24V in mijn Monza bouwen. Massa Wietjen.

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD 24V in mijn Monza bouwen. Massa Wietjen.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246724

    Ik ben al een tijdje bezig om mijn Monza om te bouwen naar een 24V.
    Er lag een 3.0 12V in met hand bak.
    Er komt nu een 4traps automaat achter (ar35).
    Als alle las en construktie werk klaar is gaat de motor er uit en wordt de motorruimte in de carroserie kleur gespoten.
    Het is toch een heel avontuur.

    Massa Wietjen.

    [img][/img]

    #17995116

    een heerlijke motor…! :thumb
    in een hele mooie auto…! mooi project… :thumbup

    #17995117

    Inderdaad een mooie project. Ben momenteel zelf ook met hetzelfde project bezig.

    viewtopic.php?f=14&t=155717

    #17995118

    vandaar dat ik deze al n tijdje niet meer gespot heb

    kwam hem eerder regelmatig tegen :thumb
    nabij grunnen :thumb

    #17995119

    Blokje recent in omgeving Groningen aangeschaft? :afro

    #17995120

    Zit die bak achter niet veel te hoog? :shock:

    #17995121

    Ik heb een complete Senator gekocht en daar alles uitgesleuteld.

    De vraag van “zit de versnellingsbak niet te hoog ?”. Hij ligt boven in de tunnel goed vrij , en heb nog een vingerdikte ruimte.
    Of moet de bak misschien om een andere reden zakken?

    Massa Wietjen

    #17995122

    @Massa Wietjen wrote:

    Ik heb een complete Senator gekocht en daar alles uitgesleuteld.

    De vraag van “zit de versnellingsbak niet te hoog ?”. Hij ligt boven in de tunnel goed vrij , en heb nog een vingerdikte ruimte.
    Of moet de bak misschien om een andere reden zakken?

    Massa Wietjen

    kan het op de foto,s niet zien
    wat ik wel weet is dat als de bak te hoog hangt
    dat dan de hoek in je tussenas te groot kan worden
    mooist is dat de tussen as zo recht mogelijk achter de bak zit ;)

    #17995115

    @louwe 16 klepper wrote:

    @Massa Wietjen wrote:

    Ik heb een complete Senator gekocht en daar alles uitgesleuteld.

    De vraag van “zit de versnellingsbak niet te hoog ?”. Hij ligt boven in de tunnel goed vrij , en heb nog een vingerdikte ruimte.
    Of moet de bak misschien om een andere reden zakken?

    Massa Wietjen

    kan het op de foto,s niet zien
    wat ik wel weet is dat als de bak te hoog hangt
    dat dan de hoek in je tussenas te groot kan worden
    mooist is dat de tussen as zo recht mogelijk achter de bak zit ;)

    als het met een hardyschijf is, idd zo recht mogelijk, met een kogelgewricht moet ie zelfs onder een hoek staan :thumb

    #17995123

    Bedankt voor de tips , ik zal er rekening mee houden.
    Ik denk dat ik sowieso nog soort van kegjes tussen de versnellingsbaksteun maak, want deze zit nu iets gekanteld.

    Massa Wietjen.

    #17995124

    @mr-turbo wrote:

    @louwe 16 klepper wrote:

    @Massa Wietjen wrote:

    Ik heb een complete Senator gekocht en daar alles uitgesleuteld.

    De vraag van “zit de versnellingsbak niet te hoog ?”. Hij ligt boven in de tunnel goed vrij , en heb nog een vingerdikte ruimte.
    Of moet de bak misschien om een andere reden zakken?

    Massa Wietjen

    kan het op de foto,s niet zien
    wat ik wel weet is dat als de bak te hoog hangt
    dat dan de hoek in je tussenas te groot kan worden
    mooist is dat de tussen as zo recht mogelijk achter de bak zit ;)

    als het met een hardyschijf is, idd zo recht mogelijk, met een kogelgewricht moet ie zelfs onder een hoek staan :thumb

    en om die reden gaat het er bij mij weer uit…(senator a1)
    ik heb de bak nu een keer of 15 laten zakken, en of weer wat hoger..
    in verband met trillingen bij bepaalde snelheden..
    een extra hanglager erin laten zetten op aanraden van het bedrijf dat de as aangepast heeft had ook geen nut
    krijg de trillingen er niet uit.. dus weg met al die 24v zooi..

    van de week maar weer beginnen met 12v erin te hangen..
    en weer rijden ipv eronder liggen sleutelen

    verder een leuke monza en een leuk project.. ik hou t in de gaten.. :thumbup :thumbup

    #17995125

    Mmm ik heb een C30NE 177pk met een 03-71LE bak in mijn Monza zitten,dit is kwa aansluiting van de cardan hetzelfde als een AR25/35 bak en ik heb geen problemen,met trillingen en vibraties tot de 190 is het goed,harder heb ik nooit met dat ding gereden..

