van vectra naar signum

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum van vectra naar signum

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246791

    Hallo,

    onze vectra 2.0 dti 2003 heeft het begeven met 300k op de teller er is iets stuk in de motor waardoor wij een ruilmotor moeten aanschaffen maar door het hoge bedrag bij de dealer (3k) willen we dat eigenlijk niet investeren. nu zijn we rond aan het kijken voor een signum maar dan de 3.0 6 cillinder is dit een verstandige keuze? moet ik ergens op letten bij de aankoop? hoe zijn de automaten van opel zijn deze goed of??

    alvast bedankt voor jullie reacties,

    scruppie

    #17995906

    Geloof dat het wel heerlijk rijd, maar ook ooit ergens vernomen dat de 3 liter weleens problemen kunnen hebben, wat het precies is weet ik niet maar er komt vast wel iemand met verdere uitleg ;)

    #17995905

    Volgens mij kan Kimmie je een flinke lijst met reparaties/kosten aanleveren.

    #17995904

    Uhhh Y30DT

    – problemen met drukregelaars brandstofpomp
    – Vliegwiel/koppeling erg belangrijk om in de gaten te houden
    – lees ook bij diverse 3L rijders standaard storing in relais voor gloeibougies (kan geen kwaad, je krijgt hier ook geen melding van door in je tellerunit, pas bij uitlezen zie je hem staan, kan namelijk gewoon komen door slecht contact van stekker gloeibougie, maar ga je naar garage en vervangen zonder te kijken het relais, kost die ca € 200 meen ik gelezen te hebben hier)

    Verder belangrijk:

    – om de 150.000 distri vervangen
    – om de 150.000 wervelkleppen laten nakijken op speling en evt laten stellen.
    – bij stand boven de 200.000 ff checken of koppeling/vliegwiel al eens vervangen zijn, gezien vliegwiel nogal “teer” is (vliegwiel testen, in de vrij houden, draaiende motor en dan gas geven rustig, als er dan iets ratelt is het je vliegwiel, geloof dat je dag zo moest checken en anders kan een ander dit corrigeren :-) )

    Goed schoon geblazen houden! Flink km maken en flink trekken als ie eenmaal warm is, anders slibt ie binnen no time dicht.

    Verder, geweldige en heerlijke motoren :-)

    Hier staat een topic van mij met titel interessant voor 3.0 rijders, maar dat gaat over al mij ellende, hoeft niet te zeggen dat het iedereen overkomt!, maar dan heb je een idee wat er allemaal aan kosten zijn, loop je tegen deze problemen aan.

    Daardoor ook verstandig om de 150.000 a 200.000 de verstuivers tussendoor te reviseren, was een tip van wim-v6 die hij laatst tegen me zei, enkel de km verhouding niet, maar ik zou dat persoonlijk aanhouden.

    #17995903

    Hoi kimmie alvast bedankt,,

    weet je oookk iets van een automaat af?

    thx

    @kimmiej666 wrote:

    Uhhh Y30DT

    – problemen met drukregelaars brandstofpomp
    – Vliegwiel/koppeling erg belangrijk om in de gaten te houden
    – lees ook bij diverse 3L rijders standaard storing in relais voor gloeibougies (kan geen kwaad, je krijgt hier ook geen melding van door in je tellerunit, pas bij uitlezen zie je hem staan, kan namelijk gewoon komen door slecht contact van stekker gloeibougie, maar ga je naar garage en vervangen zonder te kijken het relais, kost die ca € 200 meen ik gelezen te hebben hier)

    Verder belangrijk:

    – om de 150.000 distri vervangen
    – om de 150.000 wervelkleppen laten nakijken op speling en evt laten stellen.
    – bij stand boven de 200.000 ff checken of koppeling/vliegwiel al eens vervangen zijn, gezien vliegwiel nogal “teer” is (vliegwiel testen, in de vrij houden, draaiende motor en dan gas geven rustig, als er dan iets ratelt is het je vliegwiel, geloof dat je dag zo moest checken en anders kan een ander dit corrigeren :-) )

    Goed schoon geblazen houden! Flink km maken en flink trekken als ie eenmaal warm is, anders slibt ie binnen no time dicht.

