onderblok 2.0 uitvreesen als je 2.4 krukas plaatst??waarom??

Forumindex Forums Techniek Cih onderblok 2.0 uitvreesen als je 2.4 krukas plaatst??waarom??

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246311

    hallo,

    ik ben bezig met de revisie van mijn 2.4.
    nu las ik een tijdje geleden dat je,
    als je een 2.0 onderblok gebruikt voor de 2.4 krukas. dat je dat iets uit je olie kanaaltjes moet vreezen??
    klopt dit?? en waarom moet dit???
    het past zo tog ook… king:

    alvast bedankt :thumb

    #17989701

    simpel, anders raakt het bigend het blok. maar het is maar een klein beetje wat je weg hoeft te slijpen hoor.

    #17989702

    Ligt er aan welk type 2.0 onderblok je hebt.
    Als ik het goed heb, de blokken waar een 0 onder de derde vriesplug aan de
    in/uitlaat zijde staat.
    Hoeven niet uitgefreesd te worden.

    #17989703

    Achter de drijfstangen hoort ±4mm ruimte te zitten, dit zal wel zo bepaald zijn ivm wervelingen, of iets dergelijks, alle 2.4 onderblokken hebben dat ook (die hoekjes eruit).

    De denkfout zit dat het alleen in het oliekanaal zit, toch is er nog een rand waar er ook een hoekje uitgehaald is aan de binnenzijde, ik heb er ooit wel fotos van gehad, maar helaas, die zijn weg.

    Maar doe je het niet, want het draait zo ook wel, je hebt de misterieuze 0 in je onderblok of je bent te lui om dit te doen, het is me om ’t even. ;)

    #17989704

    bedankt voor jullie reacties.

    ik heb achter de drijfstang +-2mm
    dan haal ik er nog een beetje uit

    bedankt allebij :thumb

    #17989705

    @Deluxe77 wrote:

    Ligt er aan welk type 2.0 onderblok je hebt.
    Als ik het goed heb, de blokken waar een 0 onder de derde koelplug aan de
    in/uitlaat zijde staat.
    Hoeven niet uitgefreesd te worden.

    bedoel je met koelplug , een vriesdop aan de zijkanten van de cilinders?

    #17989706

    @henk 400rr wrote:

    Achter de drijfstangen hoort ±4mm ruimte te zitten, dit zal wel zo bepaald zijn ivm wervelingen, of iets dergelijks, alle 2.4 onderblokken hebben dat ook (die hoekjes eruit).

    De denkfout zit dat het alleen in het oliekanaal zit, toch is er nog een rand waar er ook een hoekje uitgehaald is aan de binnenzijde, ik heb er ooit wel fotos van gehad, maar helaas, die zijn weg.

    Maar doe je het niet, want het draait zo ook wel, je hebt de misterieuze 0 in je onderblok of je bent te lui om dit te doen, het is me om ’t even. ;)

    :jerry
    ja klopt, ook nog bij de olieaanzuiggallerij, maar dat is niet bij alle 4 de cilinders

    #17989707

    Aangezien ik dit ook van plan ben, graag meer uitleg. Het is nu niet echt duidelijk.

    op de foto hierboven is te zien dat er wat materiaal uit het onderblok weg is gehaald, ter hoogte van waar de drijfstangen voorbij slingeren.

    Kun je dit gewoon met een vreeskop op de boormachine doen? Of is dit preciesiewerk?

    En wat moet hier buiten nog gebeuren??

    Ik hoor iets over
    * oliekanaal
    * aanzuigbuis

    Kan deze informatie ietwat concreter? Dan begrijp ik het ook :wors :angel

    #17989708

    phoe, het is al heel wat jaren dat ik het voor het laatst heb gedaan, je ziet vanzelf waar het uit moet, het belangrijkste is misschien nog wel het goed schoonmaken van het blok als je klaar bent

    het nadeel is om goed te kunnen zien waar het allemaal eruit moet, zal je eerst de krukas en drijfstangen en zuigers moeten monteren, daarna weer alles eruit en heeeel goed schoonmaken :vertag

    een freesstift of een powerfile werkt ook prima

    dit komt niet zo nauw, als het maar goed vrijloopt….

    #17989709

    Ik heb zelf ook een 2.4 onderblok, dus als ik die 2 naast elkaar houdt, dan zou ik al een eind in de goeie richting kunnen frezen

    #17989710

    @McLambo wrote:

    Ik heb zelf ook een 2.4 onderblok, dus als ik die 2 naast elkaar houdt, dan zou ik al een eind in de goeie richting kunnen frezen

    :thumb
    ja zo ben ik het in iedergeval ook van plan king:

    #17989700

    Waarschijnlijk ergens te vinden hier maar hoe ga je van een cih 2.0 naar een 2.4?
    Krukas met grotere slag?
    Cilinders opboren?
    Zuigers van 2,4 plaatsen?
    En kan de cilinderkop van de 2,0 er nog op?

    Sorry voor de herhaling, altijd al met xe’s bezig geweest aan de binnenkant dan toch.

    Ivan

    #17989699

    @hillclimber16V wrote:

    Waarschijnlijk ergens te vinden hier maar hoe ga je van een cih 2.0 naar een 2.4?
    Krukas met grotere slag?
    Cilinders opboren?
    Zuigers van 2,4 plaatsen?
    En kan de cilinderkop van de 2,0 er nog op?

    Sorry voor de herhaling, altijd al met xe’s bezig geweest aan de binnenkant dan toch.

    Ivan

    klopt,

    zo heb ik het gedaan.
    onderblok van 2.0 lichtjes op laten hoonen.
    krukas van 2.4 plaatsen.
    met de zuigers van de 2.4 met nieuwe veren.
    en de kop van de 2.0 er op, ik doe dit omdat deze kop bewerkt is, in en uitlaat poort zijn uitgefreesd en er ligt een snelle nokkenas ik (kop gereviseerd, onderblok ben ik nog mee bezig)
    heb de 2.4 van,, 2000 hier op het forum gekocht gekocht :thumb

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.