    Dus het kan ook anders..

    #17995126

    Een tijdje niks van mij laten horen , maar ik ben toch aardig opgeschoten met mijn project.
    Ik wist dat er wat roestvorming was bij de veerpoten maar als je begint te borstelen hou je niet meer op.
    Achter de voorspatborden zat toch best wel een beste zooi roestschade.
    Bij Opel4ever een lading plaatdelen besteld en maar beginnen te uitstukken.
    Verder heb ik er 24v remschijven met klauwen opgezet.
    Inmiddels staat de auto bij de spuiter (Puma Paint) om de motor ruimte weer netjes in de carrosseriekleur te maken.
    Om er een kleine indruk van te geven nog een aantal foto’s.

    Groeten , Michel.

    #17995128

    Waarom heb je niet gewoon een 4-gang automaat van een Monza-Senator A2 genomen en die achter de 24v gebout,dan had je:
    Een passende cardan kunnen nemen
    En geen gezeik gehad met bak hoogte.

    Je had dan zelf een bak steun moeten maken..

    #17995127

    even je foto’s goedgezet. blijft voor vele lastig

    #17995129

    De motorruimte is inmiddels gespoten.

    #17995130

    Een paar dagen flink doorgepakt met dit als resultaat.

    Nu verder met het elektrisch , ik heb schema’s gedownload van Monza/Senator.de dus daar verwacht ik niet veel problemen mee.
    Wat nog wel een uitdaging is , is een passende uitlaat maken. Ik denk dat ik na de voorpijp doorborduur op de standaard uitlaat die er onder zit.
    Deze zijn wel een slag kleiner.
    De katalysators laat ik vervallen dus dat zal de doorstroming wel weer wat bevorderen.

    #17995131

    Ik snap niet dat je:

    Die 24V luchtfilterbak en radiateur en koelreservoir hebt gebruikt,je had net zo goed de originele spullen van een Monza/Senator kunnen pakken,ziet beter uit en je hoeft niks te veranderen.

    #17995132

    @GSE wrote:

    Ik snap niet dat je:

    Die 24V luchtfilterbak en radiateur en koelreservoir hebt gebruikt,je had net zo goed de originele spullen van een Monza/Senator kunnen pakken,ziet beter uit en je hoeft niks te veranderen.

    Tja, ieder zijn ding. Soms is het meest voor de hand liggende niet helemaal wat je in gedachten hebt. Vermoed dat de redenering is, hoe origineler alles aan het blok hangt is hoe beter de motor uiteindelijk zijn werk zal doen. Ik ben zelf een luie donder en wil alles zo makkelijk mogelijk doen, dus wat je zegt idd. Hoe dan ook, ziet er nice uit en hoop je straks met mijn paarse monster bij het stoplicht in groningen tegen te komen!

    #17995133

    @peter777 wrote:

    @GSE wrote:

    Ik snap niet dat je:

    Die 24V luchtfilterbak en radiateur en koelreservoir hebt gebruikt,je had net zo goed de originele spullen van een Monza/Senator kunnen pakken,ziet beter uit en je hoeft niks te veranderen.

    Tja, ieder zijn ding. Soms is het meest voor de hand liggende niet helemaal wat je in gedachten hebt. Vermoed dat de redenering is, hoe origineler alles aan het blok hangt is hoe beter de motor uiteindelijk zijn werk zal doen. Ik ben zelf een luie donder en wil alles zo makkelijk mogelijk doen, dus wat je zegt idd. Hoe dan ook, ziet er nice uit en hoop je straks met mijn paarse monster bij het stoplicht in groningen tegen te komen!

    Klopt. Het dualram principe werkt in theorie op zn best als je de inlaat zo origineel mogelijk houdt. Van inlaatklep tot aan het begin van de inlaatbuis inclusief luchtfilterbak.
    De radiateur die ik geplaatst heb heeft er een warmte wisselaar inzitten voor de automaat en dat had mijn oude niet. En zo is het koelsysteem zo origineel als mogelijk.
    De motor loopt inmiddels en als een zonnetje zo mooi.
    Ik denk een week of 3 dan gaat ie de weg weer op.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.