    Verder, geweldige en heerlijke motoren :-)

    Hier staat een topic van mij met titel interessant voor 3.0 rijders, maar dat gaat over al mij ellende, hoeft niet te zeggen dat het iedereen overkomt!, maar dan heb je een idee wat er allemaal aan kosten zijn, loop je tegen deze problemen aan.

    Daardoor ook verstandig om de 150.000 a 200.000 de verstuivers tussendoor te reviseren, was een tip van wim-v6 die hij laatst tegen me zei, enkel de km verhouding niet, maar ik zou dat persoonlijk aanhouden.

    #17995902

    Helaas niet, maar staat hier topic over iemand die 300.000 km heeft aangetikt met zn 3L, misschien dat hij automaat heeft en kan hij je daar iets meer over vertellen

    Edit: gebruikersnaam pbakker
    http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=169895

    #17995901

    @kimmiej666 wrote:

    Helaas niet, maar staat hier topic over iemand die 300.000 km heeft aangetikt met zn 3L, misschien dat hij automaat heeft en kan hij je daar iets meer over vertellen

    Edit: gebruikersnaam pbakker
    http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=169895

    Hoi , ik heb idd een automaat en die doet het nog voortreffelijk, het is de originele !
    er zit op de 3l een die 500nm aankan ,dus je kan ook nog tunen dan lopen ze mooier en zuiniger, maar wel een beest als je wegtrekt!
    trouwens ,dat doen ze ook al zonder tunen!
    ik rijd nu bijna 20.000 met de vec en de automaat is storingsvrij , geen codes
    wel heeft hij de relais standaard (te lage spanning) en pasgeleden rookte hij als een schoorsteen maar dat was een stekkertje van de lmm
    ik heb een cosmo en dat is luxe, is er ook is de sigma
    hou het onderhoud goed bij dan voorkom je een heleboel rotzooi

    #17995900

    @pbakker wrote:

    @kimmiej666 wrote:

    Helaas niet, maar staat hier topic over iemand die 300.000 km heeft aangetikt met zn 3L, misschien dat hij automaat heeft en kan hij je daar iets meer over vertellen

    Edit: gebruikersnaam pbakker
    http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=169895

    Hoi , ik heb idd een automaat en die doet het nog voortreffelijk, het is de originele !
    er zit op de 3l een die 500nm aankan ,dus je kan ook nog tunen dan lopen ze mooier en zuiniger, maar wel een beest als je wegtrekt!
    trouwens ,dat doen ze ook al zonder tunen!
    ik rijd nu bijna 20.000 met de vec en de automaat is storingsvrij , geen codes
    wel heeft hij de relais standaard (te lage spanning) en pasgeleden rookte hij als een schoorsteen maar dat was een stekkertje van de lmm
    ik heb een cosmo en dat is luxe, is er ook is de sigma
    hou het onderhoud goed bij dan voorkom je een heleboel rotzooi

    voor een goede motor 0610343917

    #17995899

    thx voor jullie feedback

    #17995896

    @scrub, al voorzien van een Signum? Ik heb binnenkort een Signum 1.9 cdti te koop, full options, automaat etc. Is ook 150 pk en wil ook zeker vlot uit de plaats.

    Als je belangstelling hebt, laat dan even weten.

    #17995907

    Nog niet ik hou het in gedachte thx

    @albert83 wrote:

    @scrub, al voorzien van een Signum? Ik heb binnenkort een Signum 1.9 cdti te koop, full options, automaat etc. Is ook 150 pk en wil ook zeker vlot uit de plaats.

    Als je belangstelling hebt, laat dan even weten.

    #17995898

    Die van mij staat nu te koop hier op de site op de marktplaats. Kijk maar eens.

    #17995897

    @albert83 wrote:

    Die van mij staat nu te koop hier op de site op de marktplaats. Kijk maar eens.

    Hoi Albert we gaan toch de vec laten repareren (dat wil zeggen een ruilmotor erin) greetz

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.