Slecht starten en op 3cilinders?

Forumindex Forums Modellen Kadett Slecht starten en op 3cilinders?

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246119

    Beste mensen,

    In deze erge kou merk ik dat mijn auto slecht start. Is dit normaal? Zo nee, wat zou hier aan gedaan kunnen worden?

    Daarbij, als ie dan uiteindelijk start, loopt ie eerst op 3 cilinders.. Zodra ik even een stukje gereden heb, loopt ie weer netjes op 4 cilinders…
    Wat kan hier aan gedaan worden? Waar kan dit aan liggen? (dit doet ie echter niet alleen met deze kou hoor… Ook als het +10graden C. buiten is doet de auto dit…)

    Groeten,
    Kevin

    #17987661

    Wat voor motorcode.? en wat je gecontroleerd

    Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

    #17987662

    Je zou even de ontsteking kunne na kijken, verdelerkap en rotor kunnen wat aanslag hebben.
    En met dit koude weer/ vocht scheelt dat net dat beetje om slecht te lopen.

    #17987663

    Ik heb vorige week mijn Kadett ook even gestart en hij liep ontzettend beroerd.Na een 1½ minuut bokkerig te lopen liep hij opeens keurig stationair.
    Ik geef de schuld aan condens op de bougiepuntjes.Deze waren na die anderhalve minuut droog ‘gebrand’ .
    Daarna een stukje gereden met hem,totaal geen probleem.Alles liep weer netjes wat ik van hem gewend ben.
    Nogmaals,ik denk dat het vocht (condens) bij je bougies is.Of inderdaad bij je verdeler en rotor.

    Nu met deze kou laat ik hem niet draaien,want alleen even laten draaien zonder te rijden,ja,dan onstaat er weer condens.
    gr Marcel.

    #17987664

    Het gaat om OHC blok van Opel Kadett E 1.3NB S6 uit 1989

    (vergeet altijd erbij te vermelden!…)

    #17987665

    Carburateur motor dus…

    Tja ook ik denk aan ontsteking, wellicht bougiekabels…

    #17987666

    Ik zou beginnen met een nieuwe accu, daarna even de vonkdoorslag bekijken het kan zijn dat er vocht in je bougiedop of verdeelkap is gekomen en dat dit bevroren is.

    Binnen kort super goeie luidsprekers kopen, kwaliteit boven alles (-:

    #17987667

    mijne gaat met – 15 redelijk langzaam rond.. hij doet 5 keertjes woeha woeha en dan spring hij aan.. stottert en loopt verschrikkelijk:P soms gaat het acculampje ook even knipperen omdat hij zoo langzaam loopt.. 10 sec klein beetje gas geven en hij loopt perfect… met 10 graden is er noo probleem

    #17987668

    @rickykadett wrote:

    mijne gaat met – 15 redelijk langzaam rond.. hij doet 5 keertjes woeha woeha en dan spring hij aan.. stottert en loopt verschrikkelijk:P soms gaat het acculampje ook even knipperen omdat hij zoo langzaam loopt.. 10 sec klein beetje gas geven en hij loopt perfect… met 10 graden is er noo probleem

    Ja juist.. Eigenlijk heb ik dat probleem ook. Met deze koude temperaturen doet de Kadett het gewoon minder goed… Zodra het weer wat warmer word heb ik nergens geen problemen mee..

    Ik ga het nog even aankijken! ;)

    #17987669

    oke:), vergeet niet dat het een auto is van 22 jaar oud he.

    ik heb er trouwnes wel dikke olie in zitten, 15 w 40

    maar het rijd gewoon goed. maar net onder het vriespunt heeft tie het gewoon koud.. nja ik geef hem groot gelijk.. ik zou ook nie in die kouw willen starten :D maar hij doet het wel !! :jerry

    #17987670

    mijn kadettje blijft met dit weer lekker stil staan…”lekker” met dit weer op de fiets…is goed voor me ;)
    Ik heb nog shoke dus kan het wat rijker later lopen….
    en ik heb 10W40 dus iets dunner maar toen het nog een graad of 5 was en olie pijlde wat het ook al stroperig…..

    En Kevin heb je het probleem gevonden/opgelost??

    #17987671

    Nou eigenlijk nog niet echt gevonden… Ik denk dat de Kadett het toen gewoon wat koud had… Heb vandaag namelijk ook weer gereden met de Kadett maar nu deed ie het opzich wel gewoon goed… Ook wel weer aan het begin wat 3cilinderig maar was gauw alweer over..

    En idd.. This ook wel een auto van 22 jaar oud.. True Story..

    #17987672

    Nie klooien, nieuw kabels bougies verdelerkap rotor en contatcpuntjes derin en het is in 99 % van de gevallen opgelost

    Bij lage temps gaan zaken als deze die toch al niet denderend waren, eerder verstoren

    kost je de centen niet, en dat heet simpelweg onderhoud

    en omdat het vandaag beter ging, maar ook 10 graden warmer is, denk ik dat ik gelijk heb :)

    #17987673

    Je zou zomaar gelijk kunnen… Sta nu namelijk op de metro te wachten omdat de Kadett er vanochtend geen zin in had… Vanochtend met -12 starte de Kadett voor geen meter… Af en toe leek het of ie aan wilde slaan maar dat was ook maar fracties van seconden…

    Binnenkort maar is nieuwe bougies halen..

    Laat de winter maar weer snel voorbij zijn…!!

    #17987674

    heb je de accu wel doorgemeten ?
    In 1e instantie ligt het daar vaak aan als het goed vriest.
    In mn E zit nu dik 11 Volt stroom in dus die start niet.
    (staat al weer 4/5 weken stil)
    In mn F zit ruim 12,8 Volt in.
    (die wordt dagelijks gebruikt)

    Rik :)

    #17987675

    Accu moet goed zijn :p Zit pas een nieuwe in en volledig opgeladen haha!

    Nou.. Nu nieuwe Bougies en nieuwe bougiekabels gekocht en erin gezet en wat denk je: In 1x starten.
    Probleem opgelost? Ik hoop het! Haha!

    Mag hopen dat ie nou ffkes zonder problemen blijft rijden!

    #17987676

    Waar het dus uiteindelijk aan gelegen heeft:

    – Ontstekingsmodule
    – Bougies (waren geheel op… Blijkbaar nog nooit vervangen?)
    – (Ik weet niet zeker of dit het ook was, maar toch vervangen) BougieKabels

    Zo was het:

    Zo is het nu:

    #17987677

    eerste wat ik altijd doe als ik ene wagen koop is die hele rataplan aan bougies kabels verdelerkap etc vervangen zodat ik daar iig geen omkijken meer aan heb

    opgelost iig :thumb

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.