het contactslot los en dat bleek dus echt gebakken te zijn!

    Nu is mijn vermoeden dat de sleutel niet meer rond wilde doordat het schakelblokje de zaak blokkeerde.

    #17996730

    Silicone spray, gaat ie nog meer van plakken.

    heb het in hoog zomer gehad bij mijn Vectra-B dat het slot niet meer wilde draaien, Opzich niet zo erg, maar stond op me werk en was bijna 17:00 uur…

    Ik binnen een Bus WD40 met tuut gehaald, Slot volgebaggerd dat ruim uit de stuurkap kwam lopen, Lekker rommelen met de sleutel, weer wat spuiten, weer rommelen met de sleutel..

    tot ie weer wilde draaien, Deze heeft gewoon nog 5,5jaar na deze operatie prima gewerkt, toen is de auto gedemonteerd ivm ongevals schade..

    Willem

    #17996731

    Na 3 WD40 baden wou hij nog niet…

    Nu het schakelaargedeelte maar losgehaald. Sleutel in het slot ivm onderbreker, en dan met een schroevendraaier de schakelaar draaien: Vroem, hij draait. Dat is me nu even het belangrijkste…

    #17996732

    zit je stuurslot er niet op dan??? als die er niet op zit is het probleem gevonden, zorgen dat deze er eerst opkomt, eerder al je slot niet gaan draaien!!!

    Willem

    #17996733

    Dat was een detail dat ik vergeten was… Nu met boormachine en drempel het cilinderhuis losgesloopt. Transponder uit de sleutel gehaald en op de onderbreker getapet, en we kunnen weer rijden!

    #17996734

    Ja zo kan het ook..

    Willem

    #17996735

    Hah! Van de week uren lopen zoeken, en nu in 1 keer gevonden: Een ‘nieuw’ cilinderhuis inclusief slot, sleutel en schakelaar, en nog goedkoop en in de buurt ook. Zaterdag maar even oppikken. Later kunnen we dan altijd nog eens nieuwe cilinders halen zodat alle sloten weer op dezelfde sleutel gaan.

    #17996736

    Je kan bij de dealer een Cilinder bestellen op Jouw sleutel..

    je hebt daar je Carpass voor nodig, kenteken bewijs (Chassisnummer), en officieel je legitimatie..

    Carpass kun je ook aanvragen bij de dealer..

    Willem

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.